agnus castus, munkpeppar
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?
En fråga till er här inne!
Om jag inte vet när jag har äl ( eller när den uteblivit)
hur ska jag då kunna
äta AC???
Hej!
Någon av er som kört Agnus castus i droppar/tablett mot pms och tyckte det funkade?
Jag hittade info på Läkemedelsverket om att det var godkänt naturläkemedel mot just humörsvängningar vid pms/pmdd.
Tacksam för svar!
Jag gär nog vad som helst nästan för att slippa mitt hemska humör under pms-perioden.
Tror absolut det kan vara värt att testa! Testat nattljusolja? Typ efamol? Funkade för mig mot pmsen.. Hjälpte min syster också.. Jag tog det för att underlätta att bli gravid, och märkte att PMS:en försvann, dock blev jag inte gravid av det.
Inser att tråden är gammal, men skriver ändå. :)
Tog ut min p-stav den 24/6 och hade vid gynbesök den 10/7 en fin äggblåsa på 10mm, tror att jag hade ägglossningen kring den 17/18 då jag fick galet ont i magen och började få ömma bröstvårtor någon dag innan. :) men den 6/8 kom mensen och höll bara i sig i fem dagar med sparsamma blödningar (jämnfört med dom rikliga blödningar i 7dagar jag haft innan p-staven i alla fall). Började dock ta AC mensdag två nu då jag haft mycket (!) hormonella problem med p-staven och även innan det (dock förvärrade p-staven det till miljoner) och ville hjälpen kroppen på traven då vi dessutom försöker blir gravida. :) tänkte börja testa med ÄL testen om ca en vecka och se vad som händer och sker.
Vore kul att kanske få tråden levande igen och se hur AC funkar nu! :D
För mig har dom redan funkat på ett sätt, mitt humör har jämnat ut sig något otroligt och jag får inte psykbryt på sambon för minsta lilla och jag ligger inte och gråter på nätterna utan anledning längre. Så på så sätt ser jag en enorm skillnad, jag har ju redan fattat sen tidigare att mina hormoner är helt jävla rubbade och ställer till mitt psykiska mående ordentligt. Så en kombination med preventivmedelsfri och AC har jag blivit en mycket mer harmonisk människa. :)
Nu hoppas jag bara dom kan hjälpa mig att bli gravid! En viktnedgång är också påbörjad, sakta men säkert. Ställer in mig på att detta kan ta tid för att undvika för mycket besvikelse. :)
Och hur gick det för alla er som plussade med AC!? :D
Jag plussade för 4 år sedan med hjälp av AC efter 5 års kämpande.Sonen är 3 år och 5 mån nu :)
Jag plussade för 4 år sedan med hjälp av AC efter 5 års kämpande.Sonen är 3 år och 5 mån nu :)
Ja, utredning, Pergo x 10 och 6 misslyckade ivf försök..
Ja, utredning, Pergo x 10 och 6 misslyckade ivf försök..
Hej
är tråden munkpeppar aktiv?
har lite funderingar kring MP.