• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Olsdotter
    Jimmy75 skrev 2025-08-02 14:43:01 följande:

MYCKET bra svar "ersätta dessa frågor med konstruktiva frågor". Det är genom att ställa oss själva rätt sorts frågor som vi får mer önskvärda resultat. 

"Varför kan jag aldrig gå ner i vikt"? Svaret på den frågan kommer vara meningslöst eftersom man i frågastarten redan har etablerat att man inte kan gå ner i vikt. Det är vad vår hjärna kommer uppfatta och alla förslag som kommer kring hur man kan lösa det kommer man hitta sätt att antingen sabotera eller ge upp i förtid.

Bättre fråga: "Hur kan jag lära mig äta mer hälsosamt"? Positivt formulerad och målinriktad. kommer per automatik få konsekvensen att man går ner i vikt genom att följa svaren man får som kommer vara lättare på grund av formuleringen från början.

Generellt är "hur" ofta bättre än "varför" när det gäller förändring.

Kan säga att jag är själv "en ung snygg tjej" strax över 50 år och i det enligt vissa här oattraktiva infertila stadiet. Detta då min man är 11 år äldre än mig. Även för män är kvinnors åldrar relativa deras egna. 😉😂
  • Olsdotter

Min poäng med ovanstående är alltså att även TS kan bli en yngre snygg tjej åt någon, om det är det hon vill och detta handlar om avundsjuka.

Snarare handlar det antagligen om att TS jämför sig utifrån just anknytningen till exmannen, och att det är den hon behöver bryta.

• Jimmy75
    Olsdotter skrev 2025-08-02 14:58:13 följande:

Min poäng med ovanstående är alltså att även TS kan bli en yngre snygg tjej åt någon, om det är det hon vill och detta handlar om avundsjuka.

Snarare handlar det antagligen om att TS jämför sig utifrån just anknytningen till exmannen, och att det är den hon behöver bryta.

Det låter på trådstarten som att hon utvärderar sitt egenvärde utifrån att exmannen (vilket komiskt nog stavades om till yxmannen först) valt en mycket yngre partner som TS tycker är väldigt snygg. Kan ju finnas tusen olika skäl till det valet och som inte säger ett smack om TS egentligen. Den betydelsen och tolkningen är ju hennes egen...och till ingen nytta för henne.
  • Olsdotter
    Jimmy75 skrev 2025-08-02 15:04:56 följande:
    Det låter på trådstarten som att hon utvärderar sitt egenvärde utifrån att exmannen (vilket komiskt nog stavades om till yxmannen först) valt en mycket yngre partner som TS tycker är väldigt snygg. Kan ju finnas tusen olika skäl till det valet och som inte säger ett smack om TS egentligen. Den betydelsen och tolkningen är ju hennes egen...och till ingen nytta för henne.
    Exakt 
  • Anonym (A)
    Olsdotter skrev 2025-08-02 14:55:16 följande:
    Kan säga att jag är själv "en ung snygg tjej" strax över 50 år och i det enligt vissa här oattraktiva infertila stadiet. Detta då min man är 11 år äldre än mig. Även för män är kvinnors åldrar relativa deras egna. 😉😂
    Är du 51 år gammal och känner dig som en "tjej"?
  • Olsdotter
    Anonym (A) skrev 2025-08-02 17:27:35 följande:
    Bra försök att styra bort från poängen!
  • Tecum
    Anonym (Suck..) skrev 2025-08-01 02:16:58 följande:
    Finns en liten grupp med kvinnohatande män på forumet som utger sig för att själva vara kvinnor i vissa trådar. Väldigt vanligt att de också går under typiska kvinnonamn, som ett slags överdrivet sätt att försöka dölja för oss andra att det egentligen är en man där bakom kontot.

Deras syften med lurendrejeriet är ofta att klanka ner på kvinnor i en viss ålder, då de vet mycket väl att många kvinnliga medlemmar på forumet är 40+. Därför hittar de på en kvinnlig persona i försök att övertyga riktiga kvinnor härinne att de inte längre är så attraktiva efter en specifik åldersiffra. 

Samma "kvinnor" är också precis lika benägna att framhäva män som mer attraktiva och att dessa skulle ha en längre fysisk peak än kvinnor, trots att det inte finns något som talar för detta i verkligheten.

Och ja, du kom med en bra och nyanserad poäng där, ang. utseende och ålder. De kvinnoföraktande trollen har en svartvit syn på ungdom och tycks tro att alla under en viss ålder skulle vara snygga och fräscha, per automatik, och riktigt så enkelspårigt är det ju inte om man ser sig omkring. 

Gener spelar en viss roll. Carin Da Silva är en kvinna med fina, latinamerikanska gener och hudkvalitet. Skulle inte säga att hon har åldrats nåt särskilt mellan 25-41, vilket är hennes nuvarande ålder. Sen vet jag inte om hon möjligen gjort några skönhetsingrepp. Hon ser naturlig ut i mina ögon iallafall. 

Jag skulle säga att kvinnors utseenden förändras mer märkbart när de hamnar i menopaus, och även den processen kan skjutas upp, med hjälp av östrogenbehandlingar. 
    Ja det är tråkigt med dessa troll som hittar på en massa skit och dissar äldre kvinnor. Finns även män som vill provocera som skriver såna lögner.

Men än värre är att vissa kvinnor tror på detta och skriver dumheter som "män vill bara ha yngre kvinnor buhu", eller "jag kan inte hitta någon för alla män söker bara 20-åringar buhu". Detta är rent dravel, de göder bara trollen och gör andra kvinnor osäkra.

Så ni kvinnor som passerar klimakteriet, kom ihåg att ni är alldeles underbara och att de absolut flesta män i er ålder tycker detsamma!
  • Anonym (hm)
    Tecum skrev 2025-07-31 18:35:42 följande:
    I förra veckans nummer av Året Runt finns en artikel om vinexperten Richard Juhlin, känd för sitt fantastiska luktsinne. Men han kan inte bara känna skillnad på viner utan även mindre behagliga dofter. Han har svårt att resa med flyg och åker aldrig kommunalt då vissa människor har en så obehaglig doft att han mår dåligt. Dessutom påstår han sig kunna känna på doften om en kvinna har ÄL. Och om han kan känna det medvetet kan säkert andra män känna det omedvetet, som en kvarleva från apmänniskotiden. 
    Jag tror helt klart du är något på spåren. Det är ganska intressant. 
  • Anonym (Suck..)

Du skrev att kvinnor inte förlorar fertilitet efter 40, så jo, tydligen var jag tvungen att upplysa dig om att kvinnors fertilitet minskar KRAFTIGT efter 35, i allmänhet. Jag har aldrig påstått att fertiliteten måste påverka utseendet, men faktum kvarstår: män attraheras mest av yngre kvinnor, inte äldre. Män attraheras mest av kvinnor i 20-årsåldern, inte kvinnor som är 40. Kvinnor i 40-årsåldern signalerar i allmänhet inte ungdomlighet, eftersom man inte längre är någon ungdom vid den åldern. 

Nej. Den forskningen visar att män attraheras av kvinnor i 20-årsåldern mest. Det gäller män i alla åldrar. Att du försöker säga emot den forskningen är bara pinsamt. Acceptera att män föredrar yngre kvinnor, det är så enkelt. Inget du kommer kunna förändra. Spelar ingen roll, alla åldras, oavsett vilka vanor och vilket liv du lever så kommer du ändå inte se ut som 20 när du är 40. Haha, du måste skämta. En kvinna som levt ett väldigt hälsosamt liv kommer inte se annorlunda ut när hon är 45 jämfört med när hon var 25? Jag dör av garv. Du är så okunnig och pinsam att man tycker synd om dig. Jag kan bara beklaga.

Jaså? Fram med bevis på att jag är en man då. Eller har du kanske inga? Det är bara dina egna teorier? Du vet, det är skillnad på fakta och gissningar.  Men, för mig får du gärna tro vad du än vill. Det gör ingen skillnad. 

Du läser som en kratta. Jag har aldrig påstått att kvinnors fertilitet inte sjunker. Jag sa enbart att kvinnor över 40 inte förlorar förmågan att skaffa barn och att de ännu är fertila i den åldern. 

Nej, det är inget faktum. Däremot kan det stämma att män dras till kvinnor med ett ungt och fräscht yttre och detta kan även kvinnor över 40 ha. Det är inte så att män kan avgöra åldern på alla snygga kvinnor de ser ute på gatan. På samma sätt så kan unga kvinnor se slitna och ofräscha ut om de inte tar hand om sig. Eller om de är predisponerade till tidigt åldrande vilket ligger i generna till viss del.

Jag har redan påpekat för dig om bristerna i den undersökningen. Män som ser random kvinnor på stan kan som sagt inte avgöra ålder på de kvinnor de tycker är snygga. Om det är såna kvinnor denna undersökning bygger på.

Nej, jag skämtar inte. Det är din klena och fördomsfulla kvinnosyn som förtjänar det enda skrattet här, höhö! 

Nej, du är den enda pinsamma här med ditt låga och uppenbara förakt för kvinnor. Du vet inte vad du pratar om då du har noll kunskap i hur man tar hand om sig på ett naturligt sätt och håller sig ung även efter 40. Bara för att du säckat ihop och åldrats i förtid pga undermåligt leverne så betyder det inte att alla andra skulle följa ditt exempel. 

Det är så uppenbart på din kvinnofientliga attityd som lyser genom alla dina spydiga inlägg. Ingen normal kvinna skriver på det sättet om sina medsystrar. Och jag tror inte, jag vet. 
    Tecum skrev 2025-08-02 19:48:50 följande:
    Ja det är tråkigt med dessa troll som hittar på en massa skit och dissar äldre kvinnor. Finns även män som vill provocera som skriver såna lögner.

Men än värre är att vissa kvinnor tror på detta och skriver dumheter som "män vill bara ha yngre kvinnor buhu", eller "jag kan inte hitta någon för alla män söker bara 20-åringar buhu". Detta är rent dravel, de göder bara trollen och gör andra kvinnor osäkra.

Så ni kvinnor som passerar klimakteriet, kom ihåg att ni är alldeles underbara och att de absolut flesta män i er ålder tycker detsamma!
    Och båda grupper är förmodligen lika avvisade av kvinnor i just 40-årsåldern. Nånstans vill de väl ta ut sin hämnd, de fåntrattarna.

Ja, det finns väl de kvinnor som går på de misogyna männens hatlögner. Tur att det finns de som ser igenom deras lögner och catfishande trolleri. Alltid lika roligt att avslöja deras bluffande. 

Kvinnor kan vara vackra även i klimakteriet, det tror jag också. Särskilt om de tar hand om sig. Gäller för alla åldrar förresten.

• Anonym (Vi_kvinnor)

Samtidigt är det ju inte desto mindre sant. Många medelålders män vill faktiskt ha yngre kvinnor. Även de som har direkt motbjudande utseenden tror att de har någon chans på yngre snyggingar, det ser man ju på alla gubbar som gillar yngre kvinnors selfies på sociala medier. Väldigt skrattretande när de låter sig luras av uppenbara fejkprofiler dock, men det säger en del om hur korkade många (inte alla) män är.
  • En glad tjej
    Jag är 47 år, kvinna och säger ofta tjej om mig själv. Säger också kvinna ibland. Jag känner mig inte som någon som blir 50 om några år, verkligen inte. Jag är ung i sinnet.
  • Olsdotter

Det florerar massor av tips till män angående hur de ska kunna få vaginakänsla vid onani. Ett handlar om att drapera ljummen bacon runt stoltheten. Lägg till att män ligger med hönor och kor om det kniper (finns studier även på annat som händer när män saknar kvinnor)!

Den enda rimliga slutsatsen är att som kvinna är man alltid attraktiv för män, speciellt om man vårdar sig och inte blir en uttråkig typ. "Du är ursexig" bör översättas med "du är hetare än ett paket bacon".

Trollen i tråden är väl bittra över att de som medelålders män har det så mycket svårare än kvinnor i samma ålder 😂
  • VickanD
    Anonym (Suck..) skrev 2025-08-04 05:22:47 följande:
    Du läser som en kratta. Jag har aldrig påstått att kvinnors fertilitet inte sjunker. Jag sa enbart att kvinnor över 40 inte förlorar förmågan att skaffa barn och att de ännu är fertila i den åldern. 

Nej, det är inget faktum. Däremot kan det stämma att män dras till kvinnor med ett ungt och fräscht yttre och detta kan även kvinnor över 40 ha. Det är inte så att män kan avgöra åldern på alla snygga kvinnor de ser ute på gatan. På samma sätt så kan unga kvinnor se slitna och ofräscha ut om de inte tar hand om sig. Eller om de är predisponerade till tidigt åldrande vilket ligger i generna till viss del.

Jag har redan påpekat för dig om bristerna i den undersökningen. Män som ser random kvinnor på stan kan som sagt inte avgöra ålder på de kvinnor de tycker är snygga. Om det är såna kvinnor denna undersökning bygger på.

Nej, jag skämtar inte. Det är din klena och fördomsfulla kvinnosyn som förtjänar det enda skrattet här, höhö! 

Nej, du är den enda pinsamma här med ditt låga och uppenbara förakt för kvinnor. Du vet inte vad du pratar om då du har noll kunskap i hur man tar hand om sig på ett naturligt sätt och håller sig ung även efter 40. Bara för att du säckat ihop och åldrats i förtid pga undermåligt leverne så betyder det inte att alla andra skulle följa ditt exempel. 

Det är så uppenbart på din kvinnofientliga attityd som lyser genom alla dina spydiga inlägg. Ingen normal kvinna skriver på det sättet om sina medsystrar. Och jag tror inte, jag vet. 

Och båda grupper är förmodligen lika avvisade av kvinnor i just 40-årsåldern. Nånstans vill de väl ta ut sin hämnd, de fåntrattarna.

Ja, det finns väl de kvinnor som går på de misogyna männens hatlögner. Tur att det finns de som ser igenom deras lögner och catfishande trolleri. Alltid lika roligt att avslöja deras bluffande. 

Kvinnor kan vara vackra även i klimakteriet, det tror jag också. Särskilt om de tar hand om sig. Gäller för alla åldrar förresten.

Fast nej, det du skriver är en väldig förenkling av det hela. Kvinnors fertilitet är i allmänhet väldigt låg vid 40-årsålder. Den har inte bara sjunkit lite, utan kraftigt. Visst finns det ändå de som lyckas, men i allmänhet är chansen väldigt låg. Spelar ingen roll vad du försöker få det till, detta är fakta. ?Att de ännu är fertila i den åldern? är alltså en väldig förenkling av det hela. Visst kan det gå, men chansen är inte stor alls.

Jo, det är ett faktum. Jag föreslår att du läser artikeln jag länkade igen, eller så kan jag leta fram en annan åt dig. Det du säger är däremot inget faktum alls och du kommer inte ens med några vetenskapliga belägg för det du säger. Du verkar tro att man ska ta det du säger som fakta, men så är det inte. Jag har länkat till artiklar och forskning, du har ingenting. Vilka kvinnor i 40-årsåldern har ett ungt och fräscht yttre som en kvinna i 20-årsåldern? Visa mig. ALLA åldras, och även om det går snabbare för vissa än för andra så går det inte att förhindra. Har aldrig mött någon som har sett likadan ut vid 40 som de gjorde när de var runt 20. Ingen har påstått att kvinnor inte kan se fräscha ut vid 40, men att de ser ut som 20-åringar? Verkligen inte. Män attraheras av ungdomlighet, ett ungt utseende, och detta stämmer i allmänhet bättre in på 20-åringar än 40-åringar. Att det råkar finnas en del 40-åringar som ser bättre ut än ovårdade 20-åringar säger ingenting. Det är bara undantag. Det finns alltid undantag. 

Hur vet du att det är sådana kvinnor den undersökningen bygger på? Du skriver OM. Du drar alltså dina egna slutsatser. The findings are similar to data culled from the dating website OKCupid, which found that male users of the site of all ages, by far, are looking for women in their early-20s. - utdrag ur artikeln. Det du säger stämmer alltså inte.

Spelar ingen roll om man tar hand om sig själv vid 40, hur sunt man än lever så kommer man ändå inte se ut som man gjorde när man var 20. Om man nu inte har använt sig av plastikoperationer. Alla åldras. Man kan absolut se något yngre ut, men 20 år yngre? Nej. Visa mig konkreta exempel, annars är det ingen idé att lyssna på dig då du uppenbarligen inte har något konkret att komma med.

Att konstatera fakta är inte att vara kvinnofientlig, men bra försök. Utifrån dina inlägg så framstår du som väldigt kränkt och otrevlig. Vidare har du ingen som helst fakta att backa upp dina påståenden med, vilket gör att dina inlägg framstår som rena lögner och spekulationer. Du kan aldrig vinna på det sättet. Stackare. Jag eftersökte bevis på att jag är en man. Vet du vad det ordet betyder? Under inlägg 245 pratar du om att det inte finns några vetenskapliga bevis för att män skulle peaka senare än kvinnor - men du själv har inga som helst bevis för att jag är en man. Det du säger är inget värt så länge du inte har fakta att komma med. Konkreta bevis. Dina antaganden och gissningar är tyvärr inte desamma som fakta. 

För övrigt så ser jag inte alla kvinnor som mina medsystrar bara för att jag själv är kvinna. Fakta är fakta, oavsett vilket kön man har. Det finns dåliga kvinnor, precis som att det finns dåliga män. Finns ingen anledning för mig att hålla med alla kvinnor i varje läge bara för att jag själv är kvinna. Tillåt mig skratta. Du däremot, framstår som väldigt kvinnofientlig då du direkt tror att en kvinna som uttrycker sig på ett visst sätt och har sina egna åsikter måste vara en man. För en kvinna kan inte ha sina egna åsikter, hon måste hålla med alla andra kvinnor. Dör av garv. 

• Anonym (Gammal i gamet)
    Min mamma som är 70+ går också ut med tjejgänget, och även 60+ och 50+ i min omgivning.

Det ordet har helt enkelt ändrat betydelse, men det hade du visst missat.
  • Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Gammal i gamet) skrev 2025-08-04 18:16:19 följande:
    Min mamma som är 70+ går också ut med tjejgänget, och även 60+ och 50+ i min omgivning.

Det ordet har helt enkelt ändrat betydelse, men det hade du visst missat.
    Nä, den ursprunliga betydelsen av ordet har inte ändrats.

Det som har hänt är att kvinnors desperata komplex över sitt åldrande i och med det existerande ungdomsidealet har fått genomslaget att äldre kvinnor kallar sig tjejer. 

Alla andra kallar dem ff tanter eller kärringar, ungefär som kvinnor här inne kategoriskt kallar män över 40 år för "gubbar".

Det falska spelet går alltså ut på att försöka kleta så mycket ålderdom på andra medan man själv inbillar sig att man är nästa ungdom fortfarande. 
  • Anonym (hm)
    Olsdotter skrev 2025-08-02 14:58:13 följande:

Eller själv skaffa en yngre man. Det finns väldigt många intresserade yngre män i mitt liv. Jag är oftast själv intresserad av jämnåriga, men jag menar att möjligheten absolut finns.
  • Olsdotter
    Anonym (hm) skrev 2025-08-09 16:26:53 följande:
    Eller själv skaffa en yngre man. Det finns väldigt många intresserade yngre män i mitt liv. Jag är oftast själv intresserad av jämnåriga, men jag menar att möjligheten absolut finns.
    Absolut, jag upplever samma sak. Det är många yngre män som intresserar sig för mig också, 25 år yngre liksom 5 år yngre, även om jag absolut skulle säga att jag får mindre uppmärksamhet av män nu än då jag var 25. Själv har jag alltid intresserat mig för män som är en bra bit äldre än mig, tyvärr får jag säga då jag antagligen blir änka en dag och då lär ha uppnått en ålder där pigga män mycket äldre än jag lär vara svårfunna 😂

Hur som helst, så är det något område vi kvinnor har det förspänt vad gäller att få det vi vill så är det området romantiska relationer.

Förstår dock absolut TS:
    Det är alltid tufft att bli lämnad för någon annan, och ju mer olik denna är en själv desto mer frågar man sig varför. Det är naturligt. Samtidigt behöver man komma till insikt om att andra människors val och beslut inte har med en själv att göra.

Skulle tex jag välja att lämna min man för någon 25 år yngre än mig så skulle det då rakt inte bero på att han blivit för gammal, eller att han inte längre presterade som förr mm mm... Det hade antagligen helt enkelt berott på att mina känslor svalnat och att jag sedan fallit för den nya. Att jag då fallit för den nya skulle inte ha med min man att göra.
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej