• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • akl
    Therese

Det är så vi ska minnas honom allihop! Som den vise och tappre lille killen som tog oss med häpnad med sina stora blåa ögon! Han har visat oss en STOR kärlek och kämpaglöd. Vi har så mycket att tacka honom för!

//mamma till 2 små troll
  • Börnen

Kikar in och läser. Skickar en massa kramar till er alla! Såg reportaget i kvällstidningen också. Hoppas att folk får upp ögonen för sjukdomen (som jag tidigare bara läst om på min utbildning) och att forskningen kan få fram något resultat. KRAM!

Oj, skickade samma en gång till...... jag vet att när det är dags att gå så är det, (otroligt att du svarar) Tror Ni på healing?

• Limpan05

sänder en kram och hoppas att dagen blir så bra den kan.. *kramar om*

• Hemgårn

En dikt till Tille, skriven av mig...

Till Tille

En stilla blick du lyfter
    Den vilar på far och mor
    De ser tillbaks med kärlek
    En kärlek så oändligt stor

En andetag därefter sover du så lätt
    En snuttefilt vid hakan uppdragen tätt så tätt
    De dina kring dig vakar
    De följer dig i drömmen
    De följer dina steg

När kärleken värmt din lilla gossesjäl
    till en röd och kraftfull glöd
    ser du en stund på alla som sitter runt din bädd
    Fast ingen det kan veta verkar blicken som du ger
    Till alla verkligen säga "Det är OK jag är inte rädd"

Till sist då glöden falnar
    Till sist då sömnen kommer
    Vet vi i sorgsen glädje
    Att du inte lider mer
    De minnen som du givit
    de bara ger och ger

/Tack för att vi fick vara med dig Tille.

Från en pappa som heter Magnus

• Flutterby

Therese: vill bara krama dig, men eftersom jag inte kan det så försöker jag ge dig styrka med "tankekraft" i stället. Hoppas o önskar att ni slipper fler nätter som gårdagens. Jag ber en liten bön för Tille varje kväll och hoppas att den når fram. *kramar*

• Pirran

Therese - vilken typ av morfin får Tille och i vilken dos? Du behöver inte svara om du inte vill förstås..

• Erill

Har följt tråden om Tille utan att skriva nåt. Ville bara säga att vi tänker på er!
    *kramar om*

• Noddan

Många kramar! Till lille Tille och till Dig och Nicklas och barnen.

Hoppas att dagen varit lugnare efter en sådan jobig natt!

Svar på tråden Tilles tråd