• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • I have a kid

En fråga till er här inne!

Om jag inte vet när jag har äl  ( eller när den uteblivit)

hur ska jag då kunna

äta AC???

• Ohana 84
    I have a kid skrev 2013-03-28 21:30:26 följande:
    En fråga till er här inne!

Om jag inte vet när jag har äl  ( eller när den uteblivit)

hur ska jag då kunna

äta AC???

Hur lång cykel brukar du ha?

Vore jag du skulle ja köpa hem ett gäng äl-stickor.. börja ta AC vid mensen och börja testa ca20 INNAN mensen brukar dycka upp.. jag hade väldigt oregelbunden cykel och oftast inga äl-känningar alls, och så gjorde jag =)
  • I have a kid
    Ohana 84 skrev 2013-04-04 07:45:39 följande:

Hur lång cykel brukar du ha?

Vore jag du skulle ja köpa hem ett gäng äl-stickor.. börja ta AC vid mensen och börja testa ca20 INNAN mensen brukar dycka upp.. jag hade väldigt oregelbunden cykel och oftast inga äl-känningar alls, och så gjorde jag =)
    HM

september = 43 dagar
    oktober      = 30 dagar
    december  = 54 dagar
    februari     = 43 dagar
    mars         = 31 dagar

• Ohana 84
    I have a kid skrev 2013-04-06 02:16:28 följande:
    HM

september = 43 dagar
    oktober      = 30 dagar
    december  = 54 dagar
    februari     = 43 dagar
    mars         = 31 dagar

Ungefär som jag hade det.. jag hade börjat testa med äl stickor runt dag 12 efter mensen, då borde du inte missa äl
  • I have a kid
    Ohana 84 skrev 2013-04-09 08:19:18 följande:

Ungefär som jag hade det.. jag hade börjat testa med äl stickor runt dag 12 efter mensen, då borde du inte missa äl
    Kanske är trög nu.... men hur menar du runt dag 12 efter mensen ?
  • Ohana 84
    I have a kid skrev 2013-04-10 04:39:05 följande:
    Kanske är trög nu.... men hur menar du runt dag 12 efter mensen ?

Jag är inte inne här så ofta så ursäkta för sena svar!

Ja jag menar 12 dagar efter mens =)
    Har man en "normal"-lång cykel på 28-30 dagar brukar äl vara runt dag 14.. men har man då längre cykel eller oregelbunden som vi så brukar man kunna räkna med att äl infaller runt 14 dagar INNAN mensen.. och har man då olika lång cykel varje månad kan det ju vara svårt..
    Men eftersom din kortaste cykel va på 30 så borde du kunna börja testa med äl-stickor typ dag 12 EFTER mens, och då borde du inte missa äl.
    Och ACn börjar du ju med första mensdagen och slutar när du får posetivt på äl-stickorna =)
  • Mandelbiskvi

Hej!
    Någon av er som kört Agnus castus i droppar/tablett mot pms och tyckte det funkade?
    Jag hittade info på Läkemedelsverket om att det var godkänt naturläkemedel mot just humörsvängningar vid pms/pmdd.

Tacksam för svar!
    Jag gär nog vad som helst nästan för att slippa mitt hemska humör under pms-perioden.

• DevilsDaughter

Tror absolut det kan vara värt att testa! Testat nattljusolja? Typ efamol? Funkade för mig mot pmsen.. Hjälpte min syster också.. Jag tog det för att underlätta att bli gravid, och märkte att PMS:en försvann, dock blev jag inte gravid av det.

• Iustitiae

Inser att tråden är gammal, men skriver ändå. :)

Tog ut min p-stav den 24/6 och hade vid gynbesök den 10/7 en fin äggblåsa på 10mm, tror att jag hade ägglossningen kring den 17/18 då jag fick galet ont i magen och började få ömma bröstvårtor någon dag innan. :) men den 6/8 kom mensen och höll bara i sig i fem dagar med sparsamma blödningar (jämnfört med dom rikliga blödningar i 7dagar jag haft innan p-staven i alla fall). Började dock ta AC mensdag två nu då jag haft mycket (!) hormonella problem med p-staven och även innan det (dock förvärrade p-staven det till miljoner) och ville hjälpen kroppen på traven då vi dessutom försöker blir gravida. :) tänkte börja testa med ÄL testen om ca en vecka och se vad som händer och sker.

Vore kul att kanske få tråden levande igen och se hur AC funkar nu! :D

För mig har dom redan funkat på ett sätt, mitt humör har jämnat ut sig något otroligt och jag får inte psykbryt på sambon för minsta lilla och jag ligger inte och gråter på nätterna utan anledning längre. Så på så sätt ser jag en enorm skillnad, jag har ju redan fattat sen tidigare att mina hormoner är helt jävla rubbade och ställer till mitt psykiska mående ordentligt. Så en kombination med preventivmedelsfri och AC har jag blivit en mycket mer harmonisk människa. :)

Nu hoppas jag bara dom kan hjälpa mig att bli gravid! En viktnedgång är också påbörjad, sakta men säkert. Ställer in mig på att detta kan ta tid för att undvika för mycket besvikelse. :)

• princess77

Jag plussade för 4 år sedan med hjälp av AC efter 5 års kämpande.Sonen är 3 år och 5 mån nu :)

• Iustitiae
    princess77 skrev 2014-08-15 21:49:38 följande:

Jag plussade för 4 år sedan med hjälp av AC efter 5 års kämpande.Sonen är 3 år och 5 mån nu :)

Åh, vad roligt! :D gick du utredning innan dess? :)
  • Iustitiae
    princess77 skrev 2014-08-15 23:43:26 följande:

Ja, utredning, Pergo x 10 och 6 misslyckade ivf försök..

Oj! Riktigt lång resa. Men vad skönt att det tog sig tillslut! :) får jag fråga var "problemet" låg för er?

Jag är jätterädd att jag inte ska kunna få barn, av diverse anledningar. Funderar mycket på sånt här, typ förbereder mig mentalt på att det kommer bli svårt och jobbigt. Mycket katastroftänk för min del haha!
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar