• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Sött Blåbär

Just nu läser jag:
    Uppvaktningen
    av Elizabeth Berg

Den är såååååå bra!

"Myra Lipinsky lever ett lugnt och tillbakadraget liv som distriktsköterska. Hon är 51 år gammal och har för länge sedan gett upp tanken på att bilda familj. Hon har ju sin hund och sina patienter: Rose Banowitz som bor i ett sjaskigt område och alltid sjunger med gäll och darrande stämma. Fitz Walters som går på stripklubb varenda kväll fast han är blind. Och så den burduse men kärleksfulle knarklangaren DeWitt.

Men Myras liv förändras helt när hon en dag får en ny patient. Hennes skolkamrat som hon var hemligt förälskad i under skolåren, Chip Reardon, är obotligt sjuk och har nu återvänt till sin hemstad för att där tillbringa den tid han har kvar att leva."

Mycket läsvärd!

• Alex26

Har pricis avslutat "en geishas memoarer" idag och ska nu börja med "Ego girl" av Carolina Gynning. Köpte 4 pocket böcker (betala för 3) och kunde inte hitta en fjärde så det fick bli Ego girl, ska bli intressant då jag har förutfattade meningar om boken.

• Wolfhound

Sött Blåhär: Kul med litet tips! Den boken ska jag kolla in. Tackar!

• MrsL

Läser just nu en rätt så gammal bok, Tyst Vår av Rachel Carson. den handlar om insektsgifter och andra bekämpningsmedel och hur de påverkar djur, människor och miljö.

Kanske inte så aktuell men just nu är det den enda boken jag har hemma som jag inte redan har läst.
    Och den är väldigt intressant!

Man måste tänka på vad man säger så att man inte säger det man tänker!
  • Wolfhound

Mrst: Åh, den boken läste jag i våras. Den är mycket intressant.

• Madge

Just nu läser jag "Djävulen bär Prada" av Lauren Weisberger.

Den är bra, handlar om en som arbetar för en "maktgalen chef som topprider sin omgivning".

• Wolfhound

Madge: Köpte den förra veckan, det är en framtidsplanering att läsa den. Lagom till att semestern är slut kanske.

• Wolfhound

Har läst ut "Terror" av Håkan Östlund. Suverärn, Kanon, Helbra!!! Mycket läsvärd!
    Nu har jag börjat på "Med kallt blod" av Truman Capote.
    Köpte också biografin om denna märklige man, skriven av Cerald Clarke. Ibland blir jag så nyfiken på författaren bakom boken.

• Luddvar

Har nyss läst " Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf och jag tycker den var klart läsvärd. Nu har jag börjat med " Himmel över Everest" av David Lagercrantz. Den är svår att komma in i men det kanske tar sig.

• Elli47

"Hon som tittade in" av Karin Wahlberg. Jättebra som hennes andra böcker också!

Svar på tråden Nu läser jag.....