• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • IrmelinFraNorge

Hei og god morgen.
    I dag skinner solen. Ett perfekt vær til dagens prosjekt.
    Håper dere får nyte solen i dag dere også.
    Nå funker mitt bredbånd og det er jo flott når jeg skal jobbe på nettet i dag.

Jeg vil gjerne få takke alle de som bestilte dvd fra meg og donerte penger til Tilles fond. Det varmer ett mammahjerte når vi sammen kan bidra.

I would like to thank all of you that ordered the dvd from me and donated money to the fond. It makes a mothersheart warm to se that together we can contribute. I wish you all a very nice day.

En del filmer blir sendt i posten i dag også.
    Jeg håper alle får en fin dag.
    Kramar Irmelin

• Adde1

SIV1974: Hej, jag såg att jag skrev fel namn.
    Hoppas alla förstod vem jag menade.

• idnar

Nu blir jag riktigt för_________ad. hur kan bara folk få en sådan tanke, att ni skulle tjäna pengar på Tilles sjukdom. Inga pengar i världen kan ersätta ett barn. Det vet väl var och en som har barn. Denna person i fråga kan inte själv ha några barn.
    Nu fick jag avreagerat mig lite i alla fall. Hoppas dagen blir bättre än de andra dagarna ni haft i er familj. Ni skall bara veta att vi andra här på FL stöttar er till 150%.

Tille lille nu har du väl vissat runt din nya kompis Berat. Och nu leker ni väl för fullt där uppe, ni har väl vatten krig eller så badar ni. För vädret här i småland är både sol och regn vet inte riktigt hur det skall vara.

Många stykekramar från en familj i Småland

• sandy85

godmorgon tille m. familj :) hoppas ni sovit gott :) jag fick sovmorgon idag :) tack för vädret igår tille :)

• Desse

Hej på er !!!

Skickar massor med styrkekramar till er fina familj!!!! Förstår att det känns tungt nu när även Berat lämnat oss. Ännu tyngre i sinnet känns det när man vet att Kristoffer har börjat bli sämre. Läste Kerstins dagbok idag och Kristoffer har tydligen börjat bli svag han med. Det känns så orättvist att tre fina pojkar ska behöva drabbas av denna grymma sjukdom. Jag hoppas verkligen att forskningen går framåt och att man så småningom kan hitta något bot.

Jag tänker massor både på er, och kristoffers och Berats familj.
    Många varma goa kramar från Desse

• hillson

Jag blir lessen och upprörd av att vissa människor tror ni tjänar pengar på Tille..
    Varför gör dom så här???
    Är det bara uppmärksamhet dom vill ha eller är det bara avundsjuka för den uppmärksamheten Tille får???
    Jag har slutat att förvåna mig över hur elaka och empatilösa vissa människor är....

Jag blir lessen för er skull och för lilla Tilles skull...

Försök att inte ta åt er...

många varma kramar från sanna med familj...

• annca

Godmorgon!

Hur känns det idag? Har det sjunkit in att Berat också är hos Tille nu? Såg vad mjukt ST hade skrivit...

Att jobba 25% tror jag är en bra start, och kan du själv få styra över tider och dagar skulel det ju vara suveränt, Therese! Hur gör Nicklas? Ska han börja hundra, eller tar han också en lugn upptrappning? (Det kanske du svarat på tidigare iofs, bara jag som inte sett)...

Vilket jättejobb att posta alla pinsen! Kan tro att affären inte var riktigt beredd på att alla kuvert skulle gå på en gång! Vilken energi ni ändå verkar besitta. Jag är förundrad och lita avundsjuk på just det! Tänk, här sitter nämligen vi och kommer aldrig igång med det vi ska göra, vad det än må vara... !

Kram på er, från Linköpings regntunga skyar!

Tillegubben, har liten Berat börjat känna sig hemma i sin stuga? Satt ni framför brasan igårkväll och berättade historier och drack varm choklad? Kan tänka mig att han har myckat han undrar över. Sån tur att han har dig där, som kan hjälpa till och visa runt och trösta! Du får ta med honom till slutat av nästa regnbåge så han kan få spana ner på sin älskade familj...

Vad ska ni göra idag? Vädret verkar ju inte vara det roligaste, men att hoppa i pölar, det är ju kul! Och sen komma in i en troor och varm och gosig stuga och mysa ihop på fällen framför en brasa, men en mjuk filt över axlarna och en kopp varm choklad och en nybakt bulle!

Jag tror att min mormor har börjat packa sin resväska för att komma till dig snart. Jag hoppas ju att hon inte har för bråttom, men när hon kommer, en liten rund tant som lagar jättegod mat, och när hon flyttat in i sin stuga nere i byn, då kan ni väl ta och gå ner dit och hälsa på. Och hälsa så mycket från mig och Mathilda!

Jag hörde också att lille katten Lilleman flyttat upp till dig. Undrar om det inte var så att han ville bo in sig i Berats stuga så han kunde hälsa honom välkommen. Purra så gott vid fotändan av sängen på natten och vara någon för lillkillen att tröstkrama...

Nej, vet du vännen, nu måste jag ta mig i kragen och jobba lite!

Jag vinkar i kväll som vanligt!

Dunpuss!

ankkompisen

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Henny fra Norge

God morgen,
    beklager sånne uttalelser som man kunne lese i går.
    Hva vet man vel om kjærlighet og sorg, ja - om livet når man er 19 år?
    Skjønt at dere ikke tar til dere slikt tull.
    Ville bare sende en varm solskinnstanke fra en familie som i alle fall bryr seg.
    Ha en underbar dag!
    ((((kramisar))))

• Luffarmor

Hej

Vad ledsen man blir över  sina medmänniskor som tror att ni tjänar pengar på Tille.....att dom inte skämms.

Hoppas att ni får en bra dag i dag i allfall

Stolt mamma till Rasmus
  • Vibeke75

God morgen!

Hvor trist å lese at noen tror dere tjener penger på Tilles sykdom.

Håper dagen blir lettere idag og at solen titter frem bak skyene!

Det jeg lurer på er: Når jeg gir penger til den Norske EB-foreningen og skriver Tille-Lille på meldingen, går pengene til Tilles fond da?

Tenker på dere!

Varme tanker og klemmer
    fra Vibeke