• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Anki 1972

Åh Tinko. Den vill jag också läsa. Jag stod och höll i den i bokhandeln igår, men tyckte inte att jag hade råd. men jag måste nog köpa den snart, för jag älskar de böckerna.
    Ni som läser Dan Brown, tycker ni att de andra böckerna är bättre än Da vinci koden? Jag gav upp den efter halva, för att den var så seg. Min man har läst flera andra och säger att de är bättre, men jag vet inte. Det känns som om det finns så många böcker man vill läsa, och livet är nog lite för kort för att man ska hinna alla.
    Isfolket har jag också plöjt en gång för länge sedan, och då tyckte jag mycket om dem. Men jag kommer nog aldrig att läsa om dem, tror jag.
    Jag är nog rätt mycket periodare när det gäller böcker. Ibland kan jag läsa nya böcker nästan varje natt, men nu kan en bok ta flera månader. För mycket mamma och för trött antagligen...
    Det är spännnade i alla fall att läsa om era tips här. En jättebra tråd Wolfhound

• Wolfhound

Anki1972: Tackar för det!

Har läst ut Närkontakt. Den var så bra så jag kunde inte sluta, som jag trodde så läste jag till 03 i natt och sedan fortsatte jag under eftermiddagen. Jag är fortfarande skakad. Men slutet var lugnande iallafall. Tänk om det finns sådant,därute.....Huuu!!

• Wolfhound

Anki1972: Glömde ju. Jag har läst de tre böckerna som kommit ut på svenska hittills av Dan Brown, dvs. Änglar och demoner, DaVinci coden och I cirkelns mitt. Varav jag har läst DaVinci...två gånger. Nja, tycker att alla är lika bra, på olika sätt. I cirkelns mitt berör ju ett helt annat ämne än de två andra.

• Mrs Smith

Jane Eyre av Charlotte Brontë, mycket bra bok som jag verkligen kan rekommendera.

• Vicryl

Läser just nu sista delen i en trilogi av Ann Moore (När morgondagen gryr). Den är väl sådär, men man vill ju läsa slutet på serien när man nu en gång har börjat på den...

• Wolfhound

Sweetolf: Den har jag läst, den är verkligen bra.

• Wolfhound

Har huggit tag i en ny bok, "Skriften på väggen" av Gunnar Staalsen en norsk författare. Har nu läst de första tre kapitlena och den verkar lovande. En 16 årig flicka försvinner och privatdetektiven Varg Veum bli anlitad av flickans mamma. Han skriver om samhället i deckarboksform.

• Wolfhound

De senaste två timmarna har jag suttit och läst Jonas Gardells senaste bok "Jenny" det är en bok som man bara inte kan sluta läsa innan man nått sista sidan. "Du är med. Du är inte" Utanförskapets förbannelse. Den falska vänskapen. Utnyttjandet av en flicka som "inte passar in". Sorglig och tankeväckande. Så himla bra!! Skakad och berörd blir man av denna berättelse. Läser den med värkande hjärta och tårar bakom ögonen. Åh, Jonas är en suverän författare! Tycker att många, många ska läsa den.

• Tinko

Jag slukade "Jenny" av Gardell på bara ett par timmar. Helt fantastisk bok! Jag grät nästan hela tiden... Håller med Wolfhound, Gardell är en suverän författare!

• Sanna K
    stinkie skrev 2006-05-23 12:26:27 följande:
    Sanna K: Läs Ökenblomma! Tyvärr minns jag inte vad författaren heter men något på Idris. Hon har varit supermodell och boken är en självbiografi. Det är läskigt att läsa men den är ett måste!
    Har läst både den och hennes första bok... De är ganska bra.
    This bitch bites
Svar på tråden Nu läser jag.....