Anonym (Suck..) skrev 2025-08-04 05:22:47 följande:
Du läser som en kratta. Jag har aldrig påstått att kvinnors fertilitet inte sjunker. Jag sa enbart att kvinnor över 40 inte förlorar förmågan att skaffa barn och att de ännu är fertila i den åldern.
Nej, det är inget faktum. Däremot kan det stämma att män dras till kvinnor med ett ungt och fräscht yttre och detta kan även kvinnor över 40 ha. Det är inte så att män kan avgöra åldern på alla snygga kvinnor de ser ute på gatan. På samma sätt så kan unga kvinnor se slitna och ofräscha ut om de inte tar hand om sig. Eller om de är predisponerade till tidigt åldrande vilket ligger i generna till viss del.
Jag har redan påpekat för dig om bristerna i den undersökningen. Män som ser random kvinnor på stan kan som sagt inte avgöra ålder på de kvinnor de tycker är snygga. Om det är såna kvinnor denna undersökning bygger på.
Nej, jag skämtar inte. Det är din klena och fördomsfulla kvinnosyn som förtjänar det enda skrattet här, höhö!
Nej, du är den enda pinsamma här med ditt låga och uppenbara förakt för kvinnor. Du vet inte vad du pratar om då du har noll kunskap i hur man tar hand om sig på ett naturligt sätt och håller sig ung även efter 40. Bara för att du säckat ihop och åldrats i förtid pga undermåligt leverne så betyder det inte att alla andra skulle följa ditt exempel.
Det är så uppenbart på din kvinnofientliga attityd som lyser genom alla dina spydiga inlägg. Ingen normal kvinna skriver på det sättet om sina medsystrar. Och jag tror inte, jag vet.
Tecum skrev 2025-08-02 19:48:50 följande:
Ja det är tråkigt med dessa troll som hittar på en massa skit och dissar äldre kvinnor. Finns även män som vill provocera som skriver såna lögner.
Men än värre är att vissa kvinnor tror på detta och skriver dumheter som "män vill bara ha yngre kvinnor buhu", eller "jag kan inte hitta någon för alla män söker bara 20-åringar buhu". Detta är rent dravel, de göder bara trollen och gör andra kvinnor osäkra.
Så ni kvinnor som passerar klimakteriet, kom ihåg att ni är alldeles underbara och att de absolut flesta män i er ålder tycker detsamma!
Och båda grupper är förmodligen lika avvisade av kvinnor i just 40-årsåldern. Nånstans vill de väl ta ut sin hämnd, de fåntrattarna.
Ja, det finns väl de kvinnor som går på de misogyna männens hatlögner. Tur att det finns de som ser igenom deras lögner och catfishande trolleri. Alltid lika roligt att avslöja deras bluffande.
Kvinnor kan vara vackra även i klimakteriet, det tror jag också. Särskilt om de tar hand om sig. Gäller för alla åldrar förresten.
Fast nej, det du skriver är en väldig förenkling av det hela. Kvinnors fertilitet är i allmänhet väldigt låg vid 40-årsålder. Den har inte bara sjunkit lite, utan kraftigt. Visst finns det ändå de som lyckas, men i allmänhet är chansen väldigt låg. Spelar ingen roll vad du försöker få det till, detta är fakta. ?Att de ännu är fertila i den åldern? är alltså en väldig förenkling av det hela. Visst kan det gå, men chansen är inte stor alls.
Jo, det är ett faktum. Jag föreslår att du läser artikeln jag länkade igen, eller så kan jag leta fram en annan åt dig. Det du säger är däremot inget faktum alls och du kommer inte ens med några vetenskapliga belägg för det du säger. Du verkar tro att man ska ta det du säger som fakta, men så är det inte. Jag har länkat till artiklar och forskning, du har ingenting. Vilka kvinnor i 40-årsåldern har ett ungt och fräscht yttre som en kvinna i 20-årsåldern? Visa mig. ALLA åldras, och även om det går snabbare för vissa än för andra så går det inte att förhindra. Har aldrig mött någon som har sett likadan ut vid 40 som de gjorde när de var runt 20. Ingen har påstått att kvinnor inte kan se fräscha ut vid 40, men att de ser ut som 20-åringar? Verkligen inte. Män attraheras av ungdomlighet, ett ungt utseende, och detta stämmer i allmänhet bättre in på 20-åringar än 40-åringar. Att det råkar finnas en del 40-åringar som ser bättre ut än ovårdade 20-åringar säger ingenting. Det är bara undantag. Det finns alltid undantag.
Hur vet du att det är sådana kvinnor den undersökningen bygger på? Du skriver OM. Du drar alltså dina egna slutsatser. The findings are similar to data culled from the dating website OKCupid, which found that male users of the site of all ages, by far, are looking for women in their early-20s. - utdrag ur artikeln. Det du säger stämmer alltså inte.
Spelar ingen roll om man tar hand om sig själv vid 40, hur sunt man än lever så kommer man ändå inte se ut som man gjorde när man var 20. Om man nu inte har använt sig av plastikoperationer. Alla åldras. Man kan absolut se något yngre ut, men 20 år yngre? Nej. Visa mig konkreta exempel, annars är det ingen idé att lyssna på dig då du uppenbarligen inte har något konkret att komma med.
Att konstatera fakta är inte att vara kvinnofientlig, men bra försök. Utifrån dina inlägg så framstår du som väldigt kränkt och otrevlig. Vidare har du ingen som helst fakta att backa upp dina påståenden med, vilket gör att dina inlägg framstår som rena lögner och spekulationer. Du kan aldrig vinna på det sättet. Stackare. Jag eftersökte bevis på att jag är en man. Vet du vad det ordet betyder? Under inlägg 245 pratar du om att det inte finns några vetenskapliga bevis för att män skulle peaka senare än kvinnor - men du själv har inga som helst bevis för att jag är en man. Det du säger är inget värt så länge du inte har fakta att komma med. Konkreta bevis. Dina antaganden och gissningar är tyvärr inte desamma som fakta.
För övrigt så ser jag inte alla kvinnor som mina medsystrar bara för att jag själv är kvinna. Fakta är fakta, oavsett vilket kön man har. Det finns dåliga kvinnor, precis som att det finns dåliga män. Finns ingen anledning för mig att hålla med alla kvinnor i varje läge bara för att jag själv är kvinna. Tillåt mig skratta. Du däremot, framstår som väldigt kvinnofientlig då du direkt tror att en kvinna som uttrycker sig på ett visst sätt och har sina egna åsikter måste vara en man. För en kvinna kan inte ha sina egna åsikter, hon måste hålla med alla andra kvinnor. Dör av garv.