• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • ölburk2
    Runes skrev 2014-07-19 23:30:17 följande:
    Det är livsviktigt, jag har tjatat i minst ett decennium om det och kan döda skeptiker om det var lagligt
    Gör inte det, då dödar du även debatten
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Philipsson

    Åter till ämnet: Jag tror att en del hatar Mp för att många som är miljöpartister, är s.k. batikhäxor. En av dessa batikhäxor skulle väl vara Åsa Romson.

    Jag vet inte om det finns någon motsvarande beteckning för batikhäxe-män, men de finns väl de också. En av dem vore väl f.d. språkröret för Mp, Birger Schlaug.

    Vad det handlar om är motsvarigheter till 70-talets velourmän (vad hände med dem?).

  • Fagerlund
    Philipsson skrev 2014-07-20 09:22:05 följande:

    Vad det handlar om är motsvarigheter till 70-talets velourmän (vad hände med dem?).


    Deras oförmåga att reproducera sig, i konkurrens med riktiga män, ledde till att arten dog ut.
  • ölburk2
    Fagerlund skrev 2014-07-21 08:51:28 följande:
    Deras oförmåga att reproducera sig, i konkurrens med riktiga män, ledde till att arten dog ut.
    Lite tillspetsat, men troligen inte så långt från sanningen ändå.., den där typen av "modeflugor" brukar dö ut relativt fort.
    Allt som inte är sunt/bra för evolutionen, alltså allt som inte innebär en anpassning för växter å djur försvinner, sorteras bort, tur det, annars går vi människor samma väg som tusentals andra arter, vi dör ut..

    Vi människor tror oss ofta ha hittat en ny å bra/bättre lösning, ibland gör vi det, ibland inte, men evolutionen tiger still å fortsätter med sitt i det tysta, å kommer att sortera bort allt som inte för utvecklingen av oss människor framåt, anpassar oss till den tid vi lever i.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Philipsson
    ölburk2 skrev 2014-07-21 09:25:53 följande:
    Lite tillspetsat, men troligen inte så långt från sanningen ändå.., den där typen av "modeflugor" brukar dö ut relativt fort.
    Allt som inte är sunt/bra för evolutionen, alltså allt som inte innebär en anpassning för växter å djur försvinner, sorteras bort, tur det, annars går vi människor samma väg som tusentals andra arter, vi dör ut..

    Vi människor tror oss ofta ha hittat en ny å bra/bättre lösning, ibland gör vi det, ibland inte, men evolutionen tiger still å fortsätter med sitt i det tysta, å kommer att sortera bort allt som inte för utvecklingen av oss människor framåt, anpassar oss till den tid vi lever i.
    Det "roliga" är ju att vi nu har sett ett återuppståndet intresse för Kånken-ryggsäckar, moralistisk sallatsodling, otvättat hår, new wave-läkekonst, bland vår ängsliga medelklass i den offentliga sektorn. Undrar hur länge det varar den här gången.

    För precis som nu var det ju inga arbetare som deltog i proggkulturen då heller.

    Det s.k. medelklassupproret är verkligen en salongsrevolution, ty naturligtvis skulle inga lärare och journalister - överrepresenterade grupper av Mp-röstare -, acceptera att vare sig arbeta med kroppen eller för samma lön som en städare eller ett kassabiträde.
  • Flash Gordon

    MP gör avbön under galgen:

    http://www.expressen.se/debatt/femenaktivisten-stryks-fran-riksdaglista/

    Partiet har under alla år och hela tiden accepterat hennes "aktivism" och det är först när det blir liv om det i media som man agerar. Den sk "aktivisten" tas nu bort från riksdagslistan.

    Men det riktigt intressanta är deras numer uttalade policy:

    "Alltså att det inte är förenligt med att vara förtroendevald för Miljöpartiet - eller att vara kandidat till ett sådant uppdrag - och samtidigt som aktivist störa andra partiers företrädare när de håller sina anföranden, vare sig på torgmöten eller i kammaren."

    Vi kommer alltså inte att få se en enda miljöpartist delta i några protester mot SD under den kommande valrörelsen och SKULLE det förekomma är det bara att lyfta fram det i rampljuset och hänvisa till det som sagts i artikeln nu.

    Kan nog bli lite svettigt för MP att leva upp till den nivån på disciplin, överallt, hela tiden.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?