• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Mamelutten
    Desse skrev 2006-05-29 14:53:41 följande:
    Till mamelutten :Boken tille - lille kan du gå in på www.bigbok.se och beställa under rubriken kommande böcker.Jag har beställt den och väntar med spänning på att få se resultatet, så kör på du med en del av pengarna går ju till Tille fonden.Lycka till !!!!!!!Kramar Desse
    Jag har just beställt den via nätet. Men eftersom boken skulle komma ut den 24:e maj i handeln trodde jag att jag idag skulle hitta den där. Efter dagens erfarenhet är jag fundersam på om den kommer att komma ut i detaljhandeln överhuvudtaget. Det vore hemskt synd om den inte gjorde det tycker jag.

Tack för upplysningen
    Kramis

• LillemanTösa

Hej Familjen som Älskar så..

Åh, så ni har fått en ny familjemedlem, Lill-Elsa, välkommen lilla vän! Du kommer att få det så Bra. Så Ewald är lite tossig då, det brukar gå över efter nån dag, ha..jaa, sen får vi se hur han blir när er lilla kattfröken börjar löpa..då kan vi prata om att en viss herre kommer att bli..Tossig..igen..

Att sakna ja..det är som att Älska, det finns inom en, ibland mer, ibland mindre..men Livet..det går vidare..och om Ni skulle stanna upp, låta sorgen ta över, så skulle inte bara Ni, underbara Mamma Therese & Pappa Nicklas gå under..även söta Dea och Liam Tigern skulle ju drabbas, för att inte tala om Tille..som Ni Älskar såå..hans Liv, det skulle ju ha varit alldeles förgäves..men istället så väljer Ni Livet..och det är det som gör er till de Underbara människor Ni är..som Älskar, som släppte taget om det dyrbaraste Ni har, er Tille, för att Ni Älskar, för att Ni Vågar..Leva, när det gör outsägligt ont, när ni skrattar och när ni gråter..av Sorg, av Minnen, av Hopp och av Tro..sluta Aldrig med det..Ni är så Underbara..så fulla av Kärlek, till Tille, till Varann, och till Livet. Det Beundrar jag Er för..KRAM

Ta sig Igenom när det är kämpigt, och Njut när det känns lite bättre..Ett steg, dag för dag..Den största Kärleksförklaring någonsin..Familjen Kärlek..

Många Varma, Stolta, Leendes Kramar till Er..
    Kram Kram Kram Kram Kram

Tille..i mitt Hjärta..gosedu..

• mormor og de 8 ungene

Hei igjen!
    Hva noen kan få seg til å fungere på!!!Om dere savner Lillemann!!
    Har ikke hørt på make!!!Det er jo kansje fordi dere savner han så mye at dere er så aktive som dere er nå,hvem vet!!!Husker i hvertfall at det var slik med Monica og Christian(og oss andre)da vi så plutselig mistet Maritha,det var om å gjøre å ha noe på gang for å ikke bli sittende og tenke for mye

Så heldig dere er som kan ha katter!!Vi har alltid hatt det og ,men da vi hadde hatt vår siste nydelige Bella i knapt et år fikk et av mine barnebarn,Karina en akkutt allergisk reaksjon så hun holdt på å miste livet!!!Hun lå med surstoff i 8 dager og det eneste hun tenkte på var at vi ikke måtte "selge Bella",men det var ingen vei utenom så vi fikk den omplassert Barna er jo så mye viktigere enn katten,men jammen savner jeg den.Det var da en utrolig søt kattunge dere har fått dere Det finnes ikke noen dyr som er søtere.Nå må vi ta til takke med en "dum" liten undulat som tror den er en av oss!!Den skal inn på sengen om morgenen og jammen skal den ikke være med i dusjen også!!

Ha det godt,Eva

• bbff

Förstår att du tar illa vid dig, Therese...men bry dig inte om vad en person säger. Vi är tusentals som tycker annorlunda!
    Som beundrar er styrka och ert mod. Du vet i ditt hjärta hur sanningen är, inte sant?!

Tille-söt...sänd en liten fjärilssmekning till din mamma idag så att de onda tankarna förvinner!
    Busa lugnt med alla vännerna också!
    Kramar Lotta

• Therese6699

Hej hej,
    Blir en liten snabbis nu bara innan jag måste upp och äta... Nicklas har kockat.

Jorå, det ska gå att få bokhandlarna att ta hem boken. Jag vet i alla fall minst två butiker som har beställt hem den så det borde inte vara något problem.Den här tyvärr blivit försenad ifrån tryckeriet och ska komma imorgon. Det ska gå för bokahandlarna att beställa den. Det är nästan 2000 stycken som har förbeställt den.

Det spelar ingen roll om ni köper boken via Big Bok eller nätbokhandeln eller detaljhandeln för bokförlagets vinst går alltid till Tille fonden.

Fjärilspinspengarna går till EB föreningen och till läger för EB barn.

Kram
    Therese

• Siv1974

Hei Therese. Forstår at du blir trist når noen kommer med et spørsmål om dere savner Tille. Nå kan ikke jeg sette meg inn i situasjonen deres men jeg kan prøve å tenke meg til hvordan dere har hatt det den tiden Tille levde og da kan jeg forstå at det også kanskje var godt at han fikk slippe siden han hadde vondt.Som du har sagt før, man vil jo ikke at sitt eget barn skal lide. Selvfølgelig savner dere Tille. Det har i allefall jeg lest i dagboken flere ganger at du har skrevet. Merker jeg blir sint og får vond inni meg når noen kan komme med et sånt spørsmål Og attpåtil være anonym!

• meh

Tänker på dig Tille och hela din familj.
    Kram

En fråga när det gäller pinsen. Om man har skickat ett meddelande med adress till Nicklas gb, får man då en hemskickad när ni har några att skicka?

~ Marie, mamma till charmtrollet Erik ~
  • Therese6699

meh... jo det ska du få.

Kram
    Therese

• martiina86

Helle76...
    du skriver till therese+s inbox... så svarar hon när hon kan!!

Stolt mamma till två!!!