• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Helle76

Therese: Hoppas det kommer att gå bra för dig när du börjar jobba igen. Det är väl inte konstigt att du inte kan hantera mycket människor och fasta tider, men som du säger så kommer det att komma.

• Therese6699

Jag pratar flera gånger i veckan med Kristoffers föräldrar. Han har varit trött på sistone. Men det är svårt att veta vad det betyder. Förloppen är rätt olika för olika Herlitz barn. Dom var ju här nere 3 veckor innan Tille gick bort och vi ska upp till dom nästa helg. Jag ser fram emot att träffa dom.

I kväll så har Liam klassträff där föräldrarna också ska vara med. Så vi ska vara bredvid skolan och spela brännboll och ha picknick, hoppas verkligen att solskensvädret håller i sig.

När det gäller jobbet så vill jag verkligen tillbaka, men jag förstå ju även att om jag mår som jag gör nu så är inte det en sån superbra idé. Men jag känner även att man måste ju testa också. Annars så är ju risken att det blir jättejobbigt att komma tillbaka senare. Det är i alla fall en föreställning som jag har.

Kram
    therese

• nisse

Hoppas verkligen ni har haft en trevlig kväll och att vädret höll i sig! Brännboll och picknick är ju aldrig fel!!!

Tänkte bara fråga Therese, är det mest vanligt att pojkar får EB eller är det flickor också! Har mest hört talas om pojkar som har haft det?

Tille, Tille, Tille! Vilket underbart väder idag, så härligt. Efterlängtat får man säga. Ha det så bra där uppe, tänker på er alla!!!

Kram på er!

• cat collector

Vad fina de är, Elsa och Ewald. Klart att de skulle finna varandra efter ett tag.

Tråkigt att vissa människor skall misstolka saker så. Man tycker att det borde framgått med all önskvärd tydlighet att ert engagemang och arbete kommer från hjärtat.

Ha en skön kväll och ta hand om er. Snus på dig, Tille!

• fightclub

Hej på er!
    Hoppas ni haft en riktigt kul stund på skolan. Uppehåll blev det ju också, härligt!
    Önskar er en skön kväll! Kram fra meg!

• Vibeke75

Heisann!

Venn

Når himmlene brenner sorte
    Når solen lager natt
    Når alle er blitt borte
    Og du tror du er forlatt

Når dagen går i stykker
    Når tiden er forbi
    Når håpet trenger krykker og
    ei hand å holde i

Jeg kan være en venn,
    jeg ser at du faller
    Du vil reise deg igjen
    Og jeg, jeg kan være en venn

Når meningen blir liten og tomheten
    så svær
    Når troen har blitt sliten
    så er jeg fortsatt her

For når ingenting kan gjøre det helt
    og godt igjen
    Er det en ting jeg kan gjøre,
    jeg kan være en venn...

Hørte på denne sangen i ettermiddag, Therese, og jeg tenkte med en gang på dere...

Varme tanker og klemmer
    fra Vibeke

• Happy me

Kommer in en snabbis och önskar er en god natts sömn. Ser att du behöver det nu Therese. Svackor kommer att komma och gå, det bästa är nog att vila mycket då så att du får kraft att komma ur dem. KRAAM!!!!
  • Happy me
    Hm, det var meningen att delfinen skulle "hoppa" fram... Men så var det inte... Trist...
  • Siv1974

Hei lille Tille vennen Føler på meg at du og Berat og alle de andre små englevennene dine har hatt en fin dag og lekt og hatt det gøy, og det er jo bra. Nå må du ha en riktig god natt og drømme søtt da. Suss og klem fra meg.