• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (D)

Ungefär 1 vuxen person av hundra har inte haft sex med någon annan. Det var en stor undersökning nyligen i Storbrittanien som visade det.

Om man ser till hela den gruppen hade de som inte haft sex lite högre utbildning än genomsnittet.
    De drack mindre alkohol än andra (genomsnittligt)
    De hade fått glasögon tidigare än andra (!)
    De rökte mindre än genomsnittet
    De var fler sådana personer i områden där det fanns stora inkomstskillnader.
    De hade oftare mentala problem än genomsnittet.
    Ca 15 % verkade förklaras med vissa medfödda genkombinationer.

Artikeln beskrev också hur en terapeut hade jobbat med en sådan person för att den personen skulle våga inleda en sexuell relation.

Sedan till dem som lider av detta: Det kanske inte alltid brukar vara superbra sex första gången man är sexuellt tillsammans med någon. Det brukar fungera bäst när man har lärt känna varandra lite mer och vet vad den andra tycker om. Man får fråga sig fram 

Så det är viktigare att börja och försöka sig fram. Ibland med LITE alkohol, som gör att man vågar. 

• Anonym (abc)
    Anonym (Fortsätt vända!) skrev 2025-10-14 18:06:58 följande:
    Fast nu svarade du ju inte på frågan.

Vänd på det, vad anser män om en kvinna som är 40 år och aldrig haft en pojkvän?
    Tycker män att det är skumt och vill dom dejta en sådan kvinna?

Vad anser män om män som vid 40 år aldrig haft en flickvän?

Du skriver bara vad kvinnor anser om män och kvinnor som aldrig haft en pojk resp flickvän.

Då kan du väl svara på vad du anser män tycker om kvinnor resp män vid 40 års ålder som inte haft en flick resp pojkvän.

Eftersom du skriver vad kvinnor tycker vore det intressant att om du kunde skriva vad du anser att män tycker.

Du måste ju ha en tanke om män anser när du vet vad kvinnor anser.
    starta en tråd om det så kanske jag svarar där.
  • Anonym (Fortsätt vända!)
    Anonym (abc) skrev 2025-10-14 18:14:31 följande:
    starta en tråd om det så kanske jag svarar där.
    Så du har starka åsikter om vad kvinnor anser men kan inte skriva vad du har för åsikter om vad män anser?

Det är lite konstigt faktiskt!!!!!
    Man undrar ju varför du inte kan skriva vad  du anser män tycker..
    Vad är orsaken???????

Starta ny tråd????
    Visst ts frågade vad kvinnor anser om 40 åriga män som inte har haft en flickvän så det är trådens ämne men det var ju du som vände på det och skrev vad kvinnor anser om kvinnor så du ändrade frågeställningen och då är det konstigt när du tycker att man ska starta en ny tråd.
    När du ändrar måste man ju få fråga om andra ändringar.
    Varför ska det vara svårt att svara på?
  • Anonym (D&G)
    Anonym (Beror) skrev 2025-08-18 11:18:08 följande:
    Många män tror att det räcker med att vara "sig själv", dvs gå hemma i mjukbyxor, ölmage och rapa och fisa och ändå kunna attrahera kvinnor. "Den bästa versionen av sig själv" vet många män inte ens vad det innebär.
    Jag hatar verligen mjukisbrallor på män. Total turnoff. Bläääk.
  • Anonym (Fabbe)

TS - Det första du säger behöver inte vara att du aldrig haft en flickvän. Det känns troligen mycket värre för dig personligen än vad andra uppfattar. 

Ta inte alla hundraelva råd av olika kvinnor hur du ska vara eftersom du bara blir förvirrad. Kvinnor tycker nämligen olika.

Det första du ska göra är att börja träna om du inte gör det. Det ger självkänsla och lite energiboost. Sen försöker du utsätta dig för olika social situationer med kvinnor för att träna och det kommer göra att du är mer naturlig i dialogen med kvinnor. Det är helt ok att misslyckas då och då, det gör alla. Lycka till!

• Anonym (Beror)
    Anonym (abc) skrev 2025-10-14 17:29:46 följande:

Sådana här trådar är roliga. För dom visar verkligen skillnaden mellan män och kvinnor. Skulle en ratad kvinna göra en sådan här tråd hade hon fått tusen inlägg om att män är ytliga, hon är en queen som inte behöver förändra något och hon är värd en man precis som hon är. 

Män ÄR mycket ytligare än kvinnor. Trots att många män är oattraktiva och direkt fula så förväntar de sig att få en 10-poängare, medan många kvinnor blir ihop med rätt oattraktiva män pga att de har något annat, t.ex. personlighet, humor och ambitioner i livet. Män är ofta "mentalt handikappade" när det gäller att förstå vad, främst utseendemässigt, som är attraktivt för kvinnor. Därför ser man många män på bl.a. Tinder som ser ut som någon förrymd psykopat eller skäggig uteliggare, eller En 40+ som ser ut som Leif Loket Olsson,
  • Anonym (Q)

Nej det kommer inte att funka. Skulle aldrig förmå mig att dejta eller ens fundera på en relation som inte tidigare har klarat ut det där med relationer med kvinnor. Liten erfarenhet ä inga problem. Går k a n s k e att lära upp till en fantastiskt älskare. Tveksamt i ditt fall för du är inte ett dugg lösningsfokuserad och tåget har gått. För massor av år sedan. Ställ ditt intresse För andra saker och relationer än med kvinnor. Händer det så händer det. Sluta att så förbannat krampaktigt tjata om kvinnor. Inget har ju hänt efter alla år här trots en miljard goda råd. 

• Anonym (Beror)
    Anonym (Q) skrev 2025-10-15 09:37:49 följande:

Nej det kommer inte att funka. Skulle aldrig förmå mig att dejta eller ens fundera på en relation som inte tidigare har klarat ut det där med relationer med kvinnor. Liten erfarenhet ä inga problem. Går k a n s k e att lära upp till en fantastiskt älskare. Tveksamt i ditt fall för du är inte ett dugg lösningsfokuserad och tåget har gått. För massor av år sedan. Ställ ditt intresse För andra saker och relationer än med kvinnor. Händer det så händer det. Sluta att så förbannat krampaktigt tjata om kvinnor. Inget har ju hänt efter alla år här trots en miljard goda råd. 

Precis. Hur många "stackars" ensamma män har inte frekventerat forumet genom åren, som fått en massa goda råd, men som ändå inte orkar göra de ansträngningar som krävs för att öka sina möjligheter? Inte heller vill eller  orkar de gå utanför dörren och försöka ta sig in i sociala sammanhang.

Jag tycker att det bästa rådet vi kan ge dessa män hädanefter är att de får skylla sig själva när de inte vill följa de råd som ges.

Inte ett jävla dugg synd om dem!
  • cosinus

Jag känner rätt många såna. Jobbar inom IT. 

Det är hela skalan. Det är allt ifrån de som har sociala svårigheter till superfina killar som jag (som kvinna) på riktigt tittar på och inte förstår hur i hela fridens namn de inte kan hitta någon.

Gemensamt för många är att de är för försiktiga, inte har intressen där det är så många kvinnor naturligt och i många fall inte varit de här kvinnojagande typerna i ungdomen. Många har nog tänkt att det löser sig medans de ägnat sig åt andra intressen.

Och sen blir de äldre, inser att de inte riktigt vet hur man gör, inte får det naturligt utifrån vare sig arbete eller sitt sociala sammanhang och är rädda för att misslyckas. Är för korrekta, så noga med att inte ens närma sig några sociala övertramp att de blir tråkiga och osynliga ur ett dejtingperspektiv.

Sen finns det supermånga datanördar som ser ut som typ rasputin och ändå har flickvän. Skillnaden där är oftast vare sig utseende, snällhet, sociala skills (alltså i fikarumet). Men de besitter någonstans en självklarhet och vågar i förhållande till kvinnor på ett sätt de andra inte gör.

Jag har en kusin som mötte sin första kvinna som 50+. Också han lite av en nörd (men inte inom data). Jag hoppas många av mina fina kollegor och vänner får uppleva detsamma så småningom. 

• Anonym (Fake plastic tree)
    Anonym (abc) skrev 2025-10-14 17:29:46 följande:

Sådana här trådar är roliga. För dom visar verkligen skillnaden mellan män och kvinnor. Skulle en ratad kvinna göra en sådan här tråd hade hon fått tusen inlägg om att män är ytliga, hon är en queen som inte behöver förändra något och hon är värd en man precis som hon är. 

Män är bevisat mycket ytligare än kvinnor. Kvinnor är mer intresserade av personligheten och att mannen är driven, trygg och har en ok ekonomi. Därmed inte sagt att kvinnor tar vad dom helst utseendemässigt.
  • Surkräm
    cosinus skrev 2025-10-15 10:12:37 följande:

Jag känner rätt många såna. Jobbar inom IT. 

Det är hela skalan. Det är allt ifrån de som har sociala svårigheter till superfina killar som jag (som kvinna) på riktigt tittar på och inte förstår hur i hela fridens namn de inte kan hitta någon.

Gemensamt för många är att de är för försiktiga, inte har intressen där det är så många kvinnor naturligt och i många fall inte varit de här kvinnojagande typerna i ungdomen. Många har nog tänkt att det löser sig medans de ägnat sig åt andra intressen.

Och sen blir de äldre, inser att de inte riktigt vet hur man gör, inte får det naturligt utifrån vare sig arbete eller sitt sociala sammanhang och är rädda för att misslyckas. Är för korrekta, så noga med att inte ens närma sig några sociala övertramp att de blir tråkiga och osynliga ur ett dejtingperspektiv.

Sen finns det supermånga datanördar som ser ut som typ rasputin och ändå har flickvän. Skillnaden där är oftast vare sig utseende, snällhet, sociala skills (alltså i fikarumet). Men de besitter någonstans en självklarhet och vågar i förhållande till kvinnor på ett sätt de andra inte gör.

Jag har en kusin som mötte sin första kvinna som 50+. Också han lite av en nörd (men inte inom data). Jag hoppas många av mina fina kollegor och vänner får uppleva detsamma så småningom. 

Ja och jag har ju jobbat med IT hela livet också. Bara killar på arbetsplatserna. Ju färre kvinnor vi träffar naturligt ju sämre blir vi på att umgås med kvinnor. Det blir nog en ond cirkel. Gymnasiet var inte heller en enda tjej i klassen. 

Folk har sagt till mig igenom hela livet "det kommer när det kommer, sluta jaga" och nu sitter man här och närmar sig 40 och inget har hänt. 

Men jag var ganska aktiv i livet mellan 20-30. Var aktiv i en hel del föreningar, träffade tjejer och killar. Var på många hemmafester och krogbesök. Fick tjejkompisar. Men när jag visade intresse för något mer än vänskaplig så backade dom. Till slut fick jag så dåligt självförtroende att jag blev knäckt.
  • Anonym (Igen)
    Surkräm skrev 2025-10-15 15:27:15 följande:
    Ja och jag har ju jobbat med IT hela livet också. Bara killar på arbetsplatserna. Ju färre kvinnor vi träffar naturligt ju sämre blir vi på att umgås med kvinnor. Det blir nog en ond cirkel. Gymnasiet var inte heller en enda tjej i klassen. 

Folk har sagt till mig igenom hela livet "det kommer när det kommer, sluta jaga" och nu sitter man här och närmar sig 40 och inget har hänt. 

Men jag var ganska aktiv i livet mellan 20-30. Var aktiv i en hel del föreningar, träffade tjejer och killar. Var på många hemmafester och krogbesök. Fick tjejkompisar. Men när jag visade intresse för något mer än vänskaplig så backade dom. Till slut fick jag så dåligt självförtroende att jag blev knäckt.
    Blir det bättre av att starta massa trådar på FL?
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?