zerosara: Tackar för infon om "Den vita...." ska kolla på antikvariat när jag är där, (eller vanlig bokhandel). Haha, jag har den boken "Hämnarna" av Evelyn Anthony i min bokhylla, fick den av en granne som flyttade och skulle slänga böcker, för ett par år sedan, har inte läst den ännu. Det har kommit så mycket annat mellan.
NoomiNoomi: Jadu, det är svårt det där, med att välja en annan bok när den man läst är slut.
Jag har läst ut "Kära Lilla London" av Evert Lundström. Den handlar om staden Göteborg för 130 år sedan och människorna som levde där då. Egentligen är människorna bifigurer, för huvudpersonen (om man ska säga så) är själva staden och hur den utvecklades och växte.
Nu har jag börjat läsa "Coq Rouge" av Jan Guillou eftersom jag kände för en thriller. Försökte mig på den för många, många år sedan, men det fungerade inte då. Det är så ibland, att man ratar en bok, för att sedan efter några år gå tillbaka och tycka att den är jättebra. Det är vad som hänt nu, jag har slukat de första 75 sidorna och tycker att den verkar helt ok den här gången.