• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Elisia

Till Isola av Madeleine Hessérus
    Udda bok och otroligt välskriven. Läs!

• Nikegumman

Oj Xyra.. . . . jag tycker Fogelströms serie är bland det bästa jag har läst!! Såå himla bra!! Kommer säkerligen att läsa om den någon gång! Fascinerande att du INTE tycker den är bra!! FörvånadSkrattande. Jag vet. . . smaken är som baken . . .

Nu läser jag "Julias ängel" av Salley Vickers. . . ganska bra faktiskt!

• NoomiNoomi

Nu har jag precis avslutat Terror - Håkan Östlundh. Tyckte boken var lika bra som hans tidigare böcker. Den var väldigt spännande. Boken handlar om: Några dagar innan midsommar hittas ett ungt par skjutna i en stuga vid havet på södra Gotland. En tredje man har befunnits sig i huset med de andra men är nu försvunnen. Var är mannen nu och varför ger han sig inte till känna?

Kriminalpolis Fredrik Broman har precis blivit utslängd av sin fru och hans tillvaro är minst sagt kaotisk. Han tar sig an fallet och det blir en tung och krävande utredning. Så plötsligt exploderar en bomb på Gotlandsbåten och utredningen blir än mer invecklad. Vem är mördaren?

Boken är som sagt enormt spännande och svår att lägga ifrån sig.

Nu har jag börjat på denna boken. Kan jag dö, mamma - Ingrid Edgardh. En verklighetsbaserad bok om en femårings kamp mot cancer.

• LinaB

The Complete Works of Oscar Wilde.

Helt fantastiskt och vackert som vanligt.

• NoomiNoomi

Kan jag dö, mamma? - Ingrid Edgardh är utläst. Boken är verklighetsbaserad och skriven av mamman till John. När John är 5 år gammal får familjen veta att han har cancer i nervvävnaden - Neuroblastom. Det är en av de allvarligaste cancerformerna hos barn. I boken får man följa John och hans familj i kampen mot cancern. Det är en snabbläst kort bok som berör en starkt.

Har inte bestämt vad jag ska läsa härnäst. Går igenom hyllorna efter nåt spännande. Återkommer med vad det blir för nåt.

• NoomiNoomi

Nu har jag bestämt nästa bok och börjat lite smått på den.

Denna gången blev det:

Dolda fel och brister - Elsebeth Egholm

• Wolfhound

Tog mej till slutet av "Fallen" som urartade senare i boken. Blev tjatig. Jaja, det är en bok jag inte läser en gång till.
    Men jag började genast på en helt otrolig bok av Christian Jungersen "Undantaget". Den handlar om fyra kvinnor på en liten arbetsplats. De vet en hel del om ondskans mekanism genom jobbet, för det är det de jobbar med på Danskt centrum för information om folkmord.
    Det pågår på arbetsplatsen mobbing och intriger, en av kvinnorna blir hela tiden utsatt för de andras ondska.

Sällan har jag blivit så påverkad av en bok, så att jag gråter med kvinnan som blir utsatt för denna ondska. Nu blev jag det. Det här är en bok som jag verkligen rekommenderar. En tegelsten på cirka 580 sidor, jag har under dagen slukat 356 sidor, kan inte sluta.

Så nu ska jag inte stanna här längre ikväll, vill forsätta med denna otroligt gripande roman.

• Beatrize74
    Carla82 skrev 2006-07-19 13:27:06 följande:
    Läser da Vinci koden...lite efter alla andra och jag vet att alla som sträckläste den utan att kunna lägga ifrån sig boken kommer att reagera nu...men jag klarar inte av att ta mig i kragen och läsa ut den...och jag som i vanliga fall är en sån bokmal...
    Oj, jag har inte heller fixat att läsa ut den. Skämdes och sålde den för en dyr summa på Tradera. Förstår inte VARFÖR jag inte kunnat med den här bestsellern. Skyller på modersnerverna.
  • Elfan

Ska just börja med "Vilja av sten" av Aron Ralston. Handlar om bergsklättraren som amputerade sin egen arm under en ensamklättring...

Svar på tråden Nu läser jag.....