• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Maggis

Just nu läser jag om "Vindens Skugga" av Carlos Ruiz Zafón.
    Boken ifråga är, lite klicheartat uttryckt, den bästa bok jag någonsin läst. Jag blev fullständigt fångad första gången jag läste den och närapå grät när jag kom till slutet; ville inte att det skulle vara över.

Den är skriven på ett sätt som jag aldrig träffat på förr - levande och medryckande. Man riktigt känner dofterna och tycker man ser personerna i boken framför sig. Rekommenderas starkt.

//Maggis
  • Sandreli

Just nu läser jag slutklämmen på "Domen" av J. Grisham. Rätt okej bok, men jag föredrar Dan Brown och Dean Koontz.

• Wolfhound

Många av böckerna står och väntar på mig i mina välfyllda hyllor. Jag har kommit rätt långt i boken "Beach" den är bra.

• dio

Jag har just läst ut Brott och straff av Dostojevskij som jag tyckte var mycket läsvärd

har just påbörjat en bok som heter Heligt blod Helig Graal av Michael Baigent, Richard Leigh & Henry Lincoln.
    Den tar upp samma idé som Da Vincikoden, men kom långt före och är  mer en sammanställan av teorin och hur dom har kommit fram till den.

Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • SimonS

just nu läser jag The Dirt en Mötley Crue biografi..
    helt ok då jag gillar att läsa biografier ;)
    Men känner att jag börjar bli lite trött på att läsa hur dom knarkar o dricker hela tiden men får bita ihop :P

• Wolfhound

dio: Jag har också läst "Brott och Straff" och tyckte den var klart läsvärd. Nu är det många år sedan jag läste den första gången. "Heligt blod- helig graal" har jag också i hyllan. Det var den boken som gav Dan Brown idén till "DaVinci coden" om jag inte missminner mig.

• dio
    Wolfhound skrev 2006-07-12 12:56:32 följande:
    dio: Jag har också läst "Brott och Straff" och tyckte den var klart läsvärd. Nu är det många år sedan jag läste den första gången. "Heligt blod- helig graal" har jag också i hyllan. Det var den boken som gav Dan Brown idén till "DaVinci coden" om jag inte missminner mig.
    Japp det var det, har just börjat läsa den, ska bli spännande, tycker att det är en spännande teori
    Oh My God. Omigid. Oohh My God. I Thought Nailguns Had A Safety
  • Gela Böle

Har läst ut davinci koden, i cirkelns mitt samt änglar och demoner...
    I cirkelns mitt var inte ngn höjdare, men ni borde definitivt läsa änglar och demoner, och som andra da vincci koden...
    Alla av Dan Brown

• Fröja

Jag läser Nymåne av Diana Abu-Jaber. Romantik, men inte kletig!, mat och fantastiska berättelser i en salig blandning. Underbart språk också.

• Nikegumman

Nu har jag precis läst ut Da Vinci koden. . . . och den var ju riktigt riktigt bra!!! Man ville knappt lägga den ifrån sig! Konstigt att vissa inte tyckte att den var bra, men alla kan ju inte ha samma smak så klart! Glad Otroligt smart bok. . välskriven. . Dan Brown måste ha forskat otroligt mycket innan han satte igång att skriva! Jag kan rekommendera alla som inte har läst den att göra det!! BRA!!!

Svar på tråden Nu läser jag.....