• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • söjsan

precis läst klart "nobels testamente" av liza marklund. i dag började jag läsa de galnas hus som jag läste innan, av karin fossum. glömt av den!! jättebra böcker båda två!!

• Wolfhound

söjsan: "De galnas hus" av Fossum har jag också läst och gillar skarpt. Är själv snart klar med "Skuggan i vattnet" av Inger Frimansson, den är mkt spännande. Svår att sluta läsa.

• Äppelpaj

Det Heligaste av Denise Mina. Lite ledsen över att jag inte köpte den på engelska då jag älskar att höra skotskan talas i mitt huvud när jag läser. Låter väl rätt snurrigt kanske men när jag läser så lever verkligen personerna i mitt huvud under tiden. Och inte fick den förklaringen det att låta mindre snurrigt... Jag ger upp.

• Söderholm

Jag håller på att läsa en bok av Mark Billingham.
    Den handlar om två mördare som slupmpmässigt mördar kvinnor. Den är relativt bra faktiskt.

• Äppelpaj

Den har jag läst, Söderholm! Den var faktiskt rätt okej ett tag, men jag blev ändå besviken för den höll inte måttet ända fram.

• nitedrive

Jag har precis läst ut Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer,en väldigt annorlunda bok som är skriven lite som Ett öga rött.Den är speciell,så mycket kan jag säga,läsvärd och rörande.

• Wolfhound

Läste ut "Skuggan i vattnet" superbra var den, överraskande slut.
    Nu vet jag inte riktigt vad jag ska läsa härnäst. Stig Larssons senaste? Clive Cussller (som jag aldrig testat förr) eller Douglas Kennedys senaste. "Funderar".

• Wolfhound

Efter mycket plockande, letande, läsande här och där, förkastande av böcker, nya val och provläsningar så valde jag till slut Conn Iggulden, "Roms portar" förata boken i trilogin "Kejsaren".

• zerosara

Den vita vargen av David Gremmel har precis börjat men har gillat alla andra böker han skrivit

• Wolfhound

zerosara: Författaren låter bekant. Jag har säkert sett någon bok av honom. Låter intressant. Kan du berätta litet om vad den handlar om? Är ju sååå nyfiken på all litteratur

Svar på tråden Nu läser jag.....