• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Wolfhound

Äppelpaj: Jag förstår precis vad du menar. Personerna blir levande här också, när jag läser. Hör deras röster i huvudet. Läser också gärna vissa böcker på engelska. Ja, en del finns ju inte ens på svenska.

• zerosara

Wolfhound: David Gemmell heter ju författaren. Såg att jag stavat fel. Han skriver fantasy och "Den vita vargen" ingår i en serie fristående böcker som heter Legender från Drenai.
    Den vita vargen handlar om Skilgannon den fördömde, han är vida känd för sin grymhet... Det var en spännande fantasybok snabbläst.

Nu har jag gått vidare till en bok som jag hittat i svärmors bokförråd
    "Hämnarna" av Evelyn Anthony
    Handlar om ryska ädlingar som flytt till frankrike undan sovjet och stallinismen och deras ättlingar, de lever enbart för att hämnas. Verkar helt ok har bara hunnit läsa första kapitlet.

• NoomiNoomi

Nu har jag äntligen läst klart Villospår - Henning Mankell. Det har tagit lite tid eftersom jag har haft en massa annat att göra oxå. Boken handlar om en seriemördare som skalperar sina offer. Wallander och hans kolleger får ta itu med fallet som leder de på riktiga villospår. I bokens början bränner en ung kvinna sig till döds i en rapsåker. Har kvinnan nåt samband med seriemördaren?

Vilken bok som blir härnäst har jag inte riktigt bestämt men det lutar åt Packad -  En tonårsalkis memoarer - Koren Zailckas. Har rätt många att välja på därav att jag har lite beslutångest.

• Wolfhound

zerosara: Tackar för infon om "Den vita...." ska kolla på antikvariat när jag är där, (eller vanlig bokhandel). Haha, jag har den boken "Hämnarna" av Evelyn Anthony i min bokhylla, fick den av en granne som flyttade och skulle slänga böcker, för ett par år sedan, har inte läst den ännu. Det har kommit så mycket annat mellan.

NoomiNoomi: Jadu, det är svårt det där, med att välja en annan bok när den man läst är slut.

Jag har läst ut "Kära Lilla London" av Evert Lundström. Den handlar om staden Göteborg för 130 år sedan och människorna som levde där då. Egentligen är människorna bifigurer, för huvudpersonen (om man ska säga så) är själva staden och hur den utvecklades och växte.
    Nu har jag börjat läsa "Coq Rouge" av Jan Guillou eftersom jag kände för en thriller. Försökte mig på den för många, många år sedan, men det fungerade inte då. Det är så ibland, att man ratar en bok, för att sedan efter några år gå tillbaka och tycka att den är jättebra. Det är vad som hänt nu, jag har slukat de första 75 sidorna och tycker att den verkar helt ok den här gången.

• Wolfhound

Coq Rouge är utläst. Den var riktigt bra! Behöver säkert inte berätta mer, för den är så känd.

Har nu börjat på en bok av Gail Anderson-Dargatz: "Hur man botar den som dödats av blixten" Har läst 60 sidor och tycker den verkar bra. Femtonåriga Beth lever tillsammans med sina föräldrar, en far som har varit med i kriget och fått en huvudskada, så han är känlig för ljud, vresig och svartsjuk. En mor som talar med sin döda mor, på en ensligt belägen ranch i Kanada. Ranchen ligger granne med ett indianreservat och Beth blir i hemlighet vän med Nora, som inviger henne i indianernas liv.....

• NoomiNoomi

Wolfhound: ser att du börjat på boken. Kul at du tycker om den!

• Wolfhound

Boken av Dargatz är utläst. Den var hur bra som helst. En bok som man helt enkelt inte kan sluta läsa, innan den är slut.
    Nu har jag letat fram en annan bok och det blev Alex Garland-Beach. En motsvarighet till flugornas herre, säger texten på baksidan. 90-talets generationsroman. Det jag hittills har läst verkar helt ok. Efter 25 sidor finns det redan ett lik, på ett hotellrum i Bankok...

• laven

Har läst ut Djup - Henning Mankell. Handlar om en militär under 1a världskriget som mäter djup i farleder (lodar). Den var riktigt bra. Huvudpersonen var... intressant (för att inte avslöja för mycket).

Nu läser jag An Unsuitable Job for a Woman - PD James. Självmord eller kanske (säkert) mord i Cambridge på 70-talet.

• MetalNea

Gör som TS och läser Dan Brown, men jag läser da Vinci-koden. Superbra. Är alldeles snart klar.

Besök mig på: 1000grader.com
  • Äppelpaj

Nu är jag mitt inne i Ett förvridet sinne av Minette Walters. Vet inte vad jag tycker om den än, den är intressant iaf. Tyvärr har jag glömt den hemma idag så jag måste köpa nåt nytt att läsa på t-banan hem från jobbet.

Jag har en total thriller/deckarperiod nu och måste läsa spännande böcker hela tiden. Brukar lugna ner mig till semestern (som börjar på fredag) och läsa romantiska rätt fåniga böcker. Har en megatjock triologi fylld av kärlek som ligger och väntar på mig på landet.

Svar på tråden Nu läser jag.....