• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • sanndris

Har orecis lagt ifån mig den nyaste av Dan Browns böcker, Gåtornas Palats. Jag älskade hans tidigare böcker men denna var tyvärr sämre (inte dålig, bara sämre)..

• Kiangirl

"mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory.

berklighetsbaserad som de fetsa böcker jag läser.
    Handlar om en tjej och hennes mamma, mamman utsätter dottern för misshandel genom Munchhausen by proxy

• Sandreli

tjuvläser i gubbens "Lasermannen", har inte kommit så långt än, eftersom han själv läser boken nästan alltid

Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum.
  • Kixen

Kiangirl
    Har precis börjat läsa samma bok som du får se om den är bra!

• Wolfhound

Sandreli: Tycker du ska norpa boken av din "gubbe" den är mycket bra.Läskig.
    Jag har avslutat "Box 21" Det är en bok som är mycket svår att släppa. Så hemsk, eftersom det verkligen pågår i dag, i Sverige. Rekommenderar till alla som inte läst den.

Börjar genast tugga i mig en rysare av John Ajvide Lindqvist nämligen "Hanteringen av odöda" för nu vill jag bli skrämd av andra saker. Dessutomm smyger mörkret på bakom fönstret, sonen är inte hemma och jag älskar att bli skrämd. Mohahaha

• mimi72

Vad jag gillar Dan browns böcker! Hur kan han hitta på desa otroligt spännande händelser om o om igen?

Håller just nu på med Digital Fortress, såå spännannde...

Har läst dom flesta av hans böcker på engelska , det vinner dom på, (som dom flesta böcker är bäst på orginalspråk)

• NoomiNoomi

Har läst ut boken Packad - en tonårsalkis memoarer - Koren Zailchas.

Boken är skriven av Koren och är en sann bok om hennes tonår. Man får följa henne och hennes fester. Hon beskriver detaljerat och grymt det hårresande fylleriet som så många skolungdomar går igenom utan att bli fullfjädrade alkoholister.Den är skrämmande sann. Rätt så lättläst. Betyg 3 av 5

Nu ska jag börja på Terror - Håkan Östlundh.

• frulan

Oooh, finns Dan Browns "Gåtornas palats" på svenska nu? Smashing
    Den måste jag köpa!

(Wolfhound, jag är bokblind, hade ju "Stressade hundar" och ja, den är bra )

Jag läste precis Pigge Werkelins "10.31 Khao Lak" (minns inte hela titeln).
    Läskig, men "bra"... Får en ju att igen komma ihåg att verkligen uppskatta det man har och att inte ta något för givet.

• NoomiNoomi

Har börjat på Terror nu och jag säger bara Jösses vilken bra bok! Lika bra som hans tidigare böcker.

• tolallik

Just nu läser jag "Gengångare" av Peter Straub (även kallad Stephen king) Hehe, han körde ju med fingerat namn ett tag där

En liten skräck historia som handlar om fem män som träffas och berättar historier. Helt plöstligt dör en av dom och ett år efter det så händer det massa skumma grejer.

Väldigt bra bok tycker jag!

Den boken finns väl på film med men den har jag nog inte sett.

Svar på tråden Nu läser jag.....