• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Tille, jag har ett äventyr åt dig. Eller mer en början på ett..

Jag ser träden utanför stugan. De rör sig i perfekt harmoni med vinden, fram och tillbaka, fram och tillbaka. En liten ekorre hoppar från en gren till en annan och det glada kvittret från en liten fågel svävar in genom det öppna fönstret. Gossen sitter på golvet med korslagda ben, han håller på att rita en teckning. Den ser ut att bli fin. Jag sätter mig bredvid honom på golvet och kikar på hans teckning.
    - Vad är det du ritar, kompis? Frågar jag samtidigt som jag ställer en mugg rykande choklad bredvid honom. Gossen kikar upp från sitt papper med en penna bakom ena örat och en annan i handen.
    -Det är vår fisketur, ser du väl?! svarar han med glada ögon.
    Jag ler och räcker honom muggen med choklad. Jag känner igen tjärnen och den lilla båten. Fiskespöna har han också ritat dit men vi saknas på bilden.
    - Visst ser jag det, lille målarprinsen, jag känner igen den där båten. Men du, var är vi?
    Gossen skrattar till och tar en slurk ur sin mugg.
    - Ja, var är vi? säger han och ser lite fundersam ut.
    - Jag har glömt oss! Vi ska ju vara i båten!
    Han börjar genast rita och efter en kort stund sitter det en stor gubbe på roddbänken och en mindre gubbe i fören.
    - Sådär ja! säger han förnöjt. Nu är vi med. Du och jag Magnus.
    - Ja, svarar jag, du och jag gossen.
    I ett hörn av stugan står det en drake. Ja, en sån där leksak som barn i alla tider har lekt med nä det blåser ute. Jag går fram till den och plockar upp den. Tyget verkar starkt och linan med. Jag tittar på gossebarnet som sitter på golvet och ritar och undrar om han skulle vilja flyga draken med mig.

Ja, vill du det Tille?

Snusningar från din drakflygarkompis Magnus
    lfl.mine.nu/tille

• Snuva

Lilla Tille med familj!

Jag har varit med och läst om Er länge nu, men har inte vetat vad jag ska skriva. Det vet jag fortfarande inte, mer än att jag och min familj tänker på er ofta och att vi beundrar er styrka och kraft! Tille finns med i tankarna mest hela tiden, han är så vacker och stark trots allt han går igenom!!!

Och jag måste fråga; namnet TILLE, var kommer det ifrån? Har aldrig hört det förr och det är så vackert! Det låter som en liten luring med glittrande ögon.....

Många kramar till Er!!!

• Flisaskruttan

God morgon familjen! God morgon Lille underbare Tille. Det var ju tråkigt att höra att det strulade till sig med Deas ankomst. Men som ni sa, ni får säkert en fin och trevlig påskhelg ändå.
    Jag är både glad och ledsen över att du är med oss idag med Tille. Det låter märkligt men det är så jag känner. Du lille kämpe! Glad att du kan glädja andra ännu en dag och att mitt kort han komma fram medans du är här med oss. Men samtidigt ledsen då man hör/ser dig ha ont och inte må väl. Du vackra ängel.
    Vi har regn här idag, men det gör inget. Tanken på dig får det att bli solsken i hjärtat. Tänk att du orkar ligga och spana på din omvärld lite. Du är så tapper. En barnlåt som går mycket här hemma nu får mig alltid att dra tankarna till dig och jag ändrar alltid texten när den spelas.

"Jag ser du ligger i din vagga" (jag ser hur du leker nere påTabark)
    - I vårt äventyr har du varit stark
    det är inte lätt min lilla vän jag vet,
    när man ska bevara en hemlighet

Busunge du är söt och rolig
    väldigt modig
    våran kämpe
    envishet syns i dina ögon
    var hälst när faran sticker upp med sin nos
    "Tille" du är vår allra vitaste ros

- Du som redan fått "5 stycken tänder" (du som redan kan ta hela 5 simtag)
    Sätt dig här och ge mig en bamse kram
    det känns som du är min egen lillebror
    med dig växer jag och känner mig stor

Busunge du är söt och rolig
    Väldigt modig
    våran kämpe
    envishet syns i dina ögon
    var hälst när faran sticker upp sin nos
    "Tille du är vår allra vitaste ros"

Var nu försiktig men den lilla vätska du ändå får i dig Tille. Du behöver den lilla vän.
    Nu ska vi göra morgonbestyren här, men jag tittar till er lite senare.
    Terese, njut av ditt bad, det förtjänar du.
    1000000 kramar till er alla och fjädersnusning på Tilles panna.

• TillesPappaNicklas

Vill ni kan ni kolla på en bild jag la ut i morse på Tille.

Klicka på mitt alias så kommer ni till mitt krypin.

/Nicklas

• happy2b

Godmorgon käre lille vän och fantastiska familjen!
    Vilken liten kämpe du är vännen, att du bara orkar....
    Såg den fina bilden i pappas galleri, dina ögon är så otroligt vackra.

Jag hann inte skriva igår och önska dig och familjen godnatt och jag kände mig tom i hjärtat när jag insåg att tänk om jag inte fick önska dig godnatt och du inte var här idag. Kan tyckas fjantigt men mitt hjärta skulle brista om jag inte fick sända dig en hälsning innan du blir en ängel med vingar, för ängel är du redan min vän.

Jag tittar in under dagen och ser vad mamma skriver.

Önskar er alla en mysig skärtorsdag!
    Påskdunslätta pussar
    Linda med familj

• AdWi

Hemgårn: Har sagt det förr och säger det igen, vad fint du skriver.
    Om alla dina fina berättelser till Tille trycktes i en liten bok så skulle definitivt JAG köpa den. Skickar en Glad påsk kram till dig!

Ömma snusningar till Tille, fjärilspojken som berört så många på så kort tid.

• IrmelinFraNorge

Titter inn for å ønske dere en fin dag.
    Dere bor i mitt hjerte.
    Kram Irmelin

• Flisaskruttan

Vart har han fått dessa otroliga ögon ifrån??? Hoppas han får i sig vätska idag, verkligen. Vilken fin kämpe ni har!!!!! *KRAAAAM* / Maria

• annca

Vilken fin bild! Ögonen är fortfarande lika vackra, lille Tilleman!

AdWi: du skrev precis vad jag tänkt skriva! Magnus, du skulle göra en bok av dina fina berättelser!

Svar på tråden Tilles tråd