• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Wolfhound

Har läst ut "Undantaget" den är en otroligt bra bok. Ondskan finns överallt...ute i världen och i den lilla gruppen. Detta är en riktig sidvändare, man kan bara inte låta bli att sluka den.

Nu ser det ut som om Håkan Östlund ligger i startgropen, börjar med "Släke", han köpt "Dykaren" för att eventuellt kunna fortsätta med den direkt.

• Síog

Nu läser jag Interface - Flashpoints in Nothern Ireland
    & 5:e boken i serien om Isfolket

• NoomiNoomi
    Dolda fel och brister - Elsebeth Egholm är avslutad. Boken handlar om Dicte Svendsen. Hon är journalist och nyskild mamma till en tonårsdotter. Tillsammans med sin tjejvänner firar hon sin födelsedag på en uteservering i Århus. Den ena vännen IdaMarie är gravid och ska alldeles strax föda sitt första barn. Plötsligt under firandet upptäcker Dicte en blå plastbalja som guppar vid kajkanten. I baljan ligger ett nyfött barn, inlindat i handdukar. Barnet är dött. I plastbaljan hittas oxå ett blad ur Koranen. Dictes andra vän Anne jobbar på förlossningen och strax innan IdaMarie ska föda är det nån som skriver ordet dö i ett nyfött barns panna. Panik utbryter och Ida Marie vågar inte föda sitt barn på förlossningen men gör det till slut iallafall. Nåt som hon kommer ångra. IdaMarie vaknar nämligen och hennes son Martin är spårlöst borta. Är det samma person som lämnat barnet i ån som tagit Martin? Vad har personen för anledning till detta?

Jag tycker boken är rätt seg i början. Först när man kommit 150 sidor in i boken börjar det hända nånting och det bli lite spännande. I slutet tycker jag den är rätt rörig men helt okej. Betyg 3 av 5.

Nu har jag tänkt läsa Rapsbaggarna - Karin Brunk Holmqvist. Har läst Potensgivarna av henne och hoppas att denna ska vara lika rolig.

• Elli47

Har påbörjat en gammal Agatha Christiedeckare som heter "Klockorna" och den är hyfsad.

• Hannamia

Har just läst ut "På det fjärde ska det ske" av Kajsa Ingemarsson. Jättebra!

• Wolfhound

Har verkligen varit helt inne i "litteratur-världen" Jag har läst ut "Släke", Dykaren av Håkan Öatlund, två mycket läsvärda böcker. Och halva "En högst passande hämnd" av Elisabeth George också en mycket bra bok.

Hannamia:Den boken är den enda jag tycker om av Kajsa Ingemarsson. Den är riktigt bra i den genrén alltså.

• Bemma

Nu är inte ensamma om att inte orka med Dan Browns böcker..ingen storhet där inte...enligt mig då ...storyn i sig är väl bra men språket är inget jag fastnar för. Men sån är jag ofta vad gäller de riktiga storsäljarna..som Lisa Marklund....*ryyysss*

• Anki 1972

Vad bra att det finns en till bra av ingemarsson då. Jag håller just nu på med hennes Inte enklare än så. Jag har inte riktigt bstämt mig för va jag tycker änm. Men citronerna gillade jag skarpt, om ni minns den (Små citroner gula).

• Wolfhound

Har avslutat "En högst passande hämnd" av Elisabeth George och kastat mig över "Terror" av Håkan Östlund. Den verkar lika bra som hans andra böcker. Har bara börjat på den och det händer redan saker. Gillar när det är action i böckerna.

Svar på tråden Nu läser jag.....