• Anonym (Kan alltid bli vackrare)

Hur blir en kvinna mest attraktiv?

Frågan riktar sig till män.

Om du väljer 3 åtgärder en kvinna kan göra för att bli mer attraktiv, vilka 3 väljer du? Gradera helst.

Vilka 3 egenskaper hos kvinnor är mest frånstötande eller minst attraktiva?

Frågorna kan gälla både yttre och inre egenskaper, men ska bara röra sådant kvinnan själv kan förändra. T.ex. längden eller fotstorlek kan hon inte ändra och är därför inte att betrakta som alternativ i den här frågan.

• Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?
  • Anonym (x)
    Anonym (Svanken) skrev 2025-06-30 19:28:44 följande:
    Men nu är vi flera kvinnor bara i den här tråden som skriver samma sak.
    Nu finns det ju många fler kvinnor i Sverige än de som skrivit i den här tråden. För att kunna säga någonting om hur det ligger till så behövs en mer vetenskaplig kartläggning än så.
  • Anonym (snyggast)
    Anonym (Kan alltid bli vackrare) skrev 2025-06-30 22:11:14 följande:

Flera män har skrivit att långt hår är attraktivt.

Hur långt ska håret vara för att anses attraktivt på en kvinna?

Tycker lagom är snyggast, typ vid skulderbladen. Viktigast att det är vårdat, gillar inte ovårdat, tunt eller stripigt långt hår.

Kortast till axlarna! Annars e det oattraktiv kärringfrissa!
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 15:02:31 följande:

Automatiskt eller ej, att lägga in egna tolkningar handlar om ens inställning och det väljer man själv.

Bra att du konstaterar att du inte är någon talesperson för hur de flesta kvinnor tolkar texter.

Nej, det gör man inte som sagt då det sker automatiskt eftersom vissa ord har specifika betydelser för folk, rent allmänt. 
  • Anonym (x)

Även om en tolkning som man själv lägger in i vad andra skriver sker automatiskt så sker den automatiskt för att man en gång valt att tycka att vissa ord har vissa betydelser, i det här fallet att en omhändertagande person betyder en person som är en extramamma. Det är en egen slutsats som man dragit.

Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 15:28:11 följande:
    Nej, det gör man inte som sagt då det sker automatiskt eftersom vissa ord har specifika betydelser för folk, rent allmänt. 
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 15:40:11 följande:

Även om en tolkning som man själv lägger in i vad andra skriver sker automatiskt så sker den automatiskt för att man en gång valt att tycka att vissa ord har vissa betydelser, i det här fallet att en omhändertagande person betyder en person som är en extramamma. Det är en egen slutsats som man dragit.

Vad du tjatar, tröttsamt. Nej, det handlar inte om val utan om vad man har fått lära sig av erfarenhet och i vissa fall även varningar från andra. Därav att det sker på automatik. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 15:53:11 följande:
    Vad du tjatar, tröttsamt. Nej, det handlar inte om val utan om vad man har fått lära sig av erfarenhet och i vissa fall även varningar från andra. Därav att det sker på automatik. 
    Och vad man tar till sig på de sätten du räknar upp det väljer man. Man väljer om man sväljer det helt eller om man tänker att det måste inte gälla alla alltid.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 16:37:58 följande:
    Och vad man tar till sig på de sätten du räknar upp det väljer man. Man väljer om man sväljer det helt eller om man tänker att det måste inte gälla alla alltid.
    Skulle inte säga att det är ett val utan nåt som sker på ren instinkt. Precis som med så mycket annat. Kan du sluta nu? Det börjar bli väldigt tröttsamt som redan påpekat. Och jag kommer inte att ge dig nåt medhåll ändå. Du får acceptera att jag inte tycker som du.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 16:40:55 följande:
    Skulle inte säga att det är ett val utan nåt som sker på ren instinkt. Precis som med så mycket annat. Kan du sluta nu? Det börjar bli väldigt tröttsamt som redan påpekat. Och jag kommer inte att ge dig nåt medhåll ändå. Du får acceptera att jag inte tycker som du.
    Fast hur man tänker om vad andra menar sker inte på någon instinkt om man inte vill det. Man kan välja att ifrågasätta sina förutfattade meningar och tänka att det man sett gäller i fall tidigare måste inte gälla för alla alltid.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 16:50:29 följande:
    Fast hur man tänker om vad andra menar sker inte på någon instinkt om man inte vill det. Man kan välja att ifrågasätta sina förutfattade meningar och tänka att det man sett gäller i fall tidigare måste inte gälla för alla alltid.
    Jo, många gånger gör det detta. Mönster som ses utan att man ens tänker på det. Och att generalisera är också något som sker per automatik och på instinkt. Jag vet att det är så och du behöver inte försöka övertala mig till att tro nåt annat så sluta med det.
  • Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 17:31:49 följande:
    Jo, många gånger gör det detta. Mönster som ses utan att man ens tänker på det. Och att generalisera är också något som sker per automatik och på instinkt. Jag vet att det är så och du behöver inte försöka övertala mig till att tro nåt annat så sluta med det.
    Ja visst är det lätt att generalisera utifrån sina tidigare erfarenheter men fortfarande man väljer själv om man vill ifrågasätta sina förutfattade meningar. Man väljer själv om man tolkar sin omvärld med ett öppet eller inskränkt sinne.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 17:49:02 följande:
    Ja visst är det lätt att generalisera utifrån sina tidigare erfarenheter men fortfarande man väljer själv om man vill ifrågasätta sina förutfattade meningar. Man väljer själv om man tolkar sin omvärld med ett öppet eller inskränkt sinne.
    Nej, det är inte ett val som sagt utan instinkt, generalisering och erfarenheter.
  • Anonym (Manx)

Utseendet är viktigt för att jag ska bli intresserad. 

Humor, glimten i ögat 

Ta han om sig, välvårdade fötter är ett krav. 

• Anonym (x)
    Anonym (Nakt) skrev 2025-07-01 17:51:56 följande:
    Nej, det är inte ett val som sagt utan instinkt, generalisering och erfarenheter.
    Jo man kan välja att ifrågasätta sina förutfattade meningar om man vill. Det finns de som gör valet att tänka på att ha ett mer öppet sinne och inte låta de gamla generaliseringarna styra längre. Det handlar om att aktivt välja inställning.
  • Anonym (Nakt)
    Anonym (x) skrev 2025-07-01 18:01:13 följande:
    Jo man kan välja att ifrågasätta sina förutfattade meningar om man vill. Det finns de som gör valet att tänka på att ha ett mer öppet sinne och inte låta de gamla generaliseringarna styra längre. Det handlar om att aktivt välja inställning.
    Det handlar inte om förutfattade meningar eller val som sagt. Generaliseringar och instinkter finns av en anledning och de har sällan fel.
Svar på tråden Hur blir en kvinna mest attraktiv?