• Manelma

    BF Juni 2015

    Hej! 


    Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

    www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

    Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • skorstenen
    Amie skrev 2014-10-04 19:34:43 följande:

    Bara vecka 5 så är låååång väg kvar för mig med. Vill bara att 40 veckor ska passera och att allt ska vara klart. Inte riktigt så man önskar att man ska känna!


    Jag känner att jag vill kunna njuta men vågar inte. Ärren har inte läkt. Men efter vul kan jag nog pusta ut liiite och sen efter kub och rul. Efter v 24 kommer jag nog först kunna njuta denna gången..
  • skorstenen
    micra skrev 2014-10-04 20:01:06 följande:

    Bläddra några sidor tillbaka så hittar du en bf-lista, där finns både ålder, antal barn och beräknat födelsedatum på de flesta här i gruppen. :)


    ok då ska jag leta upp den :)
  • ScillaBlå

    Hej! Ytterligare en gravid här. Så imponerad av att tråden redan är så lång för personer med BF i juni. Jag har BF 2:a juni och har bara vetat en vecka ;) Mycket av juni kvar ju.

    Men det är ju klart, man har ju mycket att ventilera så här i början. Jag har haft flera missfall och vet att jag har en förhöjd risk för det (ca 50%). Så för mig är alla symptom underbara, även om de inte är så kul. Hittills onda bröst, illamående, trötthet, känsligt luktsinne och ovanligt känslosam. Härligt ;)

    Ska försöka hålla igång träningen den här gången. Styrka och joggning/powerwalk. Tror man blir piggare av det, även om det är svårt att ta sig iväg när man är sååå trött.

    Jag är 35 år, har två barn födda 08 och 11 och bor i Västerås.

  • Diamant
    micra skrev 2014-10-04 19:47:53 följande:
    Åh din stackare! Död åt magsjuka!

    Vad har personalen sagt om att du är gravid, har de nämnt några risker?

    Näring får bebisen ändå och den är ju så liten så det går inte åt så mycket. En vän till mig kräktes upp allt de 20 första veckorna av graviditeten, hon blev inlagd flera gånger med dropp. Ut kom en normalstor frisk kille i rätt tid. Kanske kan lugna lite? Hoppas du kryar på dig snart i alla fall!
    Tack för omtanken Hjärta 
    Ja det var skönt att höra att hon fick en frisk bebis ändå! 

    De nämner ingenting om några risker mer än att det är svårt att veta om illamåendet och vissa av smärtorna i magen är relaterade till sjukdomen eller graviditeten, men illamåendet har lagt sig nu efter droppet och jag har inte lika ont i magen. 
    De har däremot frågat varje gång de pratat med mig om jag haft någon blödning eller så. 

    Mina provsvar kom tillbaka som helt okej, har troligtvis fått ett virus och det tar kroppen lång tid att återhämta sig, har lågt natriumvärde som tusan men det är ju för att jag inte kunnat äta på flera dar och bara druckit vatten och Resorb liksom! Så nu blir det till att salta allt! 
  • JosPhi

    Min lärare i medicin är barnmorska och har jobbat som det ganska länge, jag frågade henne lite hur det är när man inte får i sig ordentligt med näring. Hon förklarade som så att egentligen är det bara mamman som lider av det, bebisen lever som en parasit av dig i magen och kommer ta den näring hen behöver.

    Hoppas du får bli frisk snart!!


    Diamant skrev 2014-10-04 21:29:22 följande:

    Tack för omtanken  

    Ja det var skönt att höra att hon fick en frisk bebis ändå! 

    De nämner ingenting om några risker mer än att det är svårt att veta om illamåendet och vissa av smärtorna i magen är relaterade till sjukdomen eller graviditeten, men illamåendet har lagt sig nu efter droppet och jag har inte lika ont i magen. 

    De har däremot frågat varje gång de pratat med mig om jag haft någon blödning eller så. 

    Mina provsvar kom tillbaka som helt okej, har troligtvis fått ett virus och det tar kroppen lång tid att återhämta sig, har lågt natriumvärde som tusan men det är ju för att jag inte kunnat äta på flera dar och bara druckit vatten och Resorb liksom! Så nu blir det till att salta allt! 


  • Lina881

    Hej alla, kul att vi är så många och roligt att känna igen sig i det ni skriver.

    Förra fredagen började jag blöda och hade ont i magen plus lite klumpar så åkte till akuten. Gjorde vul men såg bara hinnsäcken, läkaren trodde missfall eller eventuellt utomkvedshavandeskap så skulle lämna blod mån, ons och fredag för att mäta hcg. Måndagens värde visade ca 8000 så visst var jag gravid, onsdagens endast ca12000 så läkaren ringde och bokade in ett nytt vul på fredagen. Mådde kasst och blev hemma från jobb. Fredagen kom och vul, såg hinnsäcken och såg tom ut men så bad läkaren kolla och där slog ett litet hjärta! Vilken lycka, vilken glädje och lycka!

    Givetvis så är inte allt safe ännu men så skön känsla att veta att det är bra just nu :)

    Någon annan som varit i samma sits?

  • Lina881

    Hej alla, kul att vi är så många och roligt att känna igen sig i det ni skriver.

    Förra fredagen började jag blöda och hade ont i magen plus lite klumpar så åkte till akuten. Gjorde vul men såg bara hinnsäcken, läkaren trodde missfall eller eventuellt utomkvedshavandeskap så skulle lämna blod mån, ons och fredag för att mäta hcg. Måndagens värde visade ca 8000 så visst var jag gravid, onsdagens endast ca12000 så läkaren ringde och bokade in ett nytt vul på fredagen. Mådde kasst och blev hemma från jobb. Fredagen kom och vul, såg hinnsäcken och såg tom ut men så bad läkaren kolla och där slog ett litet hjärta! Vilken lycka, vilken glädje och lycka!

    Givetvis så är inte allt safe ännu men så skön känsla att veta att det är bra just nu :)

    Någon annan som varit i samma sits?

  • Diamant
    JosPhi skrev 2014-10-04 21:40:10 följande:

    Min lärare i medicin är barnmorska och har jobbat som det ganska länge, jag frågade henne lite hur det är när man inte får i sig ordentligt med näring. Hon förklarade som så att egentligen är det bara mamman som lider av det, bebisen lever som en parasit av dig i magen och kommer ta den näring hen behöver.

    Hoppas du får bli frisk snart!!


    Skönt att höra! Tack! :) 
    Hihi DEN parasiten är jag glad över att den är där ;) 
  • Diamant
    JosPhi skrev 2014-10-04 21:40:10 följande:

    Min lärare i medicin är barnmorska och har jobbat som det ganska länge, jag frågade henne lite hur det är när man inte får i sig ordentligt med näring. Hon förklarade som så att egentligen är det bara mamman som lider av det, bebisen lever som en parasit av dig i magen och kommer ta den näring hen behöver.

    Hoppas du får bli frisk snart!!


    Skönt att höra! Tack! :) 
    Hihi DEN parasiten är jag glad över att den är där ;) 
Svar på tråden BF Juni 2015