Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Flamman: Scrappat i ca 2 månader och det är så kul!!! Kanske ett album om dig, ett om dina barn (om du har), om ditt bröllop (om du är gift), om utflykter ni gjort, om semestrar.
Har funderat lite själv. Från vissa gånger har man ju bara ett par kort, typ mindre än 5. Om man då gör kanske två sidor om t.ex. vår flytt eller om mitt jobb eller om en utflykt man gjort vart har man de sidorna sen då? Har man sådana sidor i ett album där massa olika sidor från olika gånger som inte har något med varandra att göra är med eller?
Har ju bara scrappat bröllop än och det albumet blir ju ett helt eget album om bara bröllopet. Konstigt att dessa frågor aldrig tar slut...
Flamman:
Har scrappat i 3 år. Jag är helt fast
Hur länge har du scrappat eller är du en nying
Olika Temaalbum kan vara:
BOM -Boken om Mig
Ett album från när du var liten
Receptalbum med favoritrecepten
Släktalbum
Jul album där du tar upp era jultradiationer
ABC- (Platser du varit på en per bokstav eller om dig själv)
Album om din favorithobby
Husdjur
Det var väl vad jag kunde komma på nu...
bambigirl, tack för tipsen!
Har själv scrappat i drygt år och håller på med en BOM (Boken Om Mig), ett kärleksalbum, ett album till killen och sedan gör jag lite blandade LO:n!
har inga barn lr är gift!
Samlar alla LO:n som inte har något fast hem från början på samma ställe sedan får jag lägga den in någonstans där jag tycker dom passar!
Bra att ha ett mix album som man kan använda tempirärt iaf!
Jag lovar dig att man kommer alltid att ha frågor, det kommer så mycket nytt att man knappt hinner med!
bambigirl. Jag har ett "fltytande album" där jag sätter in kort som kommer under året. Alltså ett vanlig årsalbum där man sätter in löpande händelser. Allt behöver ju inte sitta i ett teamalbum. Det är bara de händelser som jag har en massa kort från som jag sätter i ett temaalbum.
Flamman och Garfield: Vad bra. Då ska jag börja med ett flytande album sen.
garfield: Som jag sa ovan då har jag scrappat i drygt år, sedan augusti/september förra året men haft ettpar längre "pauser" detta året då insperationen vart väck men nu känner jag för att slå till igen för fullt, gjorde min första sida på länge igår =)
Receptalbum har jag funderat på, med mina favorit recept i då =) kan bli kul att göra! =)
kram
Flamman
Flamman!
Kul! Då kanske man kan få se din aalster så smånigom. Vet du att det är en stor sb träff i göteborg den 4 dec (såg att du bor där)...
garfield:
ju jag har hört om det men ännu inte bestämt mig om jag jag kan/orkar vara med denna gången, och sedan känner jag att jag tryvs bättre på myndre träffar faktist!
Har funderat om man kanske kan få ihop en grupp på 6-8 pers som kanske träffar en gång i månaden eller varannan månad och scrappar tillsammans en heldag typ!
Tror att jag är med dig på någon mailinglista *känsla jag har*
är du inte med på scrapoholic_sverige???
Nyöppnad dansk online butik som just nu har väldigt tajt sortiment men man vet aldrig, dom kanske har bra fynd senare mer!
www.multiscrap.dk
Puh, vad skönt att se lite liv här igen.
Perfekt med ett flytande album! Har också funderat på hur man ska samla alla de udda sidorna som inte riktigt har någon anknytning till varandra.
Garfield eller Flamman:
Brukar ni klippa vellum med vanlig sax? Tycker det fastnar på saxen...