• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • mia20

just nu läser jag "en liten fånge" av jane elliott..
    den e jättebra men jättehemsk...

• DenEnda

Jag har prrecis läst: Vingklippt ängel av: Berny Pålsson.
    Himla gripande och man känner med henne. Men jag gillade inte slutet. Men till våren kommer tydligen den andra om hennes liv.

Och så gillar jag: Inte som andra döttrar av: Deborah spungen

• Wolfhound

DenEnda: Håller med om Deborah Spungens bok "Inte som andra döttrar" mkt bra! Har också läst "Vingklippt ängel" samma här som du säger, gillar inte slutet.

• tinna

Å vad jag önskar att jag hade ork och tid att läsa så där mycket som ni verkar göra! Läste en fasans massa innan jag blev heltidsarbetande småbarnsmamma med två vilddjur här hemma. Numera blir det lättlästa böcker, håller på med 100 höjdare och Filip och Fredrik och så Uppdrag: Familj. Båda är roliga och kräver ingen högre koncentration, vilket är rätt bra för mig just nu  När jag har tid så älskar jag fantasy, David Eddings "Sagan om Belgarion" är otroligt bra!

Kramar och Ramar!
  • Misstiq

just nu läser ja: Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin oc Lena Katarina Swanberg.

• Wolfhound

tinna: Åh, jaaa, jag älskar dom böckerna av David Eddings! Först köpte jag dom till min son, för en himla massa år sedan, han läste dom och jag läste dom, sen blev han vuxen och flyttade och tog naturligtvis böckerna med sig, jag såg dom på ett antikvariat och köpte dom till mig själv och sedan dess åter kommer jag till dom om och om igen. Eddings har skrivit en annan superbra berättelse i två delar om Tjuven Altalus. Har avnjutit den också. Suverän!

• JoLiMi

Har just läst ut Tom Clancys Björnen och Draken. Börjat läsa Isprinsessan av Camilla Läckberg. 

• Molnet

Just nu läser jag "en lättfotad kvinna" av Jane Junka. Jättebra, rolig och tänkvärd bok om en medelålders kvinnas relationer till/med män.

• Wolfhound

Molnet: Den låter intressant! Måste lägga den till önskelistan över sommarböcker. Hihi

• tinna

Tack Wolfhound, dom ska jag se om jag hittar Gilalr hans böcker om Spjuthök också, Sagan om Elenien tror jag dom heter va? Men det där med två delar låter som att det skulle kunna vara hanterbart under semestern kanske.....

Kramar och Ramar!
Svar på tråden Nu läser jag.....