• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Sanna K
    mamma legolina skrev 2006-05-24 23:49:09 följande:
    sannaK: dom har jag just läst för andra gången - älskar Margit Sandemos böckerJust nu läser jag Anhörig av Katarina Janouch (stavning?) Enda sättet att få en vän är att vara en
    Har läst Sagan om Isfoöket två gånger och Häxmästaren  och legenden om ljusets rike en gång.
    Hon är en fantastisk författarinna.

Har läst Anhörig men jag tyckte den var så seg.

Martina Haag skriver skit roligt. Läs "Hemma hos Martina" Jag skrattade så jag grät
    This bitch bites
  • Sanna K

Någon mer än jag som älskar Harry Potter?

Jag tycker att de böckerna är skit kul att läsa

This bitch bites
  • mamma legolina

Sanna K: Jag älskar också Harry Potter, min son och dotter älskar filmerna (8 och 7 år gamla så det står väl inte på förrän dom  läser böckerna också)

Enda sättet att få en vän är att vara en
  • Sanasol
    Mrs Smith skrev 2006-05-25 16:43:08 följande:
    Jane Eyre av Charlotte Brontë, mycket bra bok som jag verkligen kan rekommendera.
    Tänk så olika smaken kan vara, tyckte att den boken var ett helsikke att komma igenom, men då var jag tvungen att läsa den, ingick i en universitetskurs i litteraturhistoria...
  • Wolfhound

Varning för Gunnar Staalesen. Rena dyngarn. En privatdeckare som lejs av en mor för att han ska söka efter hennes försvunna 16-åriga dotter. Den duger bra som lektyr om man vill somna. Jag avbryter den.

Istället tar jag "Gentlemen" av Klas Östergren, har läst 50 sidor och hittils är jag nöjd. Har också "Gangsters" uppföljaren till föregående, som väntar på mej. Jag återkommer om fler detaljer.

• Dallandra

Just nu läser jag Vita bergens barn av Fogelström.

Älskar böcker, skulle vilja ha ett eget litet bibilotek med böcker från golv till tak och en stege så man når de översta böckerna och givetvis en mysig läshörna

• Wolfhound

Dallandra: Fogelström är en superbra författare, har läst hela "stad-serien" ett antal gånger, älskar dom böckerna.

• Dallandra
    Wolfhound
    Håller helt med, böckerna fångar en verkligen och tillhöra mina favoriter!
  • Vicryl

Någon som har läst Familjegraven av Mazetti (fortsättningen på Grabben i graven bredvid)? Jag har nyss fått tag i den och tänkte börja på den. Undrar om den är lika bra som föregångaren...

• Anki 1972

Ja, jag har läst familjegraven. jag tyckte inte att den var riktigt lika bra som den första, men absolut läsvärd. Mmm, jag gillade också Fogelströms böcker. Jag kommer dock inte ihåg hur många av dem jag läste, för det var rätt länge sen, ca 15 år sedan.
    Jane Eyre, tyckte jag om. Det är också några år sedan jag läste den och Svindlande höjder (av andra systern). Men vi tycker som sagt olika och det är väl bra.
    Nu äntligen har jag börjat att läsa Jenny. Läste lite i går kväll och ska ta lite ikväll. Vill dra ut på den så länge det går och njuta. älskar Gardells böcker. Både vad gäller innehåll och språk. Hans prosa är nästan som poesi, tycker jag...

Svar på tråden Nu läser jag.....