• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • garfield

Bomull:

Det finns inga dumma frågor. Bara dom om aldrig blir ställda...

1. Allt tyg är ok att använda, liksom spetsar, knappar (obs ej av trä!!!) osv.

2. Efter vad jag vet är figurer av cernit också okej.

3. Lim skall var asyrafritt. Pritt är ett exempel på syrafritt och arkivbeständigt lim (alltså ok att använda. Fotofix är oslagbart om man vill sätta fast kort och småprylar. Dem använder jag till nästan allt.

4. Oftast står det på albumet huruvida de är syrafria (acid free) eller inte. Har man sina alster i plastfickor så spelar det ju ingen roll vad albumet är gjort av...

5. Som sagt. Jag använder fotofix till allt och det blir inte det minsta upphöjt.

Ge inte upp. Det är inte alls komplicerat! Bara sanslöst roligt!!!!

• Lindisen1

Hej på er!
    För mig går det lite trögt - har inte gjort något mer än, men snart så!
    Jag hojtar om jag lägger upp nya LO:s i galleriet - ifall ni vill kika!
    Ha det gott!
    Kramis så länge

• bomull

Korren

Garfield

Tack

Då kan jag alltså börja göra små cernitfigurer redan nu.
    Har vunnit en del på tradera och ska leta album imorgon.

Har tänkt göra detta hur länge som helst men det gäller ju
    att få tummarna loss oxå

• garfield

Kull Bomull!!! Ska bli kul att få se det du skapar snart

• bambigirl

Bomull: Jag har inte hunnit lagt upp nåt än, men denna tråd leder till en del förfrågningar...

• Hannie

Hihi, ta det lugnt Bomull!
    Vi är ett nyfiket släkte, men det är givetvis inget tvång att lägga ut sina alster om man inte känner för det.
    När du blivit varm i kläderna kommer du dock säkerligen märka att du VILL visa upp det du gjort eftersom det du skapat betyder något viktigt för dig.

• bomull

En liten fråga till...

Om jag gör cernitfigurer vilken höjd är lagom då?

Så det inte blir alldeles för högt alltså?

2-3 mm kan det vara lagom?

• cattis

Jag letar just nu efter album (12 x 12"). Gillar när det är enfärgat och enkelt och det är inte så lätt att hitta. Jag vet att många gillar Bazills papper. Har någon erfarenhet av deras album? Några andra album ni kan tipsa om som är bra? Jag vill ha mina sidor i plastfickor och i album där man själv kan fylla på.

• bomull

Vad menas med (12 x 12") ?

Hoppas ni har överseende med en väldigt frågvis liten tuss

Svar på tråden Scrapbooking2!