• iida84

Pergotime behandling

Nu ska jag genomgå min första pergotime behandling med min pojkvän :) jag hoppas verkligen de ska funka..
    Någon mer än mej som ska göra det denna månaden?
    vore kul och få komma i kontakt med andra kvinnor som ska genomgå denna behandling.

vad är eg chansen för flerfödsel? har hört både 1/10 och 1/100..

• Svar på tråden Pergotime behandling
  • Millan69
    lerumstessan skrev 2008-10-24 10:27:35 följande:
    Digitalt CB-test idag "INTE GRAVID"
    Åhh..vad trist =(
    Men vi får på det igen =)
    Ge inte upp..

Millan
  • xxJessikaxx

Trist tessan! Kram!
    Eftersom det rådde testfeber i flera av de trådar jag e med i igår och en tjej plussade på bim -6, som jag var på igår, så kunde naturligtvis inte jag heller hålla mig. Fet-minus såklart!
    Tror för det första det är för tidigt om det mot förmodan skulle va nåt på gång, hade ju äl-stegring för exakt en vecka sen och det tar ju några dar för ägget att fästa.
    MEN tror ej det blitt nåt denna månad och längtar efter månadens "utrensning" så man får sikta på nästa månad, i mitt fall kanske med hjälp på traven (Pergotime).

• Lyckoprinsessan

Har ätit min första kur pergo och fick antagligen en sen ägglossning runt dag 19, brukar ha vid dag 13-14. Är nu på dag 27, min menscykel brukar vara 26 dagar men jag antar att den blir längre nu när ägglossningen var senare. Däremot har inte tempen gått ner utan har legat på 37,2 efter ägglossningen och idag steg den till 37,3. Känner dock inga gravsymtom.
    Hur brukar er temp vara efter pergo och inför mens?

• gosssan

Var på vul idag, hade två äggblåsor, en på vardera sida. Så nu har jag fått klartecken, inväntar bara äl. Är i dag på cd 15, och den ena blåsan var 15 mm. Läkaren sa att blåsans storlek ska vara ungefär så stor som den dag man är på i cykeln...har det varit så även för er? Jag har för mig att jag hade en blåsa på över 20 sist och var då på cd 17...hmm

• Millan69

Så mina vänner, jag tror jag hoppar dessa listor nu.
    Mitt öde har gjort att jag är osäker på vad jag vill göra med mitt liv.
    Ett ex sedan 18 år hörde av sig, deprimerad var han, han ville höra hur läget var, osv.
    Detta var mitt livs första kärlek o antagligen sen stora. Var dock inte gammal när jag träffade honom o han var äldre än mej, han tog min oskuld!
    Efter 2 år dumpade han mej för jag var för ung, sa han.
    När han hörde av sig igen ville han prata med mig o förklara varför han gjorde som han gjorde osv.
    Mina känslor har blossat upp igen, om det e gamla el inte.
    Han vill inte förstöra ngt som jag redan har, men mitt inre är i uppror.
    Vi har träffats o fikat i v, samt träffats utanför mitt jobb för o prata.
    Han säjer att han eg känner likadant för mej som han gjorde den dagen han lämnade mej (vilket var väldigt svårt tydligen)
    Han träffade strax efter en kvinna som var i hans ålder, förlovade sig o hon blev gravid. Gifta med 2 barn (10 o 13) hus o allt, men han berättar att dom snackat om att ev skilja sig senast pratade dom förra v, men inget e bestämt.

Här går jag o käkar pergo o hoppas på o bli gravid..o PANG!!!
    Jag vill inte mer..
    Den känslomässiga biten fattas i mitt nuvarande förhållande, medan mitt ex ger mej den biten..(inget har hänt...)
    nuvarande sambon, säjjer inte till mej att han älskar mej ger mig inga blommor o personliga grejor.Han kanske säjjer om jag har tur at han älskar mej 1 gång /år, pussar o kramar spontant, vad e det, inget som bara kommer sådär precis.

Hur kan det bli så, vill ödet ge mej en chans till med min första kärlek, jag känner mej helt hopplös.
    Nu till vad som hänt idag...
    Under morronen satt min sambo o kollade mina loggar på msn, som tur var fanns inte allt men det räckte. kom in o väckte mej o frågade vad jag höll på med o hur länge det pågått.

Nu sitter jag här o väntar hem min kära sambo inom 2 timmar(ont i magen) o med min vanliga otur, så kan jag slå mej i backen på att efter 2 6-akter efter min mens denna mån, så har jag säkert blivit gravid.
    Jag vet inte, men detkan vara så. Jag är just nu uppe i min äl så det kommer INTE att bli ngn sex här framöver tror jag.
    Men skulle så vara fallet..så tyvärr..så blir det nog en abort.
    Så som jag känner idag, så kommer jag inte vara lycklig över att behålla ett barn som till hör min sambo som kommit "på" mej, kan juh tänka mej att han då troligtvis inte kommer att vilja ha ngt barn med mej.

Oj detta var långt..
    jag kommer att stanna på listorna för att se hur det går med er alla*hålla tummar o tår* o läsa era inlägg.

Förlåt att jag tagit upp platsen för er..
    kände bara att jag var tvungen att skriva av mej

//Millan69

• Totta75

Men åhh,Millan..vilken knepig sits du hamnat i nu.. Märkligt egentligen hur ödet kan ta över sådär på en gång..
    Vad du än besluter dig för å gör så önskar jag dig varmt lycka till i framtiden å hoppas på det bästa för er alla!
    KRAM

♥♥Vår älskling Liam 10/9/07♥♥
  • iida84
    millan du får jättegärna stanna kvar här :)
    förstår precis hur du menar, jag har varit i samma sits med ex.. och blivit påkommen..
    jag får hoppas att du inte blivit med barn nu då.

lycka till med allting, håll oss uppdaterad!
  • xxJessikaxx

lindberg78...jag med 34 dagars cykel har inte bim förräns i december

• xxJessikaxx

Jo skit-tradigt
    Men nu har jag fått pergotime utskrivet så nu hoppas jag på att det händer grejer! Blev pott första försöket förra ggn, resulterade i en liten Noel som fyller 3 i januari

• Mamalicious

Hallå tjejer! Nu har mysteriet kring att min mens aldrig kom lösts! Jag är nämligen graviiid! Vet inte om jag är en otrolig låghormonare, om jag använt kassa test eller om min äl bara blev kraftigt förskjuten mot vad läkaren sa! Hade ju senaste mens den 10/9 (började då med pergo), bmi kring 12/10 och har alltså inte plussat förens nu. Skumt är det, men kul!

• iida84

grattis!

min mens är förskjuten fortfarande.. och har inte fått tummen ur o testa..

Svar på tråden Pergotime behandling