• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Saza
    Sov gott lille Tille!

Många kramar till er!
    // Sandra - mamma till Wilma
  • Linda82

sänder även denna kväll en tanke till dig Tille och till din familj! *många många mjuka kramar från mig till dig*

• CarinaS

Lille Tille, du fantastiska barn som fortfarande förundrar oss med din styrka. Dina föräldrar fyller på med kärlek dag för dag och du skänker dem så mycket.
    Jag är så innerligt glad och tacksam att du kom in i allas våra liv. Det är vår skyldighet att för din skull fortsätta med denna omtanke och kärlek som vi alla visar dig och din familj.
    Oändligt ömma kramar till dig och din fina familj.

• Mimmsi

Många mjuka kramar från Mimmi & Helmer.

• Kalle Karls mamma

Detta är en av dom underbaraste låtar som finns den får en att rysa och tårrna rinner.
    Tänker på dej Tillemannen och hoppas änglarna vakar vid din sida.
    Lilla Gubben du kämpar väll
    Många kramar.

Jag fick låna en ängel

Du log mot mig en sista gång.
    Du var så lugn, som om du redan gett dig av,
    Du såg på mig att jag var rädd,
    hur kan man nånsin vara beredd,
    Jag fick låna en ängel
    som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.
    Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
    Jag fick låna en ängel för en stund.
    Du gav mig allt, ett hjärta kan.
    Du lever kvar i mig.
    Så länge livet ger mig tid, du sa till mig.
    Var inte rädd, men säg mig hur.
    Kan man nånsin vara beredd.

Jag fick låna en ängel,
    som spred sitt ljus i mitt liv, i varje andetag.
    Min ängel.
    Min ängel.
    Jag fick låna en ängel
    som spred sitt ljus i mitt liv i varje andetag.

Shirley Clamps

• Rosis

Natti Natti Tille man
    Sov så gott

.....^?...
    ..../........
    ...(....)?...
    ...,~?~,?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|?...
    ...|.....|......
    ...|___|.....
    ..(____)..
    .(_____).

Kramar till hela familjen

• skånenettan
    Kära lilla Tille!

Vilken tapper kämpe du är, att du bara har orkat så länge som du har gjort!
    Helt otroligt!!
    Varje gång jag ser dina vackra djupblå ögon smälter jag, har sällan skådat några så vackra ögon!
    Jag hoppas för din skull att du snart vandrar vidare och slipper lida mer, tyvärr så går det ju inte att bota dig.
    Låter så hemskt när din mamma beskriver att glöden i dina ögon försvinner, men ändå vägrar du släppa taget! Du måste verkligen älska din kära familj! Varför ska en sjukdom få bestämma över en? Så hemskt orättvist!!

Jag tänker på dig alltid och du har helt klart stulit en bit av mitt hjärta!

Önskar dig en rofylld natt!

Många kramar från mig och min familj till dig och din familj!!
    Viktor & Linus mamma
  • Katten79

Har varit in här o läser tråden varje dag, även den som togs bort.. Men har inte vetat vad jag ska skriva som många andra...
    Men jag tänker på er många ggr per dag o undrar hur Tille mår o hur lång stund han har kvar på denna jord..

Jag är glad att han var med på storebrors födelsedag..

Ljusen som vi tänder varje kväll är för Tille ikväll men ett ljus kommer nog att vara för Tille ett bra tag framöver!!!

Han är en liten kille som alltid kommer att finnas i mitt hjärta,
    för han lever verkligen på luft o kärlek!!

Många kramar från Katja med familj

• p079ang

Hej Therese, Nicklas, Liam, Dea och Tille!

Har följt er nu några veckor och är inne och ?tittar till? er flera gånger per dag. Lika många gånger som jag är inne för att se hur ni har det, lika många gånger trillar tårarna nerför min kind. Precis som ni säger så känns det lite bättre efteråt. Varje gång jag öppnar upp er dagbok är det med blandade känslor. Jag är rädd för att Tille har valt att släppa taget samtidigt som jag hoppas att hans och ert lidande snart får ett lugnt och rofyllt slut.

Under den här tiden jag har följt er har jag också försökt att hitta de rätta orden att säga till er, men jag har nu kommit fram till att de finns nog inte. Trots detta vill jag skriva några rader till er.

I och med Tille har jag kommit fram till vad som är viktigt i livet och vad som är värt att anstränga sig för och vad som egentligen är rätt världsligt. En halsfluss, ett illa placerat smultronmärke osv, vad är det egentligen att bekymra sig över. Det jag tycker är så synd, och som jag faktiskt mår lite dåligt över, är att en så fin familj och en så fin liten kille ska behöva lida för att jag skulle inse detta.

Jag beundrar er styrka som hela familjen verkar ha. Jag har själv en flicka på 4,5 år med en ovanlig sjukdom och jag hoppas att jag och Micke skall finna den styrka som ni har när den visar sig från sin grymma sida.

Jag hoppas också att ni i framtiden får uppleva ytterligare ett mirakel och att vi får läsa om detta på FL.

Har skrivit till er vad gäller minnesboken om Tille och jag längtar till den dagen då jag får den i min hand.

Fortsätt att ta hand om familjen och varandra på det underbara sätt som ni gör. Snusa och smek Tille försiktigt från oss. Sov nu så gott!

Många kramar // Anna med familj

Svar på tråden Tilles tråd