• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Molnet

Wolfhound
    haha jag skrev fel, kvinnan i boken är inte medelålders, snarare pensionär Men hon LÅTER ung, och hon tror att hon är det också. Boken är bra ialla fall!

• Wolfhound

Molnet: Det är ok, ännu roligare låter det som

• Houston Dogg

Nån som har läst Douglas Kennedys nya? Jag läste de 3 andra som finns på svenska och tänkte köpa den nya så fort jag hittar den i pocketformat. Angående Inte som andra döttrar, jag läste också den förra sommaren, asbra!! Så sorgligt slut..

• Wolfhound

Houston Dogg: Har den nyaste av D. Kennedy i hyllan, den kom med posten förra veckan. Men har inte börjat på den ännu. Den verkar dock intressant. Har också läst de andra tre gillade dem mycket. Väntar du på pocketupplagan så kommer den nog inte på ett tag. Beställde den inbunden. Men tycker inte priset, (169kr) var så fasligt.

• laven

Jag läser The Red Tent - Anita Diamant. En historia om Dinah, Jakobs dotter (från bibeln - Jakob som gifte sig med Rakel & Lea). Historien är väl okej, men jag tycker det är kass att hon inte hållit sig till de detaljer som ändå ges i biblen. Klart att hon får hitta på annat, men det blir liksom lite fånigt när hon ändrar på saker som vilken av Jakobs 4 hustrur fick vilka barn och att han tjänade bara 1 år för Lea (inte 7 som det står) och nån vecka till för Rakel (istället för ytterligare 7).

• NoomiNoomi

Traglar fortfarande med Villospår - Henning Mankell. Har inte mycket kvar men har inte hunnit med att läsa. Igår dock läste jag Tille-Lille som ett avbrott från Mankell - kunde inte låta bli. Vilken liten kämpe Tille va.

• nettan75

Läser just nu Margit Sandmos serie "Dom svarta riddarna", lika spännande som Isfolket och de efterföljande serierna..

• Houston Dogg

Nu kunde jag inte hålla mig längre utan beställde Douglas Kennedys nya fast jag sa jag skulle vänta till den kom i pocket! Hoppas den kommer snart! Vill läsa!! Ni som också gillar Kennedys böcker, har ni några boktips att ge? Jag gillade inte Da Vinci Koden.

• Wolfhound

Igår började jag läsa "Godnatt min älskade" av Inger Frimansson, läste ut den idag, en omläsning, och fortsätter nu med "Skuggan i vattnet" som fortsätter där den förra boken slutade. Det var därfär jag läste om den förra. Gillar Frimanssons böcker, psykologiska thrillers som påminner om Ruth Rendell. Inte hennes Wexfort-deckare, utan dom fristående.

Svar på tråden Nu läser jag.....