amatullah skrev 2010-08-27 19:36:30 följande:
As Salamu aleikom we rahmetullah för Muslimer
och hej för icke troende !
Jag har märkt att det finns en del missförstånd runt Islam så inshAllah vill jag förklara vissa saker .
Jag är Muslim och som sådan söker jag skydd här i Sverige pga min religion .
Jag har absolut inga planer på att ta över erat land och tycker inte att ni behöver anpassa er efter mig.
Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )
Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater och allt detta pga våran religion .
Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .
Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor och de är de enda gällande för oss .
Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .
Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans
Annars tycker jag att majoritet av svenska folket är trevliga och hjälpsamma och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack
Gammal tråd... men intressant ämne.
Missförstånd ang Islam?
Du har inga planer på att ta över Sverige och tycker inte att vi behöver anpassa oss efter er?
Ni lever efter Sharialagen oavsett var ni kommer eller bor och det är den enda gällande för er.
Redan här stöter du på ett STORT problem eftersom du talar mot dig själv!
Som rättrogen muslim måste du följa Koranen, Sharialagen och Hadither.
Det är ej diskuterbart för en riktig muslim.
I Sharialagen, Reliance of the Traveller, o9.8-9, läser vi följande om Jihad:
Kalifen för krig mot judar, kristna och zoroastrer (N: under förutsättning att han först har inviterat dem att gå in under islam i tro och utövande, och om de inte vill detta, då har inbjudit dem att gå in i islams sociala system genom att betala skatten för icke-muslimer (jizya. def:o11.4 [se uppslagsordet Dhimmi]) ? vilkens innebörd är att de skall betala den, inte pengarna i sig självt [dvs pengarna i sig är inte det väsentliga, utan avsikten med jizya är i första hand att förödmjuka kristna och judar] ? samtidigt som de blir kvar i sina ursprungliga religioner) (O: och kriget fortsätter) tills de blir muslimer eller betalar skatten för icke-muslimer (O: i enlighet med Allah den allra Högstes ord). [N och O står för kommentarer från två muslimska, religiösa auktoriteter; sheik Nuh 'Ali Salman respektive Umar Barakat]
Kalifen strider mot alla andra folk tills de blir muslimer.anställd av Ahmad ibn Naqib al-Misri
I Hadith enligt Bukhari, Vol 1, Bok 2, nr 26 så läser vi följande:
Berättade Ibn 'Umar:
Allahs apostel tillfrågades, "Vilken är den främsta handlingen?" Han svarade, "Att tro på Allah och hans apostel (Muhammed)." Frågeställaren undrade då, "Vad är nästa (i godhet)?" Han [dvs Muhammed] svarade, "Att delta i jihad (religiöst krig) för Allahs skull."
Inget problem alltså?