• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Skogsrået

Jag läser Stekta gröna tomater på Whistle Stop Café av Fannie Flagg. En helt underbar bok! Kan rekommendera både den och filmen

• Lotlas

Har precis börjat på "De största vatten" av Arne Dahl. Han skriver bra, spännande och humorisktiskt!

• Wolfhound

Lotlas: Åh, ja, Arne Dahl hör till mina absoluta favoriter, när det gäller svenska deckare. Visste du att han även skriver under namnet Jan Arnald?

• Elli47

Har påbörjat Lord John av Diana Gabaldon och så läser jag även om Solens dotter av Pauline Gedge.

• Lotlas

Wolfhound:

Japps, det visste jag, men jag hade glömt namnet! Nu kom jag på det tack vare dig! Tack! Jag har inte läst något av Jan Arnald däremot. Är de lika bra som Arne Dahl? (Helt sjukt att man jämför honom som två heeeelt olika författare!)
  • Bröderna Bus

Jag har precis läst klart "typ 30" av Lisa Jewell & blev faktiskt lite besviken... Före det läste jag "Stenhuggaren" av Camilla Läckberg och den var ju hur bra som helst!!!

• KvastHilda

Tusen Skärvor Tillit av Helena von Zweigberck. Rekommenderas!

• mamma glad

Jag läser "vackra flickors lott" av Alexander McCall Smith. Den tredje boken i serien om "damernas detektivbyrå". Väldigt bra

• Madge

Just nu läser jag "Bibeln som roman". En dramtiserad version av Bibeln på typ 749 sidor. En pocketbok jag lånade på biblioteket... Och, jag kanske är rätt knäpp, men den är faktiskt rätt bra

• OU812

Jag läser En lek med eld av Peter Robinson... Kanonbra!

Före det läste jag Camilla Läckbergs nya bok Olycksfågeln. Oxå jättebra och spännande. Rekommenderas verkligen.

• Wolfhound

Lotlas: Njae, dålig är den inte, boken som Arne Dahl skrivit under namnet Jan Arnald, den heter förresten "Barbarer" men det är ju inte samma stil som hans andra böcker som jag tycker är helt suveräna.

Just nu läser jag "Den demokratiske terroristen" av Jan Guillou. Åh, vad jag älskar "Calle Hamilton"! Guillou var ju ganska ung när han skrev dessa böcker om "Calle" och efter att jag läst hans senare böcker, "Tjuvarnas marknad" t. ex. Som för övrigt är otroligt bra, den med, så märker jag att han har utvecklats som författare. Nu kommer fortsättningen på serien om Hamilton snart ut, "Madame Terror" och jag bara måste komplettera upp mitt bibliotek med de kommande böckerna.
    Guillou är ju oskyldigt anklagad för att vara både homofob och feministhatare. Men det är helt fel. Hans ena dotter är gift med en kvinna. Han har haft Anne Holt med fru på middag.
    Jag gillar verkligen den mannens sätt att skriva, han är oerhört intelligent och har ett bra språk i sina böcker.

• stinkie

Läser Självkänsla Nu! av Mia Törnblom! Väcker många tankar!

• Imagination

Bröderna Bus
    jag har läst 2 st böcker av Lisa Jewell.. tyckte att Typ Treti var ganska bra. om man är på rätt humör och inte kräver något djupt.
    Just nu läser jag en dålig bok av Lily Prior....

• Wolfhound

Tredje boken om "Hamilton" som heter "I nationens intresse" av Jan Guillou. Har för inte så längesedan köpt nio av seriens tio böcker, så jag har inte läst dom förr. Idag kom den boken jag saknade, så nu är den komplett. Sen ska jag fortsätta med "Madame Terror" fortsättningen på den här serien. Jag är verkligen helt såld på "Calle".

• NoomiNoomi

Har läst klart Den tysta vaggan - Margaret Cuthbert - utspelar sig på en förlossningsklinik där det kommer in det ena kritiska fallet efter det andra - rena rutinfödslar som fått livshotande komplikationer.Snart inser förlossningsläkaren att någon ägnar sig åt kallblodigt medicinskt sabotage och hon gör allt för att ta reda på vem. Den var sådär. Kändes emellanåt som en Kittybok fast för vuxna. 3 av 5 i betyg.

Nu läser jag Det fattas en tärning - Johanna Thydell.

• Dallandra

Jag har precis börjat läsa Liftarens guide till galaxen... verkar vara en helgalen bok

• Redbit

Läser "Pictures of Perfection" av Reginald Hill, en i serien av hans deckare med Dalziel och Pascoe. Sanslöst bra serie, rekommenderas starkt! Jag gillar dock inte översättningen, där Dalziel:s Yorkshiremål bara känns bonnigt.

Dallandra: Avundsjuk på dig som läser Liftaren för första gången!

• NoomiNoomi

Har läst klart Det fattas en tärning - Johanna Thydell. Boken handlar om en ung tjej vid namn Petra. Hon kallas Puck och är 16 år. Hon är rädd för att förlora kontrollen. Boken handlar oxå om hennes föräldrar. Om pappan som försvann och mamman som stannade kvar. Den handlar även om kompisen Emanuel som är gay och om Micke som spelar i bandet Last Gasp och som Puck blir kär i. Boken är söt skriven. Historien berättas bra och sakta växer bilden av Puck fram. Det är en berättelse om svek, ilska, vänskap, kärlek och försoning. Korta lättlästa kapitel. Betyg 3 av 5.

Nu har jag börjat läsa Och likväl rör hon sig - Charlotta Cederlöf. Det är en bok som skildrar hur det kunde vara att växa upp i slutet av sjuttiotalet. En tonårsförälskelse.

Svar på tråden Nu läser jag.....