• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • Anki 1972

Här är jag igen och vill bara skriva att jag tyckte att Jeeny var jättebra. Den var hemsk men samtidigt så bra. Det där om att njuta som jag skrev tidigare lät dumt med tanke på vad boken handlar om, men ändå så njuter jag av en bra bok, trots att den är jobbig, om ni fattar... Jag tror dock inte att man har samma behållning av den om man inte har läst de två föregående.

• Anki 1972

Inte Jeeny utan Jenny så klart!

• NoomiNoomi

Har läst klart Box 21 - Roslund/Hellström. Boken handlar om kriminalkomissare Ewert Grens och kriminalinspektör Sven Sundkvist. Tillsammans leder de två olika brottsutredningar. Det ena är om en ung kvinna som hittas med trettiofem piskrapp över ryggen i en lägenhet med elektroniska lås. Det andra handlar om om desperat man som blandar tvättmedel och amfetamin. Den ena åker nedför trappen i rullstol och slår ansiktet i en vägg och den andra tar hissen till bårhuset och tar döda som levande som gisslan. Boken är mycket spännande och man har svårt att släppa den.

Nu läser jag Pojken som botade sömnen - Johanna Nilsson

• mia79

Jag läser Da Vinci koden av Dan Brown och den är kanon bra.

• Wolfhound

Tänkaz sig att jag missade Klas Östergrens bok "Gentlemen" då på 80-tazlet, när den kom ut. Men det kanske inte var rätt tid för mej att läsa den då. Den är superbra. Handlar om Klas´barndom, ungdom och vuxna liv. Beatles eran och hur killarna försökte likna sina idoler. En period i Paris i totalt förfall. Mycket läsvärd bok. Har cirka 200 sidor kvar och jag vill inte den ska ta slut!

• NoomiNoomi

Har läst klart Pojken som botade sömnen - Johanna Nilsson. Boken handlar om Bella och Jonatan som är tvillingar. Bella ligger i koma efter att ha blivit påkörd av en bil. Föraren var troligtvis alkoholpåverkad och smet från olycksplatsen. Jonatan tror att han måste göra nåt alldeles extra för att Bella ska vakna. Han måste hitta bilföraren och få honom att förstå vad han har gjort. Jonatan har svårt att sova på nätterna och ger sig ut på nattliga utflykter och får då uppleva oväntade äventyr och spännande möten. Detta är en mycket söt och rar bok. Det är en sån där bok som man vill vända blad i hela tiden. Började läsa den igår och läste klart den idag. Betyg 3,5 av 5.

• jajja

Håller på med Cirkelns mitt och klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak......
    Och håller på och avslutar Romarinnor & Rommare

Varför bara läsa en bok?

• NoomiNoomi

Nu har jag tänkt läsa Varför deppar Gilbert Grape - Peter Hedges. Såg filmen för nån vecka sen

• annca

Har hållt på med Terry Goodkinds Chainfire i ett par månader nu. INte att boken inte är bra, jga har bara inte tid att läsa längre...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Äppelpaj

Flicka med pärlörhänge av Tracy Chevalier. Jag har väntat hela boken på att nåt ska hända och nu är den nästan slut. Jag har läst ett par till av samma författare och inte gillat nån av böckerna. Varför fortsätter jag?! Jag har dessutom packat ner en till inför helgtrippen. Jag antar att jag bara har problem med att ha olästa böcker hemma...

Jag håller dessutom på med Dan Browns Änglar och demoner och jag kommer bara inte längre än kanske femtio sidor. Jag gillade å andra sidan inte DaVincikoden heller, tyckte det var ett intressant upplägg men en kass bok för övrigt. Har dock lovat sambon att kämpa mig igenom I cirkelns mitt också så vi kan diskutera alla böckerna sen. Suck.

Svar på tråden Nu läser jag.....