• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • lave

Harlan Coben - Ingen andra chans
    Rekomenderas om man gillar spänning, var så uppslukande att jag bara hoppades att min lille kille skulle sova middag så att jag kunde få läsa

• Wolfhound

frulan: Har du läst följande böcker av Anders Hallgren:
    Den gamla hunden- Det är en mycket bra bok om hur man kan aktivera den gamla hunden.
    Lexikon i hundspråk- Handlar om hur man lär sig tolka hundens signaler.
    Och en bok av: Martina Nagel/och Clarissa V. Reinhardt- Stressade hundar- Också den informativ och bra, med fallbeskrivningr bl. a.

• Wolfhound

lave: Får nog inhandla mera Harlan Coben. Har läst "Tell no one" och tyckte den var bra, men sen kom jag av mig.

• frulan

Wolfhound
    Av de böckerna endast "Lexikon i hundspråk", skriver upp de andra, tack!
    "Stressade hundar" lät intressant!
    Är tokig i hundböcker, har nog runt 60 st, man kan liksom aldrig ha för många

• Wolfhound

frulan: Det är sant, man kan aldrig ha för många. Innan jag tog hand om min första hund, så lånade jag massor på bibban, sedan köpte jag en utrangerad bok "Lyckliga lydiga hundar" den är super.

• Klatermaja

Igår läste jag ut Gregorius av Bengt Ohlsson - bra bok, men väldigt märklig!

På kvällen började jag med Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström, älskar den redan efter 36 sidor!

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • S0lstråle

Autografjägaren av Smith

Köpte den för flera år sedan. Men har inte lyckats "komma in" i den. Förrän nu. Lite lustig (som vanligt med hennes böcker). Men kul!!

• Wolfhound

Har läst ut "Sluten avdelning" av Len Deighton. Den var bra och rolig i replikerna. Om någon har sett filmerna "Den nakna pistolen" så påminner replikerna i boken mycket om det. Men det finns mord här också och litet annat godis.

Nu har jag påböjrat "Box 21" av Roslund & Hellström. Den verkar också jättebra. Den börjar riktigt hemskt. Den har stått i hyllan ett tag.

• NoomiNoomi

Håller på med slutet av boken Packad - Koren Zailchas

Idag har jag hämtat boken Terror - Håkan Östlundh på biblan så jag tänkte läsa den oxå.

Har köpt böcker på antikvariat idag. Dessa blev det:

Vilhem Moberg - Raskens (hade den innan men denna var äldre upplaga och i pocketform)
    Inger Frimansson - Gonatt min älskade
    Carla Neggers - Mor i Goose Harbor
    Kajsa Ingemansson - Små citroner gula
    Henning Mankell - Hundarna i Riga

Allt till ett pris av 70 kronor.

• NoomiNoomi

Mord i Goose Harbor menar jag såklart

Svar på tråden Nu läser jag.....