• Anonym (Mamma)

Presenter till exets nya?

Exmakens "nya" (om man nu är ny efter snart två år) fyllde år samma dag barnen skulle dit. Nu är han sur över att jag inte påminde barnen om att fixa presenter till henne.

Är det verkligen så orimligt? Han säger att han påminde också, men eftersom barnen är så disträa och har lätt för att glömma av ville han att jag skulle se till att de gjorde det.

• Svar på tråden Presenter till exets nya?
  • Anonym (O)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-22 19:24:49 följande:

Herregud, ge mig styrka. Nu är han arg IGEN, över att jag inte såg till att de fixade presenter till HANS födelsedag heller 🤦?♀️ han vill inte ha hemgjorda presenter, han vill att de ska köpa något. Igen - för pengarna de får av mig.

Bryr man sig om sina barn så blir man jätteglad för små teckningar, en smörkniv de gjort i slöjden eller en knycklig grytlapp.
    Att få sånt men vägra att sätta upp på väggen eller använda det kan sätta ljupa spår i barnen av att de inte duger eller blir sedda.
    Han är vuxen och kan köpa parfym eller strumpor eller vad han nu vill ha själv! Att få en present av ett barn som lagt timmar på att göra den själv är så mycket mer värt än att en annan vuxen ska hjälpa barnen att köpa något som de förmodligen aldrig hade valt själva.

Synd att han inte uppskattar sina egna barn. Viktigare att få precis vad man önskar sig. Stört.
  • Anonym (Bort med mansbebisar)
    Separationsmamman skrev 2025-03-26 23:47:37 följande:
    Tips till dit ex, så att han slipper vara arg. Nästa gång han vill ha presenter av barnen som du ska fixa, be honom SMS:a en önskelista + swisha pengar till dig. 

Tråkigt med ilskan mot dig!

Pepp till dig!
    Krama om dig själv. Det brukar min samtalsperson säga <3

Men alltså NEJ!!!
    Varför ska en man alltid slippa ta eget ansvar? Det är hans partner och således hans ansvar att fixa presenter med sina barn. Sånt här ska inte läggas på TS, mannens ex. 

• Separationsmamman
    Anonym (Bort med mansbebisar) skrev 2025-03-27 12:11:32 följande:

Men alltså NEJ!!!
    Varför ska en man alltid slippa ta eget ansvar? Det är hans partner och således hans ansvar att fixa presenter med sina barn. Sånt här ska inte läggas på TS, mannens ex. 

Det skulle vara ett (spydigt) skämt eftersom han blev arg på henne för att hon inte fixat köpta presenter till honom.

Jag håller med anonym, ovan, att det är konstigt att han inte blir glad över hemmagjorda presenter. Jag tycker det är just de presenterna som värmer mest <3
  • Hellishen

Fixade han presenter från barnen till dig när du fyllde år?

Och hur gamla är de där barnen?

Herregud, ge mig styrka. Nu är han arg IGEN, över att jag inte såg till att de fixade presenter till HANS födelsedag heller 🤦?♀️ han vill inte ha hemgjorda presenter, han vill att de ska köpa något. Igen - för pengarna de får av mig.

• EpicF

Då hade han ge de pengar och påminna om att köpa present till honom. Däremot kan du påminna de om att pappa fyller år. 

Men en fråga, varför var se inget du kunde hjälpa de med?

Personligen så betalar jag gärna presenter till barnens pappor, men vi har en bra relation. 
  • Anonym (Mamma)
    Hellishen skrev 2025-03-27 20:54:46 följande:

Fixade han presenter från barnen till dig när du fyllde år?

Och hur gamla är de där barnen?

Definitivt inte.

9-15.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2025-03-27 21:01:43 följande:
    Då hade han ge de pengar och påminna om att köpa present till honom. Däremot kan du påminna de om att pappa fyller år. 

Men en fråga, varför var se inget du kunde hjälpa de med?

Personligen så betalar jag gärna presenter till barnens pappor, men vi har en bra relation. 
    Det visste de redan, de ville inte köpa något och han ville ju inte ha någon hemgjort.
  • Anonym (Mamma4)

Nää varför ska du köpa något till dom även om de är nån som fyller år. De skulle ej köpa åt dej

• EpicF
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-27 21:08:13 följande:
    Det visste de redan, de ville inte köpa något och han ville ju inte ha någon hemgjort.
    Då får han skylla sig själv. 
  • EpicF
    Anonym (Mamma4) skrev 2025-03-27 21:10:25 följande:

Nää varför ska du köpa något till dom även om de är nån som fyller år. De skulle ej köpa åt dej

Varför skulle ts barn inte köpa present till henne?
  • Anonym (Mamma4)

Om den andra föräldern inte ens är snäll mot henne vilket stod längre upp så behöver väl inte föräldern köpa nåt tills hans nya. De är vad ja tycker .

• Anonym (Omg)

Men vilken skitgubbe. En vuxen man ska inte kräva några presenter av barnen eller dig. Han kan gå och handla vad han vill.

En förälder köper presenter till sina barn inget annat. Det är något allvarligt fel på den mannen. Låter som en förvuxen mans bebis.

• EpicF
    Anonym (Mamma4) skrev 2025-03-27 21:22:27 följande:

Om den andra föräldern inte ens är snäll mot henne vilket stod längre upp så behöver väl inte föräldern köpa nåt tills hans nya. De är vad ja tycker .

Igen, varför ska ts barn inte köpa födelsedagspresent till sin mamma?
  • Anonym (O)
    EpicF skrev 2025-03-27 22:22:41 följande:
    Igen, varför ska ts barn inte köpa födelsedagspresent till sin mamma?
    De köper inte till pappan?

Hoppas att ts får fina hemgjorda presenter från sina barn. Det får hon säkert eftersom hon visar glädje och uppskattning för vad hon får till skillnad från pappan.
  • Anonym (Tristattityd)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-27 21:08:13 följande:
    Good for them att de står på sig. Han förtjänar ingenting med de förbehåll han sätter för att slippa ge dem pengar.

Säg till honom att det är trist för honom att han behöver lida konsekvenser för sitt skitbeteende, men att han kan sluta besvära dig med det. Säg att de inte hade några pengar eftersom han inte fullföljt sin del av avtalet.

Stackars barnen som inte får någon tacksamhet för det de gjort till honom.
  • Anonym (Tristattityd)

Gissar att detta är samma loser som beslagtar och äter upp barnens chips som de fått med sig från mamman.

Svar på tråden Presenter till exets nya?