• Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • jonie

Themorethemerrier: Hur har det gått för er?? Har ni fått någon hjälp sen sist vi skrevs? Hoppas det

• themorethemerrier
    jonie skrev 2013-04-29 00:41:06 följande:
    Themorethemerrier: Hur har det gått för er?? Har ni fått någon hjälp sen sist vi skrevs? Hoppas det
    Tack för att du frågar! Vi ska till läkaren i slutet av maj. Fick mitt senaste minus på stickan imorse så nu har vi försökt i ett år, och det är typ 11 månader sen missfallet. Segt men vi får väl se om läkaren kan bidra med något.

Hoppas du mår bra! 
  • jonie

Trist men vad bra att ni har fått läkartid iaf!
    Jag mår bra. Fullt upp med vår lille kille :)

• Anonym (Längtan)

Jonie hur är familjelivet?

Vår lille Wiggo kom den 24 April fyra dagar efter BF,
    Blev akut planerat kejsarsnitt.
    Allt gick bra.
    Han hade någon form av infektion i kroppen och fick tillbringa första två dygnen på NEO.
    Vi åkte in på onsdags förmiddagen och fick åka hem på lördags kvällen men åka in två gånger om
    dagen morgon/kväll för att ge honom spruta mot infektionen i ytligare en vecka.

Familjelivet går faktiskt mycket bättre än förväntat än så länge =) <3 

• jonie
    Anonym (Längtan) skrev 2013-06-10 12:36:55 följande:
    Jonie hur är familjelivet?

Vår lille Wiggo kom den 24 April fyra dagar efter BF,
    Blev akut planerat kejsarsnitt.
    Allt gick bra.
    Han hade någon form av infektion i kroppen och fick tillbringa första två dygnen på NEO.
    Vi åkte in på onsdags förmiddagen och fick åka hem på lördags kvällen men åka in två gånger om
    dagen morgon/kväll för att ge honom spruta mot infektionen i ytligare en vecka.

Familjelivet går faktiskt mycket bättre än förväntat än så länge =) <3 
    Det går bra tycker jag! Glad Vi har fått en riktigt glad och mysig kille och jag undrar lite hur jag levde innan han kom egentligen Flört Kan inte fatta att han redan är 2 månader! Vad skönt att allt gick bra för er Längtan, trots akut kejsarsnitt och tid på neo!

Hur går det för alla andra??  
    ♥ Alfred 130406 ♥
  • jonie

Ser nu att mitt senaste inlägg blev lite skumt men men

Hur gick det hos läkaren themorethemerrier?

Glad midsommar på er!!

• themorethemerrier
    jonie skrev 2013-06-20 23:06:12 följande:
    Ser nu att mitt senaste inlägg blev lite skumt men men

Hur gick det hos läkaren themorethemerrier?

Glad midsommar på er!!
    Det gick över förväntan bra, jag är faktiskt gravid nu! Nästan exakt ett år sen senast. Jag fick en spruta som skulle underlätta och den funkade tydligen. Är i vecka 7 så det kan fortfarande gå åt skogen men jag har sett ett litet hjärta slå på ultraljud redan och jag har alla symtom man kan ha... så jag är försiktigt positiv. :)

Glad midsommar till dig med, tack för att du frågade! 
  • jonie

Åh vad underbart!!! Stort, stort GRATTIS!!!! Vad kul att höra (läsa) Jag förstår att du är nervös och att det är tidigt men det kommer gå bra! Nu är det er tur! Och att du redan sett ett hjärta slå är ju super! Håll oss (mig ) uppdaterade!

• Anonym (SZ)

Hej på er! Såg att jag var väldig dåligt att skriva, sist var nog i oktober.

Vi har i alla fall plussat i januari och denna bebben valde att hänga kvar. Är i v 28 nu.

Självklart är lite nojjig fortfarande. Mina mf gjorde nog sitt.

Grattis till alla som fick sina skatter och ni som är gravida!

Ni andra ge inte upp!

Kramar

• themorethemerrier

Idag har jag varit på KUB, är nu i vecka 13+5 och bebisen levde runt där inne. Känns underbart skönt! Inväntar resultat från KUB lite senare i veckan, hoppas förstås på bra siffror men är inte så särskilt oroad för det.

• Anonym (SZ)
    themorethemerrier skrev 2013-08-12 19:08:47 följande:
    Idag har jag varit på KUB, är nu i vecka 13+5 och bebisen levde runt där inne. Känns underbart skönt! Inväntar resultat från KUB lite senare i veckan, hoppas förstås på bra siffror men är inte så särskilt oroad för det.
    Grattis =)

Jag är i v 34 nu. Tiden kryper
  • jonie

themorethemerrier: Hur mår du?? Hoppas allt är bra med dig och lilla pyret Du kanske har varit på UL nu?

SZ: Hur går det för dig? Det kanske har kikat ut en bebis nu?

• Anonym (SZ)

Oh ja, fick min pojke 04/09

Han ä 3 v nu.

Fick namnet Eric. Han är oftast snäll, men busar lite på nätterna då o då.

• themorethemerrier
    jonie skrev 2013-09-29 05:24:54 följande:
    themorethemerrier: Hur mår du?? Hoppas allt är bra med dig och lilla pyret Du kanske har varit på UL nu?

SZ: Hur går det för dig? Det kanske har kikat ut en bebis nu?
    Tack vad fin du är! Jag är i mitten av vecka 21 nu och det ligger en frisk och pigg liten lillebror i magen, känns jättebra! Han kommer troligtvis i januari så det känns som att hösten kommer gå snabbt nu!
  • jonie

Vad härligt att höra tjejer!!
    Grattis till lilla Eric SZ Gick allt bra? Hur stor var han?
    Mer än halvvägs themorethemerrier, vad härligt! Mår du bra?

• hanu01s

Jag har gjort en planerat snitt v 37+0. Snittet gick bra, ryggbedövningen var lite jobbigt den här gången.
    Bebben var 3270 gr och 49 cm. Behövde lite motståndsandning i några timmar, men sedan gick allt som skulle. Åkte hem med han dag nr 2. =)

themorethemerrier: skönt att höra att det går fint för dig =)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall