• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • ttoml

Hej på er! Jag hoppas det är någon kvar här 🙈 Jag var på Kub den 5 Oktober och där såg allt bra ut. I Fredags 10/11 var jag på rul och då var jag i vecka 18+1. Undersökningen tog lång tid, och hon undersökte länge och bebis var inte så samarbetsvillig så det var svårt att mäta. Men hon slutade undersökningen med att säga att allt hon kunde se såg bra ut men hon kunde inte bedöma njurarna på bebis då det syntes dåligt, men var tydlig med att hon såg inget avvikande. Och då berättade hon att egentligen vill hon att man är i 20+ för att kunna göra en riktigt undersökning där allt syns tydligt. Så då fick jag en tid 2 veckor framåt! Såklart har det väckt en oro hos mig 🙈 Såg hon något eller inte något som hon vill bedöma en gång till innan vi får ett dåligt besked? Vi fick inte heller veta hur moderkakan ligger och vi fick inte lyssna på hjärtljuden. Det här är vårat fjärde barn och har inte varit med om det här förut. Men blev Såklart jätte orolig, och desto mer tid som går desto mer orolig blir jag. Svårt att slappna av i graviditeten känner jag 😔

• Willsam
    ttoml skrev 2023-11-13 12:53:05 följande:

Hej på er! Jag hoppas det är någon kvar här 🙈 Jag var på Kub den 5 Oktober och där såg allt bra ut. I Fredags 10/11 var jag på rul och då var jag i vecka 18+1. Undersökningen tog lång tid, och hon undersökte länge och bebis var inte så samarbetsvillig så det var svårt att mäta. Men hon slutade undersökningen med att säga att allt hon kunde se såg bra ut men hon kunde inte bedöma njurarna på bebis då det syntes dåligt, men var tydlig med att hon såg inget avvikande. Och då berättade hon att egentligen vill hon att man är i 20+ för att kunna göra en riktigt undersökning där allt syns tydligt. Så då fick jag en tid 2 veckor framåt! Såklart har det väckt en oro hos mig 🙈 Såg hon något eller inte något som hon vill bedöma en gång till innan vi får ett dåligt besked? Vi fick inte heller veta hur moderkakan ligger och vi fick inte lyssna på hjärtljuden. Det här är vårat fjärde barn och har inte varit med om det här förut. Men blev Såklart jätte orolig, och desto mer tid som går desto mer orolig blir jag. Svårt att slappna av i graviditeten känner jag 😔

Hej. Jag tror kanske det är som hon säger helt enkelt. Att det är lite för tidigt för att se. Tänker om hon sett något avvikande så hade du blivit skickad t fostermedicin. 

jag förstår att du blir orolig <3

• ttoml

Tack för svar! Ja, det är väl så man får försöka tänka för att kunna slappna av lite iallafall 🙏

• Snurikat92

Hej allihopa! Beräknad 1/4, skulle också gärna vara med i Facebookgruppen om det finns plats kvar. Hur går det för alla? Hoppas ni mår bra 
    Kramar Hjärta

• mama1985

Hej alla! Jag är ny i tråden och ny på det här forumet.

Är 38 år och gravid med mitt o min sambos första barn. Efter RUL fick vi veta att beräknad födelse är satt till 26/4. Innan var det mer osäkert om det var i maj eller april.

Är iaf i vecka 20 nu (20+5) och väldigt glad över att vara gravid då jag trott mig vara steril eftersom det är första gången jag är gravid överhuvudtaget. Vi kommer få en liten tjej med långa ben o sin morfars fina överläpp ❤ 

Denna vecka har verkligen sparkarna börjat kännas. Spyr fortfarande på morgonen om än inte lika mycket som innan. Nån mer som har kvar det? Kattmat och kattsandslukt förvärrar mående. Samt annat illaluktande som mögel och avlopp. 

Craving = mjölk i glas och lakrits. 

Ska försöka gå med i FB-gruppen med. 🥰

• Willsam

Fb gruppen är stängd, då dom som var med från början satte ett maxantal..
    men jag är här emellanåt också 😊
    välkommen mama1985. 

jag är 41 o väntar mitt femte barn o min sambos första (o enda) barn 😊

• mama1985
    Willsam skrev 2023-12-10 09:29:08 följande:

Fb gruppen är stängd, då dom som var med från början satte ett maxantal..
    men jag är här emellanåt också 😊
    välkommen mama1985. 

jag är 41 o väntar mitt femte barn o min sambos första (o enda) barn 😊

Hej! Vad synd! Hade gärna varit med i den. Kan dock tipsa om att det finns en öppen stor grupp på FB som jag hittade när jag letade efter den här. 

Det senaste som har hänt för mig är vad jag tror kan vara delade magmuskler (enligt min sjuksyrra-syster av symptom). Hade smärta i mage. Kändes som bebis vände på sig o tryckte med båda fötterna rakt ut 😅 

Annars mer och mer hunger! 

Hur känner du av din graviditet just nu?
  • Willsam
    mama1985 skrev 2023-12-12 07:00:11 följande:
    Hej! Vad synd! Hade gärna varit med i den. Kan dock tipsa om att det finns en öppen stor grupp på FB som jag hittade när jag letade efter den här. 

Det senaste som har hänt för mig är vad jag tror kan vara delade magmuskler (enligt min sjuksyrra-syster av symptom). Hade smärta i mage. Kändes som bebis vände på sig o tryckte med båda fötterna rakt ut 😅 

Annars mer och mer hunger! 

Hur känner du av din graviditet just nu?

Det lät inte skönt med magmusklerna 😳 det Kan ju vara ligamenten som känns eftersom magen växer o töjs så mycket. 

jag mår rätt bra. Känner bebis sparka ganska mycket o har precis kunnat känna det även med handen utanpå 😊
    men hel del sammandragninga, så ska lämna ett urinprov för att utesluta uvi. Men jag tror det handlar mycket om stress. är egenföretagare med allt vad det innebär så svårt att bara sluta stressa också. 

vad heter den andra gruppen på fb? 😀

• mama1985
    Willsam skrev 2023-12-12 21:02:05 följande:

Det lät inte skönt med magmusklerna 😳 det Kan ju vara ligamenten som känns eftersom magen växer o töjs så mycket. 

jag mår rätt bra. Känner bebis sparka ganska mycket o har precis kunnat känna det även med handen utanpå 😊
    men hel del sammandragninga, så ska lämna ett urinprov för att utesluta uvi. Men jag tror det handlar mycket om stress. är egenföretagare med allt vad det innebär så svårt att bara sluta stressa också. 

vad heter den andra gruppen på fb? 😀

Ja det kan det vara! Känner inget alls nu iaf så det är bra! 

Va mysigt med sparkar ❤ jo jag också. Men inte känt utanpå än. Har moderkakan i framvägg så tar lite extra tid tydligen. 

Ajdå jobbigt med stress! Blir det bättre efter jul kanske? Är det smärtsamma sammandragningar då eller bara att magen blir hård? 

Den heter "BF April 2024". 
  • Willsam
    mama1985 skrev 2023-12-13 21:39:16 följande:
    Ja det kan det vara! Känner inget alls nu iaf så det är bra! 

Va mysigt med sparkar ❤ jo jag också. Men inte känt utanpå än. Har moderkakan i framvägg så tar lite extra tid tydligen. 

Ajdå jobbigt med stress! Blir det bättre efter jul kanske? Är det smärtsamma sammandragningar då eller bara att magen blir hård? 

Den heter "BF April 2024". 
    Jag har också moderkakan i framvägg. men högt upp, så får sparkar på urinblåsan typ o i sidorna. Hade Det på känn innan RUL, just pga att jag inte kände nåt mitt på magen. Men idag kunde jag. Tom känna lite mitt på magen. Så man märker att det växer på snabbt därinne o benen blir starkare 🥰
    det har varit lite blandat med sammandragningarna. Just nu är det bara vanliga utan att det gör ont. Men haft dagar då det känts en del också.
    kul. Jag ska gå Med i den gruppen också 😀
Svar på tråden BF april 2024