Med SD, inget FL!
SD med Jimmie Åkesson i spetsen visar tydliga tendenser att följa systerpartierna i Ungern och Polen, för att inte tala om systerpartiet i Tyskland på 30-talet, och Donald Trump i USA!
SD och dess systerpartier är ute efter primärt tre saker:
1. Domstolarna. De vill ta kontrollen över dessa för att kunna straffa/styra/skrämma människor som inte delar deras åsikter. Räkna med att det blir förbjudet att ha en viss religion, förbjudet eller försvårande att uttala sin åsikt om t.ex. homosexuellas rättigheter, delta i politiska föreningar, etc, etc. Det kommer börja med mindre populistiska lagändringar av typen: "Invandrare får inte flytta in i nybyggda hus", "religionslärarna ska undervisa om terrorism i med undervisningen om islam". Det slutar med lagändringar liknande: "De som har dessa åsikter, ska Säpo tvångsförflytta till Eskilstunaghettot", "De som uttalar något negativt om SD, ska straffas med fängelse", etc.
2. Media
Donald Trump har redan övertygat en stor del av det amerikanska folket att media driver en oförtjänt häxjakt mot honom. Nu försöker Jimmie Åkesson göra detsamma. Räkna med att i framtiden så kommer media vara cencurerad och okritisk mot de extrema högerpartierna som har tagit makten. Program som Agenda kommer ersättas med: "Dagens mode". FL kommer ju knappast att tillåtas, ev. kanske internet slopas helt eftersom det möjliggör kunskapsinhämtning och kritisk granskning.
3. Universiteten/utbildning/skola
Snart kommer uttalanden från SD om att historiebeskrivningen i skolan är felaktig, auschwitz var ett rent arbetsläger, miljöproblemen överdrivs, etc, etc. Det oberoende skolväsendet är ett hot eftersom det propagerar för eget tänkande med nyanser och där fördomar, lögner och enkla sanningar som inte är så enkla, utmanas och förkastas.
Jag tänker att man får den värld man röstar på. Röstar man på SD, är det den vägen Sverige kommer att gå. Det som började med att vara ett litet skämt, när svenssonArne skulle plojrösta för att visa mitt missnöje, växer till att bli en förstörd värld för våra barn. Miljön, jämlikheten, oberoende rättsskipning, oberoende universitet och skolväsende, kritisk press - allt kommer att vara ett minne blott.
Trodde ju aldrig när jag läste om 30-talet i skolan, att jag skulle hamna i den tiden igen. Democracy going wild.