ummiiii skrev 2016-04-03 21:14:17 följande:
Jag skulle nog vilja påstå att preferenser i utseende inte är helt genstyrt. Vi påverkas av erfarenheter och fördomar tidigt och jag tror att människor som inte KAN attraheras av någon pga en hud, ögon eller hårfärg egentligen har någonting emot dessa i grunden även om de inte vill erkänna det för dig själv. Och jag har ingift släkt från ett afrikanst land som vittnar om att de i den kulturen föraktar sin egen mörkhet och sina drag som förknippas med den etniciteten. Den av dem som har ljusast hy, har minst krulligt hår, smalast näsa osv är mer attraktiv.
Så jag tror att den djupt rotade rasismen mot svarta som fortfarande existerar påverkar en psykologisk kanske redan från man är liten, om det 5ill och med påverkar dem själva. När jag var liten uppfostrade min mamma mig att se individen och inte bara utseende. Det tycker jag har gjort mitt liv rikare. Annars hade jag gått miste om vissa av de verkligt vackra människorna.
Du sätter fingret på en jävligt känslig punkt. Att White Supremacy i århundraden nervärderat svarta på alla plan och till slut fått svarta att förakta sig själva. Det e en fruktansvärd sak
Jag uppfostrades också respektera dom jag möter i livet oavsett ursprung och försöka se dom som individer. Men jag insåg också tidigt det finns ett förakt mot svarta. Att dessutom va "dark skinned" dvs allra mörkaste hudtonen gjorde att somliga svarta med ljusare hudton kunde placera mig i ett lägre fack än sig själva. Ju "vitare" ju bättre.
Vilken f****d up värld! F**k it!