• Wolfhound

Nu läser jag.....

Här kan ni tala om vilka böcker ni just nu läser och säga vad ni tycker om dem. Rosa eller risa.

Just nu läser jag Dan Brown- I cirkelns mitt Ett häpnadsväckande sällsynt fynd visar sig vara en bluff.
    Den är så spännande så jag har slukat halva boken sedan igårkväll. Som vanligt skriver Dan Brown intelligenta pulshöjande romaner. Läser den med hjärtklappning och stor behållning.

• Svar på tråden Nu läser jag.....
  • laven

Äppelpaj - inget händer i den boken. Jag läste den i min bokklubb i höstas och det fanns ju inte ens nåt att diskutera. Kass.

Jag har just läst två kanonbra böcker:
    Crow Lake av Mary Lawson
    The Kite Runner - Khaled Hosseini

Båda rekommenderas varmt. Crow Lake handlar om de tragiska ödet för två familjer i ett bondesamhälle i norra Kanada. The Kite Runner handlar om två barndomskamrater som glider isär i Afghanistan.

Har precis påbörjat Nessers Skuggorna & regnet och kan inte riktigt uttala mig än, men han brukar ju vara jättebra.

• Wolfhound

lawen: Crow Lake verkar vara en bok som jag skulle kunna gilla. Den ska jag kollar efter. Jag tackar så mycket för tipset!

• Wolfhound

jajja: Nä, hahaha Du har rätt!! Varför ska man läsa bara en bok åt gången?! Jag har också läst 2-3 st åt gången ibland, samtidigt alltså. Men vet du, folk runt mej tror att jag är konstig bara för att jag håller på med flera böcker samtidigt. Jag tycker det är samma sak som om man följer flera olika serier på tv. Kan man göra det ena, så kan man väl göra det andra!

• NoomiNoomi

Idag började jag även på Villospår - Henning Mankell

• Vilmas Mamma

Mias hemlighet, Mia Eriksson

• Wolfhound

"Gåtornas palats" av Dan Brown. Det är hans debutroman som har kommit nu efter alla de andra. Åh, den är alldeles otroligt spännande. En slukarbok som man inte kan lägga ifrån sig.
    NSA, en topphemlig organisation hålls som gisslan med en kod som är så komplex att om den släpps fri kommer hela USA:s underrättelsetjänst att skjutas i sank. Susan Fletcher är den som upptäcker detta.
    Två händelsekedjor säts snabbt igång. Susan söker förrädaren in om NSA:s väggar och hennes fästman David Becker skickas av NSA till Sevilla i jakt på ringen som har kodens lösning ingraverad.
    Men snart visar det sig att härvan av lögner och hemligheter innebär mycket mer än så för både Susan och David.
    Klart läsvärd!!!

• Wolfhound

Har läst ut "Gåtornas palats". De sista kapitlerna läste jag i en rasande fart, det hängde på sekunder i slutet innan totalt kaos skulle råda. Åhhh, vad den var bra!!! Letar i bokhyllan efter något annat....men efter en sådan höjdarbok är det svårt att hitta något lika bra.

• Nikegumman

Jag har precis börjat läsa DaVinci koden. . . för att ALLA har tjatat om hur suverän den är. . . men några här verkade inte tycka om den! Spännande,  får se vad jag tycker Glad

Sen håller jag med er som älskar Margit Sandemos "Isfolket". . har läst de 47 delarna två gånger. . . några år sedan iofs, men det gick inte att sluta läsa. . . mkt bra!

Älskar också Per-Anders Fogelströms Mina drömmars stad serien. . . helt suverän!!

ÄLSKAR böcker!!!! Vill också ha eget bibliotek med böcker upp till väggarna Räcka ut tunganSkrattande 

Boktips: "Parfymen" av Patrick Suskind. (ska vara tyskt u med två prickar över)

Handling:

Nyfödde barnet Jean-Baptiste Grenouille saknar helt kroppslukt och det skrämmer folk, gör dem illa till mods i hans närhet. Det står helt klart att Grenouille inte är en helt vanlig människa. Han växer upp ensam, föräldralös och det visar sig att han har världens finaste luktsinne. Ej heller glömmer han nånsin en doft han känt och han kan utan problem skilja beståndsdelarna i en parfym från varandra. Dofter blir hans besatthet och snart skapar han den ena underbara parfymen efter den andra. En dag känner han så den mest fantastiska doft han någonsin upplevt. Doften av ung, oskuldsfull kvinna. Detta är början på denna fantastiska, otäcka historia...

• Wolfhound

Nikegumman: Åh, ja det ska bli spännande att höra vad du tycker om DaVinci coden när du läst den. Vid det här laget har jag läst alla böcker av Dan Brown och alla är lika bra, tycker jag. DaVinci.... har jag läst två gånger. Först läste jag den på engelska, sedan läste jag Änglar och Demoner och eftersom den är före DaVinci, så läste jag om den en gång till, på svenska. För ett par veckor sedan "slukade" jag I cirkelns mitt och igår köpte jag så Gåtornas palats som jag inte kunde lägga ifrån mej innan jag nått sista sidan.

• Elli47

Har börjat med "Främlingen" av Diana Gabaldon. Under helgen läste jag ut "Gåtornas palats" av Dan Brown.

Svar på tråden Nu läser jag.....