• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Wolfhound

nitedrive: Japp den boken (oerhört tjock) har jag läst litet i. Det är en sådan som man kan komma tillbaka till emellanåt.

• Wolfhound

Radixl.ecti: Jag har läst något annat oXå av Dan Simmons en bok som heter "Nattsommar" fast det kanske finns två förf. med samma namn, för det är en rysare...

• RadixLecti

Wolfen, Simmons har skrivit i de flesta genrer, men jag tror han trivs bäst i sci-fi:n.

• Wolfhound

Påbörjade en gammal klassiker: "Mästaren och Margarita" av Michail Bulgakov. Har ägt och läst den för många många år sedan, lånade ut den och självklart hittade den aldrig hem igen. Men nu såg jag den i serien "En bok för alla" som ju är kvalitetsböcker till lågpris. Så jag köpte den. Ett kärt återseende är det.

• Vicryl

Har nyss börjat på "Freja" av Johanne Hildebrandt. Det är den första boken i en serie på 3 (tror jag) och den handlar om fornnorden med asar och allt. Verkar riktigt bra, tycker jag.

• Anki 1972

Just nu läser jag en som jag tror heter Långt borta från Niefelhem (ej säker då den ligger i sovrummet) av maj-Gull Axelsson. Den är okej.

• stinkie

Är det någon som har läst Tusen skärvor tillit? Har bara läst några sidor... Den har fått jättebra kritik.
    Glad midsommar på er alla!

• Julia2006Mollie2011

Just nu läser jag Liza Marklunds nya "Nobels testamente" Verkar ypperligt bra.. Jag älskar Liza Marklunds böcker, lätta och spännande att läsa. Glad midsommar!

• Wolfhound

stinkie: Jag har den boken i hyllan, men har inte börjat läsa den ännu.

Just nu håller jag på att läsa "Sultanens kvinna" av Debbie Taylor. Kort om handlingen: Året är 1769 Helene Gloag rymmer från sitt hem i Skottland. Utfrusen av sin familj och gravid med en ung man som inte vill gifta sig med henne. Hon går på en båt med destination Amerika. Men på vägen kapas fartyget av pirater. De säljer henne till en dvärg vid namn Microphilus. Han övervakar sultanen Sidi Muhammeds harem i Marocko. Den lille dvärgen har krumma ben, korta armar och ser allmänt ut som dvärgar gör, men naturen har utrustat honom med en jättelem. Som alla haremets kvinnor älskar. Helen ska läras att bli konkubin men hon känner motstånd, när sultanen skall testa henne och han slänger ut henne ur sitt rum, hon blir utskrattad av hans övriga kvinnor. Microphilus har speciella känslor för henne....
    Den här boken är jättebra, stundtals ganska rolig, spännande och litet romantisk. Klart läsvärd.

• Wolfhound

Har läst "Sultanens kvinna" av Debbie Taylor, "Kronprinsessan" av Hanne-Vibeke Holst. Den var också kanon bra. Just nu läser jag "Saknaden efter Josef" av Elisabeth George. En riktigt bra krinminalroman som jag bara slukar. Älskar hennes böcker!

Svar på tråden Nu läser jag.....