• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Tandfen

Hej Tille!
    Har ni haft en bra dag, du och Berat? Du har väl visat honom alla bus som man kan göra hos er, kan jag tro.
    Tänker på dig flera gånger om dagen, särskilt när himlen går mot det blå hållet och solen tittar fram. Men tankarna kommer även när det regnar, för då är det ju ni som busar och har skoj.
    Nu ska jag göra min lilla ritual.
    Skickar upp en bamsekram till dig när du ska ner bland de gose-mjuka molnen.
    Sov sött, lillprinsen.
    Pussar och kramar från mig till dig!

• IrmelinFraNorge

Hei. Nå er denne dagen også snart over. Jeg håper den har bydd på litt glede til dere.

Nå er Tilles urne nedsatt. Når jeg leste det så visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Sorgen kom så nær igjen. Hvor mange tårer jeg skal felle for Tille vet jeg ikke. Mange har det vært, og mange kommer det til å bli.

Nå er mailen sendt til deg. Etter mye om og men. Min datamaskin er ikke venner med meg i dag. Hver gang jeg trykket på skicka meddelandet så ble jeg logget ut fra internett. Håper ikke mailen ble sendt alle gangene jeg forsøkte å sende den. Da får du litt av en oppgave å slette alle. Tilslutt tok jeg min manns data. Da fungerte det endelig. Så nå blir jeg her på denne maskinen. Haha, han kan få låne min...

Også i dag har jeg sendt avgårde en del filmer. De kommer nok i posten til dere her på fl om 3-4 dager.

Kram til alle på fl.
    Therese og Nicklas - dere finns i mitt hjerte.
    Kramisar Irmelin

• Henny fra Norge

Innom bare for å ønske en fin kveld og en god natts søvn, det virker dere behøve nu.
    Tenker på dere.
    ((((( )))))

• corinne7

Hej Therese !
    Här kommer lite gammal visdom:

" de är de starkaste människorna som får de tuffaste utmaningarna,för det är de som klarar av dem"

"Man får heller inte fler motgångar än man klara av"

vill bara stötta, å andra sidan tycker jag att det är dags för lite gladare tillvaro för er.Hoppas motgångarna blir medgångar istället.
    styrkekramar
    Marie

• Bonus

Go kväll på er!! Hoppas att ni hade trevligt på klass festen.
    Det är nog inte fel att testa att jobba lite, men ta det i den tackt som du känner fungerar.

omtanken är den bästa av alla tankar

kram

• Tarjas

Tillevännen...kikar in en snabbis och önskar dig en god natt...Du...älskade lilla Tillehjärtat...Mamma Therese och Pappa Nicklas oförglömliga skatt...Du finns i mina tankar Tille-Prinsen...precis som din underbara familj...vill bara er alla så väl...och hoppas att jag kan skänka din mamma och pappa lite styrka men mina små hälsningar...Ni alla förtjänar endast det bästa...som livet kan ge...här och där...där du är...

Tillevännen...du finns i mitt hjärta...idag...imorgon...i evighet...

Snusningar och nattikramar

Tarja

• Therese6699

Godkväll: Vi har haft en helt underbar eftermiddag här i Sundsvall med strålande sol. Vi har spelat brännboll och fikat gott fika ute i gräset. Tänk att så små stunder kan få en att må så mycket bättre.

När vi kom hem så hann vi att klippa lite av vår sommaräng till gräsmatta också så nu börjar den i alla fall likna en normal gräsmatta.

Nisse: Det drabbar inte oftast pojkar utan det är 50 - 50, men nu har det varit rätt många fall med pojkar. Men det är slumpen. Det finns ju vissa sjukdomar som bara ärvs av söner eller döttrar. Men EB är inte en sån defekt.

Nu ska Nicklas och jag se på en film tänkte vi.
    Imorgon ska jag in på jobbet en sväng och prata med min chef. Det blir nog bra kan tro. Jag har faktiskt väldigt bra chefer. Vilket är tur i såna här lägen.

Kramisar
    Therese

• Toblerone

Kikar in en sväng för att kolla hur ni haft det de senaste dagarna.
    Hoppas ni haft en lika solig dag som oss, och att helgen blir lika varm och skön.
    Ha´det gott.

God natt, god natt Tille lille!

Kram Lena

• PamH

Godkväll på er!Hoppas ni får en mysig kväll.
    Många kramar till er/Pernilla med familj

• Vips

Hej på er!
    Läste att du har det lite tufft nu, det blir nog så upp och ner..den enda trösten är att det kommer bli lättare med tiden..men det där har du säkert hört tusen gånger.

Kul med en ny kisse!! jag älskar kissemissar! tyvärr fick jag avliva mina när Hanna kom pga de gjorde uppror och klarade inte riktigt att jag hade en annan att ta hand om. Imorgon är det ett år sedan och det känns så sorgligt och overkligt på samma gång när jag tänker på det..de blir ju som ens små barn liksom..

Ha det så bra i helgen och hoppas på fint väder! De säger att det ska bli sol här iallafall, men de har ju haft fel förr..hrm.

Många kramar/Annika