• Anonym (Respektlöst)

Idiot till fästman

Hejsan 

Jag och min sambo har försökt att få barn i 3 år.

Han har problemet med för få spermier, jag är frisk

Jag respekterar situationen och gått igenom IVF behandlingar tillsammans med honom.

När jag vaknar till på natten så lyser det i hobbyrummet och där sitter den jäveln och runkar till porr 

Jag tappade kontrollen och bara slog laptopen ur famnen på honom så den åkte i golvet och slocknade.

Så jävla respektlöst när de där spermierna som han sprutar ut till den där äckliga analsexporren kanske kunde bli vårt kärleksbarn. 

Tappar lusten att kämpa med något som skulle vara vår gemensamma dröm när det inte verkar betyda ett skit för honom och då det finns andra som är fertila som också vill ha barn som tar det på allvar och inte behöver porr. Min barnlängtan är väldigt stark och jag är snart 27 år så klockan tickar.

Jag är så arg att och besviken att jag skakar.  

• Svar på tråden Idiot till fästman
  • mirre67
    Anonym (uuuh) skrev 2012-03-15 07:12:44 följande:
    Kanske less på att många skriver elaka saker till henne?
    Eller också tål hon inte att höra en hel del sanningar. Eller också är hon ute och köper en ny laptop till sin sambo. Hoppas det, för det är hon banne mig skyldig honom.
  • Anonym (uuuh)
    mirre67 skrev 2012-03-15 09:01:26 följande:
    Eller också tål hon inte att höra en hel del sanningar. Eller också är hon ute och köper en ny laptop till sin sambo. Hoppas det, för det är hon banne mig skyldig honom.
    Majoriteten tycker inte som henne men bara därför behöver man inte vara elak. En ny laptop hoppas jag hon köper, fel av henne att slå sönder den.. men hon kanske lär sig av sina misstag.
  • nevermind
    mirre67 skrev 2012-03-15 09:01:26 följande:
  • Karolina 2011
    Faber skrev 2012-03-14 15:30:34 följande:
    Alla killar gillar att se en ung tjej gallskrikande bli hårdknullad, killarna som är politiskt korrekta är rädda för vad ni skulle tycka och som sagt så tror dom att dom skall ligga bätter till om det gäller en tjej dom är intresserade av men inte ännu fått till det med.
    ALLA killar gillar inte alls det som du gillar, kanske många, kanske de flesta, men inte alla. Generalisera inte, skriv hellre JAG gillar och många med mig. Jag vet att min man inte gillar porr, han tycker det känns skabbigt att titta på skabbiga människor som knullar med varandra för pengar. Och gör dig inte dum nu och försök påstå att du känner min man bättre än mig bara för att ni båda råkar ha en penis och testiklar. Min man och jag har kännt varandra och bott ihop i mer än 10 år och har från början varit ärliga om allt vi gillar och inte gillar, speciellt på sexfronten, och en stor anledning att vi blev så nära vänner och förälskade oss i varandra var för att vi hade väldigt lika åsikter om vissa saker och att vi är känsliga och omtänksamma människor, som båda tyckte att kärlekslöst runtknullande var meningslöst och ganska äckligt. Jag tror nog inte någon människa egentligen skulle tycka porr var särskilt upphetsande om de var friska mentalt när man är medveten om "skådespelarnas" (de prostituerades) bakgrund, om industrin och om hur ont det ofta gör för tjejerna i filmerna att bli "hårdknullade" när de inte är ett dugg upphetsade
  • Johan75
    Karolina 2011 skrev 2012-03-16 12:39:34 följande:
    ALLA killar gillar inte alls det som du gillar, kanske många, kanske de flesta, men inte alla. Generalisera inte, skriv hellre JAG gillar och många med mig. Jag vet att min man inte gillar porr, han tycker det känns skabbigt att titta på skabbiga människor som knullar med varandra för pengar. Och gör dig inte dum nu och försök påstå att du känner min man bättre än mig bara för att ni båda råkar ha en penis och testiklar. Min man och jag har kännt varandra och bott ihop i mer än 10 år och har från början varit ärliga om allt vi gillar och inte gillar, speciellt på sexfronten, och en stor anledning att vi blev så nära vänner och förälskade oss i varandra var för att vi hade väldigt lika åsikter om vissa saker och att vi är känsliga och omtänksamma människor, som båda tyckte att kärlekslöst runtknullande var meningslöst och ganska äckligt. Jag tror nog inte någon människa egentligen skulle tycka porr var särskilt upphetsande om de var friska mentalt när man är medveten om "skådespelarnas" (de prostituerades) bakgrund, om industrin och om hur ont det ofta gör för tjejerna i filmerna att bli "hårdknullade" när de inte är ett dugg upphetsade
    Hur kan man vara mot generaliserande och sedan generalisera vilt själv? DU kanske tycker det är skabbigt och att det är skabbiga människor som sysslar med detta. Sedan det där om "friska mentalt" känns ju bara som om du vill provocera. 

Ditt problem (eller om jag ska vara ärlig - problemet jag har med åsikter som dina), TS problem och även kanske TS mans problem är den totala oförmågan att förstå att andra inte alltid delar ens åsikter. Självklart kan man förstå TS besvikelse, men samtidigt kan man försöka förstå att TS man kanske inte har haft det så lätt under dessa tre år att leverera orgasmer på beställning och samtidigt behålla en lidelsefull inställning till sexlivet. 
    Behold, i come as a thief.
  • Faber
    Karolina 2011 skrev 2012-03-16 12:39:34 följande:
    Vad svamlar du om? Man kan visst generalisera när det gäller en överväldigande majoritet, det är inget fel med att generalisera. Är du medveten om att våra lagar är uppbyggda på generalisation?
    Artibus et armis recuperatur gloria
  • Anonym (ojojso)

Men vad är det som säger att han runkar tills han kommer? 

• evelon88
    Anonym skrev 2012-03-14 18:20:49 följande:
    Hmm mig gör det inget om min partner visar sina gränser, bara för det är min kropp kan jag inte gå och prostituera mig, eller vara otrogen, operera mig, eller onanera i dom fallen lämnar han mig. Han har rätt att sätta sin gräns vart han vill, jag är den som går med på vilkoren för att få stanna hos honom. Han kan säga att skulle jag tatuera hela min kropp tex skulle han tycka jag vart extremt oatraktiv då han hatar tatueringar. Så om jag då skulle gå och börja tatuera mig så vet jag ju hur det skulle sluta. Och ja det är min kropp, och jag bestämmer att så länge jag är med honom och han är min partner då har han något att tillägga.
    det enda han inte kan göra är att tvinga mig till saker jag inte vill tex analsex, men han kan be mig sluta göra något jag gör som tex onanera och jag kan acceptera det och sluta upp med det utan problem.

har partnern aldrig nåt att säga till om? Om personen tycker onani skulle kunna skada relationen bör den inte säga ifrån? Precis som vid porrmissbruk, drogmissbruk, spelmissbruk. Eller ska vi bara låta partnern göra som den vill och strunta i hur det slutar?
    Familjeliv gör mig uppgiven och sur på samma gång. Vad i hela glödheta h*vete får personer att tro att ett förhållande gör att man får bestämma hur och när ens partner får pilla på sig själv, har man inte rätt att röra vid sig själv bara för att man är i en relation????? Givetvis ska man få råda över sin egen kropp. SÅ LÄNGE man inte skadar sin partner känslomässigt eller fysiskt. Jag blir så less på personer som tror att man har rätt att leka förälder för en annan vuxen människa. Man ska ha respekt och visa hänsyn, men man äger inte varandra
    Sen är det en jävla skillnad på  prostitution och onani, . 
  • YummyMami
    evelon88 skrev 2012-07-23 11:42:13 följande:
    Familjeliv gör mig uppgiven och sur på samma gång. Vad i hela glödheta h*vete får personer att tro att ett förhållande gör att man får bestämma hur och när ens partner får pilla på sig själv, har man inte rätt att röra vid sig själv bara för att man är i en relation????? Givetvis ska man få råda över sin egen kropp. SÅ LÄNGE man inte skadar sin partner känslomässigt eller fysiskt. Jag blir så less på personer som tror att man har rätt att leka förälder för en annan vuxen människa. Man ska ha respekt och visa hänsyn, men man äger inte varandra

Sen är det en jävla skillnad på  prostitution och onani, . 

Ja men vissa har en enorm skör nivå på det psykiska gällande andras onani. Så var ska man dra den gränsen? Ts anser nog att hon blev både psykiskt och fysiskt lidande.
    Mor och dotter om viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • Längtande83

Detta kanske redan har sagts.. har bara läst TS

1) Han är fri att runka om han vill, han är en vuxen person som har rätt till sina sexuella lustar. Han kanske inte var tänd på sex just då utan längtade efter porr, just då, det är inte något du har rätt att skälla på honom för som om han vore 12.

2) För att spermierna skall må bra behöver de "bytas ut" varje dag under tiden man vill ha barn. Nya färska spermier som inte ligger i påsen i flera dagar skall det vara.

3) Istället för att använda våld och behandla honom som en omyndig- så kanske du kunde gå fram och sätta dig på hans kuk och få satsen i dig- tror inte han hade misstyckt

4) Om DET ENDA sex är till för, är att skaffa barn, så förstår jag att han vänder sig till porren. Jag förstår att ert långa kämpande har inverkan på detta, men försök att ha kul. Kolla på porr med honom och ha skoj på vägen.

Ett tips är att ta paus i bebisverkstan. Satsa på att vårda er relation. Åk utomlands, vad som helst. Detta bådar annars inte gott inför när en bebis föds- vad blir det av er då om du behandlar honom på detta vviset nu.

Just saying... 

• Johnsson
    cannafever skrev 2012-03-08 21:05:34 följande:
    Grattis, du är tillsammans med en fullt frisk man.
    Aning tillbakadragen kanske för hade min sambo kommit in mitt i natten och pajat min dator under tiden jag sysslade med mitt så hade det inte slutat lyckligt.

Helt seriöst vad är det för fel på dig?
    Kan inte mer än att hålla med!! Låt honom runka om han vill!!! Herregud!!

Min man & jag har oxå gått igenom 2 st IVF & det var precis som er;Det var han som hade för få & för slöa spermier! Men inte fasen for jag i taket för att han runkade!?!!! Det är ju ett naturligt behov!!

Ta ett steg tillbaka & fundera! Det är inte lätt för han heller! 
Svar på tråden Idiot till fästman