• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • Hannie

Kära scrappare!

Hur i hela världen hanterar ni er vellumtejp? Jag har suttit och klistrat fast vellum på mina layouts och den där tejpen är en kladdig historia.
    Problemet är att den fastnar på saxen när jag klipper. Sen fastnar den på fingrarna när jag ska plocka upp den... Den är deformerad redan innan jag hunnit sätta den där den ska vara.

Måste man verkligen köpa en non-stick sax eller har ni trix som underlättar hanteringen av tejpen?

Cattis:
    Tror det var du som frågade ifall tejpen blir helt osynlig.
    Inte som det ser ut nu i varje fall. Den syns lite, men jag tror inte nån som inte vet om tejpen ser det.
    Eller så är det så att med rätt hantering kan den bli helt osynlig.

• Hannie

Cattis:

Näst intill osynlig.
    Övning ger färdighet...

• bambigirl

Hur tjock bör en fästkudde vara som använder vid t.ex. en shaker??? Finns som 2 och 3 mm, är tjockare bäst???

• Hannie

Bambigirl:

Det verkar som att det är bara du och jag här ikväll. Ensamma och övergivna. Snyft.

Vet tyvärr inget om fästkuddar så jag kan inte hjälpa dig.

• Flamman

bambigirl:
    Kan inte hjälpa dig då jag ännu aldrig gjort en shaker!

• bambigirl

Puh... Jag fick för mig en sekund att jorden gått under och jag var ensam kvar...

• garfield

Här är jag! *viftar med armarna!*
    JAg skulle nog ta den tjockare. Fast det beror så klart på hur tjovka saker som du ska ha i den ?!?

• bambigirl

Garfield: det vet jag inte än ju! Har gjort en shaker med risgryn i, men där använde jag vanliga fotofix och den blev lite platt. Då lägger jag ett bud på den tjocka då! Tack för hjälpne! Du är bäst!

• Flamman

Hur länge har ni scrappat tjejer?

kan ni hjälpa mig med tips på olika temaalbum?

Svar på tråden Scrapbooking2!