• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Elli47

Har påbörjat "Sjöfararna" del 2 av Diana Gabaldon! Är verligen förtjust i dessa böcker... suck bara två kvar att läsa efter denna...

• Wolfhound

totallik: Ja, den boken är bra, av Peter Straub, har en till i hyllan som heter:KOKO samma författare.

Nu har jag börjat på en bok av James Pattersson "Cradle and all"
    den handlar om en ung flicka,fortfarande oskuld. Som plötsligt visar sig vara gravid. Det går ju inte ihop! En del tror att hon ljuger, hon får gå på en undersökning och det visar sig att hon verkligen är både gravid och oskuld. Krista reagerar och börjar tala om junfrufödsel. En del tror fortfarande att det är lögn. Sådant som junfrufödsel finns inte. När en flicka till blir gravid, hon är också oskuld.
    Medans flickorna sover kommer fyra män i olika ålder till dom. Dom vaknar i sina sängar där lakanen är skrynkliga och våta. Här pågår något övernaturligt....
    Det är ruskigt bra.

• Konvaljen

Nu läser jag om Fågelströms serie om Stockholm, är på Krigens Barn. Den är egentligen inte bra, fattar inte varför jag läser om den.

Läser Nobels testamente också, det kommer ju en del i DN varje dag

• losmillos

Har precis nu 13:10 läst ut Systrar i jeans Tredje Sommaren.

En rktig ungdomsbok men jag hade hört att den var så bra. Så jag började läsa den första... och så blev det den andra och nu den tredje. Underbar sommarläsning som känns väldigt... Lättsam

Kanske bättre att jag berättar vad 1:an handlar om istället för bok nr 3 Boken är skriven av Ann Brashares.

Systrar i jeans handlar om fyra 15-åriga tjejer. Tjejerna är bästa kompisar och ska under sommarlovet för första gången vara skilda åt. Innan de skiljs åt bestämmer de sig för att skicka runt ett par jeans mellan sig. Jeansen verkar vara magiska, alla fyra ser bra ut i dem trots deras olika figur. Jeansen ska påminna om deras vänskap under sommaren ? och förhoppningsvis bidra till spännande händelser...

• Carro1

Ska snart börja på Camilla Läckbergs "Stenhuggaren"

Har läst "Predikanten" av henne innan och den var super!!

• Hannahs mamma

Just nu läser jag  Dan Browns "Gåtornas palats"... Helt okey... Även om jag ändå sitter och väntar på att Robert Langdon ska komma in när som helst *ASG*

Stolt mamma till Hannah 020328
  • Carla82

Läser da Vinci koden...lite efter alla andra och jag vet att alla som sträckläste den utan att kunna lägga ifrån sig boken kommer att reagera nu...men jag klarar inte av att ta mig i kragen och läsa ut den...och jag som i vanliga fall är en sån bokmal...

• Wolfhound

Carla82: Alla kan inte tycka likadant. Bara för att en del av oss tycker att den är kanonbra, behöver ju inte alla tycka om den. Kanske tiden inte var rätt, kanske kan du prova att läsa den igen senare, vid ett annat tillfälle. Jag råkar själv ut för det ibland.

Började på Joyce Carol Oates bok "Fallen". Den är oerhört bra. En sådan där tjock, tjock tegelsten, som man bara vill fortsätta att läsa tills den är slut. 1950-tal. En kvinna gifter sig, med en ett par år yngre man och åker på bröllopsresa till Niagara falls. Dagen efter bröllopet hoppar mannen rakt ner i fallen. Han klarar inte av att vara gift. Kvinnan gifter om sig med en annan man, hennes föräldrar, hans släkt och folk runtikring tycker hon bär sig skamligt åt. Hon och hennes nye man är däremot mycket lyckliga med varandra. Allt verkar så bra, tills.....
    Har ni inte läst något av J.C. Oates, kasta er över den här då. Den är beroendeframkallande

Svar på tråden Nu läser jag.....