• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • zoffi

God morgon!!! Ville bara kika in här och säga att trots att jag inte skriver här så ofta (en gång tidigare har jag skrivit) så läser jag här och i din dagbok Therese flera gånger varje dag. Ni och lilla Tille finns ständigt i mina tankar. Jag beundrar er så otroligt mycket. Vilken kämpe till son ni fått! Men han har ju att brås på..Hoppas att ni får en rikigt fin påsk. Ska tänka på er!!!!
    Många kramar Ann-Sofie

• Vips

Gomorron på er familjen!
    Hoppas dagen blir lugn och fin för er!

Vill också passa på att önska en GLAD PÅSK till er med en liten bild från oss.
    Många påskkramar från Annika, Niklas och lilla Hanna.

• BEllens mamma

God morgon lille Tille-prinsen!

Vet du vad det är för dag i dag? Det är Skärtorsdagen och påsk... Så du ville vara med oss fram till påsk i alla fall?! Du är helt otrolig gubben, vaknar inte ens självmant fastän ditt morfin är på väg ur kroppen... Du kanske har blivit van att känns en viss smärta och har inte riktigt orken att bry dig full ut då du sover... är det så lill-killen vår?

Vet du Tille... idag har jag sovit länge... och det kändes jättehemsk. Ellen sover i ett rum en våning ner och idag hörde vi inte henne genom babylarmet. Det hade blivit något knas efter att jag satt den här bärbara datorn på laddning bredvid sängen, just för din skull Tille... *ler* Det vart någon störning så ljudet hade försvunnit. Men Ellis-Bellis kvittrade ändå som en fågel. På det sättet är hon en helt underbar unge, fastän hon säkert legat vaken och alldeles själv minst en timme med lite småkissig blöja! Ja, du vet hur det känns om inte mamma eller pappa var där i tid förr och bytte den... *ler* Men hon kanske känner på sig att jag behöver ha dig nära ett par dagar nu Tille? Solstrålen Ellen, henne skulle du gilla Tille-man... tänk om du kunde komma över en dag... så hon fick blåsa på dig... och titta in i dina vackra, stora ögon! För Ellen har sådana ögon som du, stora och intensiva med långa, långa ögonfransar, ni skulle faktiskt matcha varandra! *ler hjärtligt och ser in i dina stora blå*.

Näe Tillemannen, Ellen vill ha välling därnere, och jag hör hur hennes pappa fixar till den... så jag bör väl gå ner och ge mig till känna och krama om vår Ellen godmorgon och snusa lite på henne.

Skickar lite skärtorsdagssnusningar till dig och förhoppning om en vacker dag med sol så du kan få sova ute i vagnen i friska luften lite.

Hälsa Liam OCH Dea, för det var idag hon skulle komma va'?! Mys lite med mamma och pappa också och säg att jag hälsar!

Kram, kram, kram och så fortsätter vi att ta en dag, ett ögonblick i sänder, eller hur Tille-man?

Ellens mamma Lotten i Linköping med familj

• Pyris

Godmorgon lille Tille-killen!!
    Du är här med oss ännu lille kämpe..

Många kramar och en lätt smekning på din kind Tille lille. ♥

• hannaht

Godmorgon Tille lille, så tapper du är!
    Här gick mistlurarna i natt, dimman tät.. men ingen båt hade ränt upp på Gäveskär den här gången.. det händer ibland, förstår du, att det står ett helt fartyg utanför den lilla stugan där ute.. sist vi var förbi det där skäret var på väg hem från Vinga i höstas, du måste ha varit alldeles nyfödd då.. och min lilla tjej sov nere på durken i sin barnstol fastspänd och det hade blåst upp så hon åkte från ena sidan till den andra hela tiden.. medan vinden ryckte oss fram allt snabbare hemåt..
    Så är det kanske för dig också, vännen. Var inte rädd, det mojnar snart och så är du hemma igen.. sov tryggt idag. Fjäderlätt puss på din panna!

• BEllens mamma

Oj Tille...förlåt alla mina slarvfel så här på morgonen... jag ser att de blev alldeles för många, men du förstår väl mig ändå?

Fjäderkram Lotten

• Arctura

Tänkte önska er en riktig trevlig påsk!! Hoppas påskharen kommer med riktigt mycket gott till er som ni kan smaska på under helgen...

Själv sticker vi till stugan nu, så jag kommer att "vila" från datan ett par dagar... återkommer när vi är hemma igen och kollar in här så fort jag kan!!

Ha det bra!! påskkramar från Cissi,Lucas och Nova från Östersund!!!

• 83an

God morgon lille Tilleman!
    Hoppas att Du sovit gott inatt...och att dagen blir en bra dag utan smärta.

Läste i din mammas dagbok att Du fått 5!!!!!!! tänder, det är inte illa det.
    Nova som är 2 dagar yngre än Dig, har minsann inte fått någon.

Jag önskar din familj och Dig, underbara, söta, lille Tille en glad påsk.

(och Liam, ta det lugnt med allt gott påskgodis *ler*)

• lisi05ae

Hej Therese!

(Jag skrev just samma inlägg i Gästboken men läser här just nu och lägger in det här ockås!)

Så Tille är kvar idag också. Det är en tapper liten kille ni har, jag får alldeles ont i hjärtat.

Ni måste vara helt slut nu, du och Nicklas. Det måste ju tära något helt fruktansvärt på er att behöva gå igenom det här - men ni är ju så starka också och ni har ju varandra.

Jag tänker på er hela tiden, och jag önskar att ni alla fick slippa lida mer nu. Det är en oerhörd plåga för en förälder och kanske framförallt för en mor att se sitt barn så sjuk och totalt hjälplös och det vore så skönt för er om Tille fick gå vidare till Änglarna. Jag önskar inte livet ur honom, utan jag önskar honom Evigheten.

Pussa det lilla knytet så försiktigt från mig och de mina.

Mina tankar är ständigt med Dig och Tille och resten av familjen.

Kram
    Linda i Västerås

Svar på tråden Tilles tråd