• Anonym (Jadu)

Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

• Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?
  • klyban
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-07 12:00:47 följande:
    Ja, det hjälper dig fortfarande inte. Hon har dessförinnan redan stämplat dig.
    Varför skulle det hjälpa mig att beskydd inte längre skulle vara nödvändig egenskap i ett förhållande?
    hur många meter var det?
  • Anonym (D.D.)
    klyban skrev 2018-04-07 12:06:01 följande:

Varför skulle det hjälpa mig att beskydd inte längre skulle vara nödvändig egenskap i ett förhållande?

Ingen aning. Vad har du fått det ifrån?
  • klyban
    Anonym (D.D.) skrev 2018-04-07 12:15:26 följande:
    Ingen aning. Vad har du fått det ifrån?
    Då är vi två.
    hur många meter var det?
  • Anonym (Spänning)

För mig som vill ha lite spänning i livet alternerar jag mellan farliga och snälla och omtänksamma män. Det handlar för mig om att först leva med en dålig eller rentav farlig man en längre tid, för att sedan kunna känna glädjen och lyckan i att bli tillsammans med en snäll och omtänksam man. Skulle dock aldrig välja en snäll man på heltid, det skulle göra att livet blev för tråkigt och enformigt.

• molly50
    Anonym (Spänning) skrev 2025-02-16 13:56:25 följande:

För mig som vill ha lite spänning i livet alternerar jag mellan farliga och snälla och omtänksamma män. Det handlar för mig om att först leva med en dålig eller rentav farlig man en längre tid, för att sedan kunna känna glädjen och lyckan i att bli tillsammans med en snäll och omtänksam man. Skulle dock aldrig välja en snäll man på heltid, det skulle göra att livet blev för tråkigt och enformigt.

Ända tills du råkar illa ut med någon av de farliga männen?
  • Anonym (Enkelt)
    molly50 skrev 2025-02-16 21:26:34 följande:
    Ända tills du råkar illa ut med någon av de farliga männen?
    Men då kan hon anta offerrollen och få allas sympatier. Win win!
  • molly50
    Anonym (Enkelt) skrev 2025-02-16 21:41:33 följande:
    Men då kan hon anta offerrollen och få allas sympatier. Win win!
    Ja,det ligger nog nå´t i det. 
  • Anonym (WIO)
    Människor säger att de vill ha trygghet och kärlek, men när det väl kommer till kritan söker de något annat. Något som bränner, något som svider, något som påminner om det de känner igen i djupet av sitt väsen. Kärlek, för dem, är inte lugn och stabilitet. Det är längtan, det är kamp, det är den eviga strävan efter att få det som alltid hållits precis utom räckhåll.

Barndomen formar oss mer än vi vill erkänna. Om kärlek där var något flyktigt, något som måste förtjänas, lär sig hjärnan att det är så det ska vara. Att trygghet är en lögn, att distans är normen. Så de väljer omedvetet en partner som håller dem i limbo, en person som ger precis nog för att hålla hoppet vid liv, men aldrig tillräckligt för att stilla törsten. Det är den känslan de lärt sig är kärlek är längtan, ångest, känslan av att vara nära men aldrig riktigt få.

Skuggan viskar i mörkret. Den sida av dem de aldrig fått uttrycka, den de förträngt, tar plats genom deras val. Om de alltid varit den snälla, duktiga, lojala, dras de till någon som är fri, gränslös, skoningslös. Någon som bär det de själva förnekats. De ser passion i manipulation, styrka i arrogans, äkthet i bristen på empati. Och de faller, gång på gång, för samma typ, som om de hoppas att just den här gången ska slutet bli annorlunda.

Men slutet blir aldrig annorlunda. Det blir exakt som det alltid varit. Sår som slits upp på nytt, samma gamla skådespel, samma ödsliga tomhet när den kärlek de trodde de funnit förvandlas till något kallt och avvisande. Då kommer ilskan, den bittra känslan av att världen är grym och att alla män är likadana. Men det är en lögn. Det är inte världen som upprepar sig, det är de själva som skriver samma historia, om och om igen.

De goda, de trygga, de stabila finns där. De syns i ögonvrån men känns tomma, tråkiga, obekväma. För de erbjuder något okänt, kärlek utan smärta. Och för den som lärt sig att kärlek alltid måste kosta något, är det svåraste av allt att acceptera att den aldrig skulle behövt göra det.
  • Anonym (Uppväxt)

Svaret finner du i hurdan uppväxten var för kvinnan som gör valet. Gäller ju likväl för män såklart.

• Anonym (-)

Antagligen för att dåliga män är skickliga på att dölja sin sanna natur och visar denna först i efterhand då kvinnorna redan investerat emotionellt i förhållandet och det blir svårare att dra sig ur.

Eller så blir vissa män lata och mindre motiverade till att anstränga sig som partner när de väl vunnit kvinnans gunst.

Ibland kanske uppväxten spelar en roll, på ett undermedvetet plan.

Min egen pappa var aldrig riktigt där för mig under uppväxten och vi hade en distanserad relation. Kanske är detta orsaken till att man själv alltid förälskat sig på avstånd i män som inte varit tillgängliga för en. För att det är detta som man har inpräntat i sig sen barndomen - en kall och distanserad känsla för män. 

• Anonym (Jakob)
    Anonym (Jadu) skrev 2018-04-03 01:16:35 följande:
    Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?

Många kvinnor säger att de vill ha en snäll, trygg och omtänksam man men trots det så faller de för de dåliga och ibland farliga männen och sen så klagar de på att män är hemska och att det inte finns några snälla män. Varför är det så?

Det har jag undrat i hela mitt vuxna liv, men något svar lär jag aldrig få. Men jag har vant mig vid tanken att jag troligen kommer att hittas som ett tort skelett i någon lägenhet.... 
  • Anonym (M)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-02-19 00:36:46 följande:
    Det har jag undrat i hela mitt vuxna liv, men något svar lär jag aldrig få. Men jag har vant mig vid tanken att jag troligen kommer att hittas som ett tort skelett i någon lägenhet.... 
    Kanske ska du hitta någon annan sysselsättning än att sitta på kammaren och grubbla då?
  • Anonym (Mamma)

Sex? Man vill ha lite hårda tag och kinky! Kanske går han på steroider också och då är det extra sprutt!! Somliga män skriver också heta kärleksbrev till kvinnliga mördare så vidrig personlighet funkar som afrodisiaka?

• Anonym (Mx)

Män skriver att de är lika våldsutsatta som kvinnor. Så varför väljer män dessa dåliga kvinnor? 

• Jeanette001
    Anonym (-) skrev 2025-02-18 23:35:33 följande:

Antagligen för att dåliga män är skickliga på att dölja sin sanna natur och visar denna först i efterhand då kvinnorna redan investerat emotionellt i förhållandet och det blir svårare att dra sig ur.

Eller så blir vissa män lata och mindre motiverade till att anstränga sig som partner när de väl vunnit kvinnans gunst.

Ibland kanske uppväxten spelar en roll, på ett undermedvetet plan.

Min egen pappa var aldrig riktigt där för mig under uppväxten och vi hade en distanserad relation. Kanske är detta orsaken till att man själv alltid förälskat sig på avstånd i män som inte varit tillgängliga för en. För att det är detta som man har inpräntat i sig sen barndomen - en kall och distanserad känsla för män. 

Bra inlägg. Ja, många män är bra på att dölja sin sanna natur i början och åter andra blir bekväma i sina förhållanden och slutar anstränga sig. En man som verkar vara "drömprinsen" i början kan visa sig vara en mardröm.
  • Anonym (man)
    Jeanette001 skrev 2025-02-20 06:23:53 följande:
    Bra inlägg. Ja, många män är bra på att dölja sin sanna natur i början och åter andra blir bekväma i sina förhållanden och slutar anstränga sig. En man som verkar vara "drömprinsen" i början kan visa sig vara en mardröm.
    Detta tänker jag gäller kvinnor i lika hög utsträckning, men kvinnor är förstås mindre våldsamma så det tar sig andra uttryck. Men det finns definitivt, dominanta, självcentrerade och empatistörda kvinnor också, som är bra på att dölja dessa drag under en period.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (man) skrev 2025-02-20 08:08:43 följande:
    Detta tänker jag gäller kvinnor i lika hög utsträckning, men kvinnor är förstås mindre våldsamma så det tar sig andra uttryck. Men det finns definitivt, dominanta, självcentrerade och empatistörda kvinnor också, som är bra på att dölja dessa drag under en period.
    Nämen vad menar du? Kvinnor är aldrig toxiska.

Ta gärna del av följande nyhet där kvinnan, med socialtjänsten i ledband, först anklagar mannen och sedan när det inte fanns några som helst bevis, även anklagar sonen för sexuella övergrepp och pedofili.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMv14O/sjuarig-pojke-i-helsingborg-felaktigt-utpekad-som-sexualforbrytare

Svar på tråden Varför väljer kvinnor ändå dåliga män?