• Anonym (Norra sthlm)

Gravid men han är upptagen

Vill inte dömas snälla utan skriver här
    för att då råd. Haft en relation med en man i ett år snart och fick nyss reda på att ja är gravid. 

har inte vetat att han varit upptagen speciellt länge och den infon jag fått har vart att det vart ganska oseriöst nu visar det sig efter att jag grottat att det finns ett barn också:( och att de bor ihop känner mig även utnyttjad och ledsen för jag jag inte så lätt att bli gravid och blev nu jätte glad har inget sagt än o vet inte alls vad ja ska säga eller göra känns bara förjävligt rent utsagt älskar honom o trodde de skulle va vi? kan kolla upp mer
    men vill ja veta mer blir bara ledsen han har ju ett ansvar med. 

tips önskas 😭😭❤️❤️

• Svar på tråden Gravid men han är upptagen
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Really)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-02-05 12:24:55 följande:
    Skönt för dig att du valde att behålla i alla fall. Nu är det du och bebben, skit i det andra.
    Är du klar med allt inför tillökningen, har du köpt alla saker, bestämt namn, vet du kön? Håller tummarna för en snabb och säker förlossning.
    Hur kan du avgöra om det är skönt för ts eller inte? Den här soppan lär ju pågå många år.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Really) skrev 2024-02-06 20:31:12 följande:
    Hur kan du avgöra om det är skönt för ts eller inte? Den här soppan lär ju pågå många år.
    Hon slipper ha en abort på sitt samhälle, och snart har hon ett barn. Annars hade hon kanske inte hunnit få något barn. Sedan blir det de två mot världen, och vill pappan inte vara involverad så får han i alla fall betala underhåll. Det går genom Försäkringskassan och TS bevöver inte bråka på honom om det, det gör myndigheten. 

När upprördheten har lagt sig, så kan det bli bra. Pappan kanske kommer runt, och det blir varannan vecka. Barnet och halvsyskonet kan få syskonkontakt. Om alla kontrahenter är hyfsat normala, så går det att fixa sådant här när dammet lagt sig. Samarbetet med pappans familj blir en vardag. Vi får hoppas det för TS, så hon får lite avlastning.
  • Anonym (Really)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-07 09:45:20 följande:
    Hon slipper ha en abort på sitt samhälle, och snart har hon ett barn. Annars hade hon kanske inte hunnit få något barn. Sedan blir det de två mot världen, och vill pappan inte vara involverad så får han i alla fall betala underhåll. Det går genom Försäkringskassan och TS bevöver inte bråka på honom om det, det gör myndigheten. 

När upprördheten har lagt sig, så kan det bli bra. Pappan kanske kommer runt, och det blir varannan vecka. Barnet och halvsyskonet kan få syskonkontakt. Om alla kontrahenter är hyfsat normala, så går det att fixa sådant här när dammet lagt sig. Samarbetet med pappans familj blir en vardag. Vi får hoppas det för TS, så hon får lite avlastning.
    Sjukt osunt att ha inställningen att det är jag och mitt barn mot världen.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Really) skrev 2024-02-06 20:31:12 följande:
    Eftersom HON ville ha barnet och han inte ville det, så måste det vara skönt att hon följde sitt hjärta och inte lyssnade på den otrogna skiten. 
    Huruvida det blir en soppa av allt är ju upp till fadern, TS är ok som ensamstående. Hon har ekonomi och boende och känner att detta är vad hon vill. Så det är skönt när man tar ett beslut som är det man vill och inte låter sig övertygas av andra.
  • Anonym (kul)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2024-02-04 16:41:47 följande:

Hon vet om graviditeten nu men reagerade knappt men ja hon vet osäker om hon ens tror på det. hon har raderat typ allt och blockerat mig så kan inte ens säga till honom vad som sker känns sådär när ja lovat hålla han uppdaterad. Jag klarar mig fint och behöll baby snart dax. 

Kul med update, TS!
    Hur går det?

Satsa på dig själv, räkna inte med pappan framöver, så spar du energi.
  • Anonym (kul)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-07 09:45:20 följande:

för en gångs skull håller jag med dig! 

+1
  • Anonym (Norra sthlm)

uppdatering 
    en fin liten bebis föddes för ca 2 år sedan nu som mår bra och allt har gått bra med mig och bebis.

däremot är pappan inte en del alls av vårt liv, inget som förvånar mig.
    han fick ett till barn nästan samtidigt - snyggt va.

sen har han krävt att ja ska säga att de va en gång bara ifall hans sambo frågar? dock inte pratat med henne hon verkar gå på allt han sagt. Dna test gjordes då han vägrade erkänn faderskap. 99,9%

ja så det var uppdateringen så att säga.. ja och bebis klarar oss fint 💕

• Anonym (JB)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2026-03-28 22:56:53 följande:

uppdatering 
    en fin liten bebis föddes för ca 2 år sedan nu som mår bra och allt har gått bra med mig och bebis.

sen har han krävt att ja ska säga att de va en gång bara ifall hans sambo frågar? dock inte pratat med henne hon verkar gå på allt han sagt. Dna test gjordes då han vägrade erkänn faderskap. 99,9%

Självklart ska du inte ljuga för hans skull. 

Jag hoppas barnet får underhåll. 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Norra sthlm) skrev 2026-03-28 22:56:53 följande:

uppdatering 

Grattis TS, bra att det går bra för er två. Njut av vårpromenader och besök på skansen.
    Hoppas aset betalat dig underhåll och sedan kan han hålla sig ur ert liv.
  • Anonym (Kajanders)
    Anonym (qwerty) skrev 2026-03-29 19:25:32 följande:
    Grattis TS, bra att det går bra för er två. Njut av vårpromenader och besök på skansen.
    Hoppas aset betalat dig underhåll och sedan kan han hålla sig ur ert liv.
    Försäkringskassan går in emellan och betalar underhåll, sen kräver kassan pappan på pengarna. TS behöver inte bekymra sig. 

Dock vore det bra om de kunde upprätthålla en anständig kontakt så att han kan betala extra de gånger det behövs, för någon skidresa eller dyr mobiltelefon. Och gärna träffa sitt barn ibland, barnet kommer att undra över sin pappa. Dessutom finns det halvsyskon som har rätt att veta om varandra.
  • Anonym (Separerad)
    Anonym (Kajanders) skrev 2026-03-30 14:17:54 följande:
    Försäkringskassan går in emellan och betalar underhåll, sen kräver kassan pappan på pengarna. TS behöver inte bekymra sig. 

Dock vore det bra om de kunde upprätthålla en anständig kontakt så att han kan betala extra de gånger det behövs, för någon skidresa eller dyr mobiltelefon. Och gärna träffa sitt barn ibland, barnet kommer att undra över sin pappa. Dessutom finns det halvsyskon som har rätt att veta om varandra.
    Försäkringskassan ser helst att föräldrarna sköter betalningen mellan sig själva. Sedan betalar de endast minimibeloppet, dvs det som är fastställt av beslutande organ. Det kan vara som så att pappan egentligen borde betala mer pga avsevärt högre lön tex. Dessutom är det hela inget som sker per automatik utan TS (eller annan förälder med barn boende mer än 50%) måste aktivt ansöka om det. 
Svar på tråden Gravid men han är upptagen