• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • Kattdamen
    ljung och viol skrev 2012-07-12 15:36:05 följande:
    Om bacon inte är bra varför väljer så många lchf:are det då till frukost?
    För att de är nybörjare och inte speciellt insatta.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    ljung och viol skrev 2012-07-12 15:37:11 följande:
    Sen att äta gårdagens middag till frukost låter inget vidare.
    Varför inte?
    En kopp te, tack.
  • yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 15:29:09 följande:
    Googla lite har jag sagt. Läser du inte tidningar. Ser på tv ? Lyssnar på läkare ? Tydligen läser du inte mina inlägg heller....

Nu ska jag ut i solen med min lilla dotter. Du får gärna sitta här och tjafsa men jag jag ger upp. Ha en fin dag :)
    Jag har googlat, och jag har läst studier som tidningar hänvisar till men inga handlar egentligen om LCHF.

Så om det nu kryllar av studier kan du väl länka en enda som bevisar LCHF's farlighet?
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • yena89
    Det kan väl inte vi svara på. Då får du fråga dom som äter bacon till frukost. Men förmodligen för att de inte har läst på.
    Det är en smaksak.
    Jag har aldrig gillat traditionell frukost utan hellre ätit mat.
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 15:44:39 följande:
    Grejen handlar till stor del om olika tolkningar och slutsatser av olika delar av forskning och undersökningar. Det är ett såpass nytt påfund att äta på det sättet på ett medvetet sätt så att säga att långtidsstudier är en bristvara. För varje rapport som pekar emot finns det nån som pekar för. Det finns därför ingen klar sanning vad gäller detta, det enda som är säkert är hur enskilda människor mått/mår med dieten och vilka förändringar de kunnat uppleva.
    Word.
  • Laguna
    Det beror väl på vad man åt till middag.
  • intetnyttpåplusfronten

Jag har testat och det funkade inte alls för mig. Var troligen inte tillräckligt insatt. Dukan är bättre, då har vi en lista med vilka livsmedel som är tillåtna och så kan man bara komponera ihop något utefter det. 
    Tycker bättre om att slippa äta massa fett också, proteiner mättar lika bra om inte bättre. 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • yena89
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-07-12 16:10:05 följande:
    Jag har testat och det funkade inte alls för mig. Var troligen inte tillräckligt insatt. Dukan är bättre, då har vi en lista med vilka livsmedel som är tillåtna och så kan man bara komponera ihop något utefter det. 
    Tycker bättre om att slippa äta massa fett också, proteiner mättar lika bra om inte bättre. 
    Protein mättar bättre än fett ja :)

men personligen är jag av den åsikten att inte äta för mkt protein om man inte har användning för det.
    Och mig skulle det heller inte passa eftersom jag inte vill äta för mkt kött och inte tål andra proteinrika livsmedel :/

Sambon äter nog en blandning av LCHF och proteinrikt eftersom han tränar så mkt.

Så allt beror ju på individen.
    Det är nog enda fördelen med att det finns så mkt mat, alla kan välja det de mår bäst av ^^
  • Ellaria
    För att de tror att LCHF innebär fett och kött. Bacon är inte bra för någon, det innehåller nitrit och ska inte ätas för ofta.
    Jodå. Har jättemånga kompisar från andra länder som tycker att vi svenskar är skitskumma för att vi har speciell frukostmat.
    You know nothing, Jon Snow
  • intetnyttpåplusfronten
    Laguna skrev 2012-07-12 16:28:51 följande:
    Protein mättar bra men fett mättar längre stund.
    Jag håller inte med, protein mättar mycket längre tycker jag. Jag kan äta ett par kokta ägg till frukost och sen vara mätt på det fram till 16 snåret typ...
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • yena89
    Laguna skrev 2012-07-12 16:28:51 följande:
    Protein mättar bra men fett mättar längre stund.
    Nej, protein mättar bättre än fett även om fett mättar riktigt bra.
  • Laguna
    yena89 skrev 2012-07-12 20:23:11 följande:
    Nej, protein mättar bättre än fett även om fett mättar riktigt bra.
    Ja det var det jag menade att protein mättar bra/bättre,men fett under en längre stund.
  • scrapparlotta

Testat två gånger och båda gångerna stod jag ut i två veckor. Det funkar nog.....gick ner lite över 2 kg båda gångerna, men efter 1½ vecka stod den där feta maten mig upp i halsen. Mådde illa av allt fett....bläää. Så det går inte....

Svar på tråden Har du testat lchf?