• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • mamma959703

Tille lille......

Nu är ditt ljus tänt här hemma precis som vanligt fast idag känns det som något speciellt jag kan inte förklara för dig hjärtat lilla det bara känns så..

Jag hoppas att ni alla kommer sova gott och att vi "ses" imorgon det första jag gör på morgonen är att titta in hos er och även det sista innan mina ögon måste vila.

Therese o Nicklas
    Ni två är det starkaste föräldrarna jag "känner",
    ni ska bara veta att tankarna e hos er hela tiden,
    ni e underbara som berättar om er son och er familj
    jag önskar er all lycka fram över och jag vet att Tille inte kunde fått bättre föräldrar än er. Ni e bäst!!!

Tillelille, om du nu väljer att ta vingarna inatt så lova att du lyser med dina vackra ögon på oss här nere och speciellt på dina underbara föräldrar o syskon..
    Tack Tille för allt du gett oss andra här ute i vårt avlånga land. Du är bäst och kommer alltid ha en plats i våra hjärtan.
    Sov gott vår fina Tille

Många kramar från oss i Skåne

• ÄlskarNoel

Jag vet inte hur många gånger per dag mina tankar landar hos er.
    Lille underbara Tille, hoppas du snart slipper ha ont.

Godnatt lille skatt....

• LOTTA N

.....^?...
    ..../........ Säger god natt för i kväll och låter ljuset för Tille
    ...(....)?... brinna här i tråden. Det blir nog inte lätt att somna
    ...,~?~,?... i kväll, ni fantastiska föräldrar, syskon och lille Tille
    ...|.....|?... finns ständigt i mina tankar, och det gör så ont att ni
    ...|.....|?... ska behöva gå igenom det här. Livet kan vara bra
    ...|.....|...... orättvist ibland, hoppas att Tille känner lugn och ro
    ...|___|..... och inte har ont. Många styrkekramar till hela er
    ..(____).. familj och små varsamma snusningar på Tilles
    .(_____). lilla panna, killen med de mest fantastiska stora
    blå ögonen.

Kramar Lotta.

• Ester1

Godkväll på er!

Tille verkar vara på väg nu. Jag önskar det var något jag kunde göra för er familj.
    Ta hand om er nu och klappa lille Tille lätt på pannan. Viska ett Tack till honom från mig.

• Hemgårn

Tille, jag läser vad din underbara mamma skriver i sin dagbok här på Familjeliv och det verkar som du är på väg. Jag tycker att det är okej att resa nu. Du har ju gjort så mycket på så kort tid och rört så många människor. Jag kommer att sakna våra pratstunder här men kanske kan vi snackas vid när vi träffas framöver. Jag hoppas vi har samma destination du och jag. Du, det fanns en gång en dam som hette Astrid Lindgren. Hon skrev en massa böcker om barn som gjorde en massa hyss och som var med på hissnande äventyr. En av de barnen hette Emil. Han var en busig grabb med blont rufsigt hår. Han hade en kompis som hette Alfred. Alfred var drängen på Emils föräldrars bondgård. Ibland kunde de sitta tillsammans på en solvarm stenbumling och spana. Precis som du spanar, lille vän. Sen lutade Emil sig tätt mot Alfreds axel och sa "Du och jag, Alfred". Alfred, som tyckte om Emil svarade "Ja, emil, du och jag." Så känner jag för dig. Du och jag Tille. Vi kanske kan träffas och prata lite. När jag kommer. Kanske kan vi sitta och spana lite också. På sånt som är värt att spanas på förstås.

Nu ska jag deklarera mera..

Snusningar och all kärlek från Din Magnus

lfl.mine.nu/tille

• Killarna Larsson

Go natt lille kämpe... tänker på er dag som natt!

• maxmille

Det gör så ont när jag läser hur svag Tille är nu....
    Vet inte riktigt hur eller vad jag ska skriva...
    Tänker på er, ni är starka!

• akl
    Jag har fällt många tårar dom sista veckorna över Tilles orättvisa öde...
    Men nu har jag bestämt mig för att le...
    le åt denna vise och fantastiske lille krabat
    le för att jag fått lära känna Tille och följa hans väg...
    le för att det finns så många fantastiska människor som bryr sig om....
    le för att det finns föräldrar som ni, som sätter sitt barn i främsta rummet...
    le för att Tille har dom vackraste ögon jag någonsin sett...
    le för att jag har lärt mig så mycket om livet tack vare Tille...
    ...jag har bestämt mig för att alltid le när jag tänker på Tille... även om en tår kommer rinna nerför min kind, så kommer jag ändå att le!!

tack Tille.... tack för att Du är Du
    //mamma till 2 små troll
  • Björnes

Hej Therese!

Jag är verkligen imponerad av dig. Hur stark är du? Själv sitter jag här och verkligen bölar när jag läser det som du nyss skrivit här i Tilles tråd. Jag är så tacksam för att vi har fått vara med och ta del av Tilles kamp.

Ni har verkligen en underbar liten krabat. Jag förstår att nu är slutet nära. Hoppas att han inte får så ont utan att han bara kan få somna in. Jag tycker så fruktansvärt synd om honom. Vad har denne lille ängel gjort för att få gå igenom detta, eller ni för den delen?! Livet är verkligen inte rättvist!

Jag har gått och intalat mig själv hela dagen att nu är slutet nära och att det är bäst för lille Tille, men ändå blir det så fruktansvärt jobbigt när man förstår att så är fallet. Hur ska då inte ni känna? Jag har full förståelse för att Liam kommer att bli mycket ledsen. Samtidigt har jag full förståelse för att ni inte vill se er lille prins lida mer bara för att ni ska få ha honom kvar.

Jag hoppas att ni får en lugn natt. Mys mycket med Tille.
    Många basekramar till världens bästa föräldrar!

Svar på tråden Tilles tråd