• MrC

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

I torsdags åkte jag pendeltåg med min dotter (5 år) och som alltid ska hon sitta närmast fönstret. Mitt mot sitter redan en kvinna, ca 50-60 år. Dottern som är ca 115 cm försöker klämma sig mellan och råkar stöta till kvinnans ben (kvinnan bär svart kjol) med sina blöta/snöiga kängor. Kjolen blir minimalt blöt. Typ max en halv tesked med vatten.

Jag säger till dottern att hon får se upp så hon inte sparkar på andra.

Kvinnan tittar upp och räcker ut sin vidriga tunga mot mig och dottern. Sen sparkar hon till dottern lite lätt på benet. Dottern blir rädd, drar ner mössan över ansiktet och börjar gråta.

Jag reser mig upp och säger:

-Sätt dig här borta istället (pekar på en annan plats åt dottern). (Höjer rösten REJÄLT) FÖR VI SKA INTE SITTA NÄRA GAMLA FULA GRINIGA KÄRRINGJÄVLAR SOM SPARKAR SMÅ BARN PÅ BENEN!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Så, gjorde jag rätt som skällde ut kvinnan på det sättet inför min dotter och så att hela vagnen hörde? Borde jag ha reagerat på ett annat sätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-09 02:27
    För att klargöra:
    1. Min dotters blöta skor nuddade kvinnans kjol i misstag. Dottern försökte verkligen komma närmare fönstret utan att vidröra kvinnan. Att skon råkade nudda kvinnan berodde bl.a. på att det var trångt, dottern är endast 115 cm och därför hänger fötterna i luften och är inte på golvet och att pendeltåget var i rörelse.

2. Kvinnan sparkade min dotter fullt medvetet. Dottern hade hunnit flytta sig en plats på sidan när sparken kom.

3. Jag handlade i affekt.

• Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter
  • Anton Chigurh

Sicken jävla kärring, hon var garanterat grinig för att batteriet till dildon var slut nu på morgonen, och låta det gå ut över din dotter på det viset är inget annat än ett förbannat ohyfs.

Tycker du gjorde helt fel dock. En rak höger hade varit motiverat här. Kärringen's beteende gränsar till barnmisshandel. En rak höger. Som sagt.

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Equal

Tanten gjorde fel, men det gjorde faktiskt du med!

Du kunde helt enkelt sagt åt henne att man sparkar inte på andra och att det inte var meningen av ditt barn att råka blöta ner hennes kjol.

Det sätt som du agerade på gjorde inte saken ett dugg bättre!

• Suck och suck
    Anton Chigurh skrev 2011-01-11 00:32:20 följande:
    Sicken jävla kärring, hon var garanterat grinig för att batteriet till dildon var slut nu på morgonen, och låta det gå ut över din dotter på det viset är inget annat än ett förbannat ohyfs.

Tycker du gjorde helt fel dock. En rak höger hade varit motiverat här. Kärringen's beteende gränsar till barnmisshandel. En rak höger. Som sagt.
    Ha, ha, ha !
  • Suck och suck

"gränsar till barnmisshandel" Hi, hi hi!!

• Suck och suck

Tur att man inte har en batteridriven själv. (då kanske man skulle bli på sådär dåligt morronhumör och till och med räcka ut tungan. )

• Em00
    Equal skrev 2011-01-11 11:37:35 följande:
    Tanten gjorde fel, men det gjorde faktiskt du med!

Du kunde helt enkelt sagt åt henne att man sparkar inte på andra och att det inte var meningen av ditt barn att råka blöta ner hennes kjol.

Det sätt som du agerade på gjorde inte saken ett dugg bättre!
    Tror det hände ts också...

Någon som tagit upp hurvida ts är snygg eller ful?
    Jag tror hon är ful, och nu känner hon att hon behöver bekräftat
    att hon inte är ensam om det!
  • Flickanx2

Bra gjort tycker jag. Själv hade jag säkert fått tunghäfta av detta minst sagt lustiga beteende. Vilken tant!!! Man får ju nästan hoppas på att hon var utvecklingsstörd el nåt. Man vill ju inte tro att en normalt funtad människa gör på detta sätt. Nä, det var bra gjort av dig.

128
  • hedersknyffel
    u77 skrev 2011-01-10 16:04:34 följande:
    TS- tummen upp Flört

Tycker du gjorde rätt...det är så man i efterhand brukar tänka att "så skulle jag ha gjort".

Handlingskraftigt!
    eller bara skadat>P?>>>>>>>>>?
  • Minna07
    BRA sagt TS, vilken hemsk kvinna, sparka ett barn med flit? Då är man ingen snäll människa och troligen rätt så bitter alternativt sjuk i huvudet (ja, psykiskt sjuk).

• annniel

Herregud har folk inget som helst hyffs kvar...

Vilket otroligt dåligt exempel du sätter för din dotter när du höjer rösten och ropar fula gamla kärringjävlar...om tanten agerade knäppt så var ju ditt beteende 1000 gånger värre! Ska du lära din dotter att man skall ropa kärringjävel istället för att tala med personen i fråga och säga vad som är fel?  Varför frågade du inte bara tanten varför hon sparkade? Hon kanske ville busa tillbaka då hon själv fått sig en spark...det kanske inte alls var meningen att din dotter skulle bli ledsen. Du säger ju själv att tanten gav henne en LÄTT spark...hon kanske trodde att hon var rolig.

Vidare tycker jag att det är märkligt att en del mammor värka tycka att det är helt ok att sina barn slabbar ner någon annans kläder eller tränger sig före och är allmänt störiga bland folk.  Det är du som väljer att skaffa barn och ta med dom ut och då är det också ditt ansvar att se till att dom uppför sig. Gör dom inte det så är det väl du som skall be om ursäkt. Ingen vet var den här tanten var på väg, hon kanske skulle på någon tillställning eller en date...och så kommer det en unge och slabbar ner hennes kjol...och mamman har inte vett nog att be om ursäkt.

Det finns bara två alternativ här, om en 60-åring räcker ut tungan och ger en lätt spark så är hon antigen psykiskt sjuk eller så busade hon. I vilket fall är ts agerande helt uppåt väggarna vidrigt. 

• Ablan

Du gjorde rätt tycker jag, när jag var i en lekpark i halmstad i sommras så var det en kärring som kallade min son för "ouppfostrade skitunge" för att han inte ville ge ifrån sig gungan till hennes dotter (han hade den först, innan de ens kom till lekparken) då sa jag "som den där griniga feta åsnekärringen sa, det får man inte säga till barn" sen gick vi, snopet för henne, hon hade inte fattat att jag var hans förälder och hon sa det när hon stod bredvid mig.

• Faber

Det var ditt fel, som förälder är du ansvarig för vad ditt barn gör. Gör om gör rätt.

• 100kgpappa

Håller med TS, så gör man inte mot små barn! Kanske lite överdrivet, men log när jag läste detFlört

Den siste idioten är inte född...
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter