• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • laven

Jag rekommenderar förresten varmt "We need to talk about Kevin" av Lionel Shriver.
    Men ni kommer önska att ni hade nån att tala om boken med när ni är färdiga. Hör isåfall av er - jag tjötar gärna.

• Maggis

Wolfhound;

Mmmm. den låter gottig. Ska genast ge mig ut och leta.

//Maggis
  • Wolfhound

Har läst ut "Dödens pendel" den var riktigt bra, och ruggig. Nu blev det en bok av Len Deighton "Sluten avdelning" har precis börjat, skrivet litet från det som står på baksidan:
    Mickey Murphy är advokat i Los Angeles. Han har sitt kontor i ett av de förslummade kvarteren i centrum, kör en klassisk Cadillac som är hans stora stolthet, har svårt att få ekonomin att gå ihop eftersom exfrun gör av med långt mer än underhållet och sonen med resten. Han håler sig mest med klienter som knappast skulle tåla någon närmare plisiär granskning. Kort sagt Mickey M. är en rätt normal jurist i södra Kalifornien.
    Den verkar kul. Har aldrig läst något av denna författare förut.

• frulan

Just nu läser jag om "Hunden människan relationen" av Kerstin Malm.

Är lite insnöad på hundlitteratur

Innan den så läste jag "Djävulen bär Prada" av Lauren Weisberger.
    Inte bra att läsa om man har ett stressigt jobb.
    Blev helt uppstressad innan jobbet (på tunnelbanan) och sen kunde jag inte varva ner på vägen hem...

• Wolfhound

frulan: Läser också hundlitteratur emellanåt, den boken ska jag skriva upp.
    Hm, har ett stressigt jobb jag med, men ska kanske testa "Djävulen bär Prada" ändå. Tackar för tipsen.

• Pearls Of Paradise

läste nyss ut arn triologin och skall börja på alyssons skor... hmm

• Wolfhound

Pearls Of Paradise: Arn är superbra! Älskar dom böckerna. Finns fyra, "Arvet efter Arn" finns också.
    Försökte läsa Alyssons skor för längesedan, men den tyckte jag inte om, spännande att höra vad du tycker om den när du läst den. Återkom gärna om det.

• frulan

Wolfhound
    Det är en triologi (Kerstin Malms alltså), finns även "Aggressivitet hos hundar" och "Rädsla och separationsångest hos hundar".

*tipsa tipsa*

• A73H

Har på effektiv lästid ca 6 dagar plöjt "I cirkelns mitt" - den bästa hittills av Dan Brown!!!!, "Underbar och älskad av alla...." Martina Haag - helt okej fnissig och lättläst!, samt "Asyl" av Liza Marklund - man blir ju fullständigt galen över hur det kan få fungera (eller INTE fungera) i samhället!!!
    Oj, glömde Jesper Juuls "Ditt kompetenta barn" som jag läste ett par dagar på stranden! Jag fick aldrig riktigt klart för mig var han stod exakt- mycket motstridiga "påståenden"?! Dock en jättebra bok - rekommenderas verkligen, men man får nog läsa den och "plocka russinen ur kakan" och skippa resten!

Jag är en snabbläsare samt har haft ett par riktigt långa bilresor med sovande barn, på mig... Härligt med böcker - jag blir nästan manisk när jag är i en läsperiod!!! Mitt nästa bokprojekt blir nog en deckare tror jag?! Eller Lena Anderssons "Ursäkta är jag svensk?" (tror jag att den hette....) Vi får se!

• Wolfhound

frulan: Tackar, har skrivit upp alla titlar.

A73H: Boken av Lena Andersson heter"Du är alltså svensk". Jag har den i hyllan. Är också en "manisk" bokläsare. Det finns inget bättre än böcker, väljer hellre en bra bok än att se på tv. Hinner bara avsluta en, innan jag är på jakt efter en ny, i mina välfyllda bokhyllor. (Springer på antikvariat, ofta och köper massvis och sätter in i hyllorna. )

Svar på tråden Nu läser jag.....