• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Prinsessan Tindra

Globaliseringen och dess kritiker av Josef Stiglitz. Jättebra bok om man är intresserad av just globaliseringen. Det tråkiga är att jag måste läsa den för en kurs på univeritetet. Det blir genast tråkigare då, det kan förstöra den bästa bok. Ledsen

• Wolfhound

Tipp2: Ja jag måste ju hålla med om att Dan Brown är helt otrolig på att skriva gastkramande spänning. Gillade dom två andra också, men visst är den här bäst av dem alla. Han har skrivit en till. Väntar på den, på svenska för det är litet svårt att läsa dom på engelska. Fast jag läser andra böcker på det språket. Han har mycket vetenskapliga termer som man får slå upp annars. Kan förstöra nöjet av att läsa böckerna.

Prinsessan Tindra: Ja att vara tvungen att läsa en bok förstör ju nöjet, jag förstår vad du menar. Har en hel del böcker om historia. Dom har jag själv valt att köpa. Men i skolan var det totatl ointressant för mej att läsa om ämnet, för att man var tvingad till det. (Nästan samma sak.)

• Avalon

Just nu läser jag första boken i Sagan om Belgarion. Mysläsning!

• stinkie

Sanna K: Läs Ökenblomma! Tyvärr minns jag inte vad författaren heter men något på Idris. Hon har varit supermodell och boken är en självbiografi. Det är läskigt att läsa men den är ett måste!

• NoomiNoomi

Box 21 - Roslund/Hellström

• Prinsessan Tindra

Stinkie:

En blomma i Afrikas öken av Waris Dirie

• stinkie

Precis! Den är bra! Finns en efterföljare men inte alls lika bra.

• Wolfhound

Närkontakt av Philip Finch. Började på den ikväll. Det är en riktigt ruggig bok om en seriemördare som söker upp sina offer på olika kmmunitys på nätet. Författarens syfte med boken, skriver han, är att skrämma alla surfare. Det här är en bok som kommer att hålla mej vaken i natt. Så bra!!

• mamma legolina

sannaK: dom har jag just läst för andra gången - älskar Margit Sandemos böcker

Just nu läser jag Anhörig av Katarina Janouch (stavning?) 
    Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Tinko

Jenny av Jonas Gardell. Köpte den idag och ska strax börja läsa

Svar på tråden Nu läser jag.....