• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • B Elanna

Vila i frid Tilleman! Tankarna går till er i familjen idag. Ta hand om er! Kram

• jansa

Lille Tilleman
    Lek med vinden, vila på molnen och vaka över din starka fantastiska familj.

"Fem fingrar ska skydda dig
    Ett är månen
    Ett är solen
    Ett är polstjärnan bakom molnen
    Ett är hopp och ett är tro
    Handens fem fingrar Vaggar dig till ro"

Tårar av sorg och tacksamhet vill inte sluta falla. Tack för att vi fått dela din resa, din kamp, dina mästerverk på jorden. Kommer aldrig glömma dig...
    Anna o barnen.

• Grässtråt

Jag har följt lille Tille en tid nu. Det är otroligt vad man kan beröras av någon man inte ens har träffat. Jag tycker inte jag brukar vara så lättberörd men tårarna har de senaste veckorna runnit flera gånger. Det är så sorgligt att lille söte Tille inte fick leka och busa som min dotter gör dagarna i ända. Men som tur är har han en helt fantastisk familj och han fick nog inte lida så mycket ändå under sitt korta liv. Och som ängel finns det nog mycket chans till lek och bus...

Vila i frid Tille och kramar till hela familjen

• viktoranton

Hej!
    Har nu kommit in från en timmes promenad med grannen, Vi har pratat och pratat om er och Tille.
    Om hur starka ni är och att ni orkar dela med er av allt det här och att ni har haft orken till att vara ute och spela bany med Liam. Ni är så beundrandsvärda så det finns inga ord.

Hur är det med Liam?

Tille kunde inte ha fått bättre föräldrar ni är så underbara!
    Hoppas att ni kan sova gott i natt!

Många kramar till er

• skrattigtjej

jag beundrar tilles familj.. fö er starka vilja att hjälpa andra... och att samtidigt vara starka.... sorgen e djup, men tille komme för alltid vara er son, bror och mer..... hoppas han ha de fridfult där han e nu...... //många varma krama från en som bryr sejj med

• Kalle Karls mamma

Kan man glömma det som varit
    kan man glömma vad man känt
    och förneka verkligheten
    som om ingenting har hänt
    Nej man måste orka framåt
    och den långa vägen gå
    fast att hela hjärtat blöder
    vandra vidare ändå
    Kan man känna någon lycka
    kan man känna nånting alls
    salta tårar skymmer ögat
    väter sakta ner min hals
    Du var den jag skulle älska
    alltid finnas där för dig
    fast du inte fick leva
    finns en plats för dig hos mig
    Vill du möta mig i himlen
    dagen då jag kommer dit
    lär mig leva utan klander
    låt ej nästa lott bli nit
    Visa att min sorg och saknad
    är vad som har gjort mig stark
    att våga lita på mig själv
    att våga gå på lodrät mark
    Jag många bilder har
    som jag kan titta på i alla dar.
    minnena av dig finns kvar
    dessa skall jag alltid spara
    uti minnenas arkiv
    ta dagen som den kommer bara
    och hoppas på ett lyckligt liv

Sov sött lilleman du är saknad av så många.
    Många Kramar
    Hur kan vi vänta i dagar på en sällsynt fågel men vända bort blicken när vi möter en udda människa?
  • Mrs Corbally

.....^?...
    ..../.......
    ...(....)?...
    ...,~~,?...
    ....|...|?...
    ....|...|?...
    ....|...|......
    ....|__|.....
    ...(___)...
    ..(____)..

Jag har detta ljuset i min press och det kommer alltid att finnas där till minne av Tille - en underbart stark liten kille.

• laluna

Trots att jag aldrig träffat er eller Tille så rinner tårarna varje gång jag läser om er. Vad skönt för er att ni var med när han somnade in, han kunde inte varit tryggare. Tille fick oss att stanna upp i våran stressade vardag och tänka efter om vad som egentligen betyder nåt. Det är väldigt strongt av er att dela med er av er situation. Tänker på er och hoppas att ni har det så bra som möjligt.

• AnnaCarina

Therese och Nicklas,
    Ni finns i mina tankar och har så gjort de senaste veckorna, Jag beundrar verkligen er styrka, ert mod och er osjälviska kärlek till Tille.
    Jag önskar er en god natt och fortsätt ta hand om varandra.

Stå ej och gråt vid min grav.
    Jag sover ej. Jag gav mig av.
    Jag är tusen vindar över sjön
    Jag är silverglittret över snön
    Jag är solsken över mogen säd
    Jag är stilla regn i höstens träd
    När Du vaknar i morgonens vila,
    är jag tysta fåglar som ila
    I cirklande flykt över vatten,
    jag är milda stjärnor om natten.
    Stå ej och sörj vid min grav.
    Jag är ej död. Jag gav mig av
    (Okänd)

Tille kommer alltid att finnas med mig i mina tankar.

Stora kramar
    Anna

• Maggen

Har varje kväll tittat in i Therses dagbok, för att se hur det varit med Tille under dagen. Men nu ser jag att Tille har fått det skönt.
    Han var en riktig tuffing er llle prins.
    Mina tankar går till Tilles familj. Stort tack till er för att vi fått följa med en stund i Tilles liv.

Kram

Svar på tråden Tilles tråd